Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Lewis Hamilton otevřeně přiznává, že před svou první Velkou cenou Itálie jako jezdec Ferrari cítí tlak, jaký dlouho nezažil. „Je na nás jako tým obrovský tlak,“ připustil sedminásobný mistr světa, informuje Motorsport.com. „Pro mě osobně ještě větší, protože zatím nemám dobrou sezónu. Prostě se pokusíme nasát všechnu energii od fanoušků.“
Pro Hamiltona není Monza v posledních letech místem úspěchů. Přestože závod vyhrál už pětkrát, naposledy stál na stupních vítězů v Chrámu rychlosti v roce 2019. Navíc Ferrari stále čeká na první triumf sezóny a britský veterán zatím nestačí na týmového kolegu Charlesa Leclerca. Pětimístná penalizace na startu jeho situaci ještě komplikuje.
Leclerc, který Monzu už dvakrát ovládl, si ale dobře uvědomuje, že Hamiltona čeká zcela nová zkušenost. „Jsem si jistý, že bude šokovaný, jak výjimečný tenhle týden je,“ řekl Monačan. „Já jsem tehdy přišel ze Sauberu a hned vyhrál, bylo to šílené. Každý jezdec to prožívá jinak, ale první Monza ve Ferrari je naprosto jedinečná.“
Podle Leclerca je atmosféra během domácího víkendu Ferrari nesrovnatelná s čímkoli jiným ve světě Formule 1. „Řekl jsem mu, že ten týden je vyčerpávající, ale zároveň plný pozitivní energie. Vlastně necítíte únavu, dokud závod v neděli neskončí. A to je na tom úžasné.“
Co se týče ambicí, Leclerc zůstává realistický. „Doufám, že jeden z nás vyhraje, bylo by to opravdu speciální. Nemyslím si ale, že jsme favorité, McLaren je teď hodně silný. Jenže v Monze se může stát cokoli,“ dodal.
Hamilton i Leclerc tak stojí před víkendem, který může být pro Ferrari přelomový. Buď jako bolestivá připomínka nenaplněných očekávání, nebo jako moment, kdy tým znovu rozžehne vášeň tifosi.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.