Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Lando Norris se nedávno podělil o to, co stálo na začátku jeho úspěchu ve Formuli 1 a jak silné hodnoty a disciplínu, které mu vštěpovali rodiče, využil během své kariéry. V rozhovoru pro Pivot Podcast vzpomínal na své dětství a začátky v závodění.
Stejně jako u mnoha jiných, i Norrisova vášeň pro závodění začala u videoher. „Můj táta byl ten, kdo... když jsem měl tři nebo čtyři roky, přišel jsem domů a on právě hrál Gran Turismo,“ vzpomíná Norris. „Pak jsem chtěl porazit tátu, a tak jsem začal závodit na ovladači, pak jsem přešel na volant a pedály.“
Tato láska k závodním hrám se postupně proměnila v opravdový zájem o závodění, ale rodiče Norrise nenechali nic náhodě. „Začal jsem v dost mladém věku, ale to byli moji rodiče, kteří mě už od mala učili, že si musím všechno zasloužit,“ vysvětluje Norris. „Pokud jsem chtěl hrát Gran Turismo nebo řídit, musel jsem dělat domácí práce. Musel jsem se postarat o trávník nebo dělat jiné věci.“
Tato výchova mu pomohla vybudovat silnou pracovní morálku, kterou nyní využívá na vrcholu motorsportu. Norris zdůraznil, že jeho rodiče ho vychovali tak, aby měl dobré hodnoty, slušnost a respekt k lidem kolem sebe. „Vyrůstal jsem správně – s dobrými manýry a pokorou,“ říká Norris. „To je pro mě jedno z nejdůležitějších věcí – vyrůst v takovém prostředí, kde se z tebe stane dobrý člověk, a ne jen někdo, kdo je rychlý, ale rudej.“
Se začátkem sezóny 2025, kdy vyhrál náročnou australskou Grand Prix a získal pole position, ukázal, že je připraven na silnou sezónu. I když je jeho týmový kolega Oscar Piastri aktuálně lídrem šampionátu, Norris se od svého startu ve Formuli 1 etabloval jako jeden z nejsilnějších jezdců na gridu. Možná by tedy opravdu bylo na čase znovu si zahrát Gran Turismo.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.