Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Lando Norris se nedávno podělil o to, co stálo na začátku jeho úspěchu ve Formuli 1 a jak silné hodnoty a disciplínu, které mu vštěpovali rodiče, využil během své kariéry. V rozhovoru pro Pivot Podcast vzpomínal na své dětství a začátky v závodění.
Stejně jako u mnoha jiných, i Norrisova vášeň pro závodění začala u videoher. „Můj táta byl ten, kdo... když jsem měl tři nebo čtyři roky, přišel jsem domů a on právě hrál Gran Turismo,“ vzpomíná Norris. „Pak jsem chtěl porazit tátu, a tak jsem začal závodit na ovladači, pak jsem přešel na volant a pedály.“
Tato láska k závodním hrám se postupně proměnila v opravdový zájem o závodění, ale rodiče Norrise nenechali nic náhodě. „Začal jsem v dost mladém věku, ale to byli moji rodiče, kteří mě už od mala učili, že si musím všechno zasloužit,“ vysvětluje Norris. „Pokud jsem chtěl hrát Gran Turismo nebo řídit, musel jsem dělat domácí práce. Musel jsem se postarat o trávník nebo dělat jiné věci.“
Tato výchova mu pomohla vybudovat silnou pracovní morálku, kterou nyní využívá na vrcholu motorsportu. Norris zdůraznil, že jeho rodiče ho vychovali tak, aby měl dobré hodnoty, slušnost a respekt k lidem kolem sebe. „Vyrůstal jsem správně – s dobrými manýry a pokorou,“ říká Norris. „To je pro mě jedno z nejdůležitějších věcí – vyrůst v takovém prostředí, kde se z tebe stane dobrý člověk, a ne jen někdo, kdo je rychlý, ale rudej.“
Se začátkem sezóny 2025, kdy vyhrál náročnou australskou Grand Prix a získal pole position, ukázal, že je připraven na silnou sezónu. I když je jeho týmový kolega Oscar Piastri aktuálně lídrem šampionátu, Norris se od svého startu ve Formuli 1 etabloval jako jeden z nejsilnějších jezdců na gridu. Možná by tedy opravdu bylo na čase znovu si zahrát Gran Turismo.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.