Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 na okruhu v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho z Mercedesu a Liama Lawsona z Red Bullu. Oba jezdci vypadli už v první části kvalifikace, kde se k nim přidali také Nico Hülkenberg, Esteban Ocon a Oliver Bearman.
Antonelli vsadil na středně tvrdou směs pneumatik, což se ukázalo jako nevýhodné vzhledem k rychlým časům soupeřů na měkkých pneumatikách. I když později přešel na měkkou sadu, stačilo to jen na 16. místo, což znamenalo konec jeho účasti v kvalifikaci. Mercedes následně oznámil, že Antonelliho monopost utrpěl poškození v oblasti „bibu“, což ovlivnilo jeho výkon.
Lawson měl náročný víkend už od začátku, kdy se jeho tým potýkal s problémy s pohonnou jednotkou. I když se Red Bullu podařilo problém opravit, novozélandský jezdec chyboval, vyjel mimo trať a musel projet asfaltem kolem štěrkové zóny a následně i přes trávu. To ho stálo lepší výsledek a znamenalo konec nadějí na postup.
Ve druhé části kvalifikace na Velkou cenu Austrálie dominovali jezdci McLarenu, když Oscar Piastri zajel nejrychlejší čas, a jeho týmový kolega Lando Norris zaostal o pouhých 0,088 sekundy. Max Verstappen si sice připsal solidní kolo s časem 1:15.688, ale musel se sklonit před britskou dvojicí. Lewis Hamilton skončil na sedmém místě, přičemž se snažil zjistit, kde ztratil tři desetiny na Charlese Leclerca. Mezitím Carlos Sainz hlásil možné poškození podlahy svého vozu po kontaktu s obrubníky v desáté zatáčce.
Lando Norris čelil v Q2 komplikovanému startu, když musel čekat na svůj druhý pokus, protože soupeři neudělali místo v boxech. Charles Leclerc se rozhodl přezout pneumatiky, ale místo rychlého návratu na trať zamířil na konec fronty, přičemž si stěžoval na opotřebení svých gum. Ferrari se navíc potýkalo s dalšími problémy, když Lewis Hamilton ztratil čas kvůli přetáčivému smyku.
Nakonec Norris zajel nejlepší čas v Q2 a postoupil do závěrečné fáze kvalifikace, zatímco mezi vyřazenými byli Isack Hadjar, Fernando Alonso, Lance Stroll, Jack Doohan a Gabriel Bortoleto, přičemž Hadjar skončil jako nejlepší nováček. V boji o pole position si nakonec Norris zajistil pole s časem 1:15.096, čímž porazil Piastriho o 0.084 sekundy. Leclerc, ačkoli se dostal do čela, nakonec musel ustoupit Norrisovi.
Norrisovo rychlé kolo ve finální části kvalifikace přineslo pole position s časem 1:15.096, čímž porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o pouhých 0.084 sekundy. Max Verstappen nakonec obsadil třetí místo, před Georgem Russellem, Júki Cunodou a Alexem Albonem. Ferrari skončila až na sedmém a osmém místě, přičemž Leclerc byl lepší než Hamilton.
1 Lando Norris McLaren 1:15.096
2 Oscar Piastri McLaren +0.084
3 Max Verstappen Red Bull Racing +0.385
4 George Russell Mercedes +0.450
5 Yuki Tsunoda Racing Bulls +0.574
6 Alexander Albon Williams +0.641
7 Charles Leclerc Ferrari +0.659
8 Lewis Hamilton Ferrari +0.877
9 Pierre Gasly Alpine +0.884
10 Carlos Sainz Williams +0.966
11 Isack Hadjar Racing Bulls 1:16.175
12 Fernando Alonso Aston Martin 1:16.453
13 Lance Stroll Aston Martin 1:16.483
14 Jack Doohan Alpine 1:16.863
15 Gabriel Bortoleto Sauber 1:17.520
16 Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:16.525
17 Nico Hulkenberg Sauber 1:16.579
18 Liam Lawson Red Bull Racing 1:17.094
19 Esteban Ocon Haas F1 Team 1:17.147
20 Oliver Bearman Haas F1 Team no time
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.