Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Lando Norris se nedávno podělil o to, co stálo na začátku jeho úspěchu ve Formuli 1 a jak silné hodnoty a disciplínu, které mu vštěpovali rodiče, využil během své kariéry. V rozhovoru pro Pivot Podcast vzpomínal na své dětství a začátky v závodění.
Stejně jako u mnoha jiných, i Norrisova vášeň pro závodění začala u videoher. „Můj táta byl ten, kdo... když jsem měl tři nebo čtyři roky, přišel jsem domů a on právě hrál Gran Turismo,“ vzpomíná Norris. „Pak jsem chtěl porazit tátu, a tak jsem začal závodit na ovladači, pak jsem přešel na volant a pedály.“
Tato láska k závodním hrám se postupně proměnila v opravdový zájem o závodění, ale rodiče Norrise nenechali nic náhodě. „Začal jsem v dost mladém věku, ale to byli moji rodiče, kteří mě už od mala učili, že si musím všechno zasloužit,“ vysvětluje Norris. „Pokud jsem chtěl hrát Gran Turismo nebo řídit, musel jsem dělat domácí práce. Musel jsem se postarat o trávník nebo dělat jiné věci.“
Tato výchova mu pomohla vybudovat silnou pracovní morálku, kterou nyní využívá na vrcholu motorsportu. Norris zdůraznil, že jeho rodiče ho vychovali tak, aby měl dobré hodnoty, slušnost a respekt k lidem kolem sebe. „Vyrůstal jsem správně – s dobrými manýry a pokorou,“ říká Norris. „To je pro mě jedno z nejdůležitějších věcí – vyrůst v takovém prostředí, kde se z tebe stane dobrý člověk, a ne jen někdo, kdo je rychlý, ale rudej.“
Se začátkem sezóny 2025, kdy vyhrál náročnou australskou Grand Prix a získal pole position, ukázal, že je připraven na silnou sezónu. I když je jeho týmový kolega Oscar Piastri aktuálně lídrem šampionátu, Norris se od svého startu ve Formuli 1 etabloval jako jeden z nejsilnějších jezdců na gridu. Možná by tedy opravdu bylo na čase znovu si zahrát Gran Turismo.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.