Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
„Po přezkoumání úvodních závodů sezóny jsme dospěli k rozhodnutí, že v příštích pěti závodech posadíme Franca do vozu po boku Pierra,“ potvrdil výkonný poradce Alpine Flavio Briatore.
Dvaadvacetiletý Doohan se sice zlepšoval – například v Miami porazil týmového kolegu Gaslyho – nicméně jeho výsledky zůstaly za očekáváním. Dvakrát odstoupil kvůli nehodě hned v prvním kole a chyboval také při tréninku v Japonsku. V prvních šesti závodech nezískal jediný bod. Briatore vysvětluje změnu i aktuálními podmínkami: „Se startovním polem tak vyrovnaným a s konkurenceschopným vozem vidíme potřebu vylepšit naši sestavu.“
Colapintovo jméno se v souvislosti s Alpine skloňuje už od loňska. Původně byl součástí akademie Williamsu, ale Alpine s ním během zimy podepsal dlouhodobou smlouvu až do roku 2029. Jeho jméno se objevilo i v souvislosti s Red Bullem, ale série nehod jeho pozici oslabila. Přesto Briatore viděl v mladém jezdci potenciál a po Doohanových výkonech dostal Colapinto příležitost.
Situace ve vedení týmu však naznačuje, že změna jezdce je součástí širšího vnitřního boje. Krátce po oznámení Colapintova povýšení rezignoval šéf týmu Oliver Oakes. Oficiální důvody nebyly zveřejněny, ale podle zákulisních informací mohl Oakes podporovat pokračování Doohana nebo preferovat povýšení Paula Arona – dalšího talentu z Alpine Academy.
Spekuluje se i o možném zájmu ruského podnikatele Dmitrije Mazepina o koupi týmu. Oakes měl s Mazepinem historické vazby přes tým Hitech GP, a jeho přítomnost při testech v Bahrajnu vyvolala další otázky. „Je to můj přítel a býval jsem s ním v Hitechu. Byl tady, aby dohnal jiného svého přítele. Je hezké ho vidět,“ uvedl Oakes, ale další detaily nepotvrdil.
Tým Alpine zatím odmítl spekulace o prodeji, ale změny v jeho struktuře – včetně přechodu na zákaznické motory Mercedes – mohou případnému prodeji nahrávat. V tuto chvíli ale zůstává hlavní zprávou to, že Franco Colapinto dostává příležitost v jednom z nejdiskutovanějších týmů současné sezóny. Jack Doohan se mezitím vrací do role rezervního jezdce.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.