Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Lando Norris se nedávno podělil o to, co stálo na začátku jeho úspěchu ve Formuli 1 a jak silné hodnoty a disciplínu, které mu vštěpovali rodiče, využil během své kariéry. V rozhovoru pro Pivot Podcast vzpomínal na své dětství a začátky v závodění.
Stejně jako u mnoha jiných, i Norrisova vášeň pro závodění začala u videoher. „Můj táta byl ten, kdo... když jsem měl tři nebo čtyři roky, přišel jsem domů a on právě hrál Gran Turismo,“ vzpomíná Norris. „Pak jsem chtěl porazit tátu, a tak jsem začal závodit na ovladači, pak jsem přešel na volant a pedály.“
Tato láska k závodním hrám se postupně proměnila v opravdový zájem o závodění, ale rodiče Norrise nenechali nic náhodě. „Začal jsem v dost mladém věku, ale to byli moji rodiče, kteří mě už od mala učili, že si musím všechno zasloužit,“ vysvětluje Norris. „Pokud jsem chtěl hrát Gran Turismo nebo řídit, musel jsem dělat domácí práce. Musel jsem se postarat o trávník nebo dělat jiné věci.“
Tato výchova mu pomohla vybudovat silnou pracovní morálku, kterou nyní využívá na vrcholu motorsportu. Norris zdůraznil, že jeho rodiče ho vychovali tak, aby měl dobré hodnoty, slušnost a respekt k lidem kolem sebe. „Vyrůstal jsem správně – s dobrými manýry a pokorou,“ říká Norris. „To je pro mě jedno z nejdůležitějších věcí – vyrůst v takovém prostředí, kde se z tebe stane dobrý člověk, a ne jen někdo, kdo je rychlý, ale rudej.“
Se začátkem sezóny 2025, kdy vyhrál náročnou australskou Grand Prix a získal pole position, ukázal, že je připraven na silnou sezónu. I když je jeho týmový kolega Oscar Piastri aktuálně lídrem šampionátu, Norris se od svého startu ve Formuli 1 etabloval jako jeden z nejsilnějších jezdců na gridu. Možná by tedy opravdu bylo na čase znovu si zahrát Gran Turismo.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.