Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
„Po přezkoumání úvodních závodů sezóny jsme dospěli k rozhodnutí, že v příštích pěti závodech posadíme Franca do vozu po boku Pierra,“ potvrdil výkonný poradce Alpine Flavio Briatore.
Dvaadvacetiletý Doohan se sice zlepšoval – například v Miami porazil týmového kolegu Gaslyho – nicméně jeho výsledky zůstaly za očekáváním. Dvakrát odstoupil kvůli nehodě hned v prvním kole a chyboval také při tréninku v Japonsku. V prvních šesti závodech nezískal jediný bod. Briatore vysvětluje změnu i aktuálními podmínkami: „Se startovním polem tak vyrovnaným a s konkurenceschopným vozem vidíme potřebu vylepšit naši sestavu.“
Colapintovo jméno se v souvislosti s Alpine skloňuje už od loňska. Původně byl součástí akademie Williamsu, ale Alpine s ním během zimy podepsal dlouhodobou smlouvu až do roku 2029. Jeho jméno se objevilo i v souvislosti s Red Bullem, ale série nehod jeho pozici oslabila. Přesto Briatore viděl v mladém jezdci potenciál a po Doohanových výkonech dostal Colapinto příležitost.
Situace ve vedení týmu však naznačuje, že změna jezdce je součástí širšího vnitřního boje. Krátce po oznámení Colapintova povýšení rezignoval šéf týmu Oliver Oakes. Oficiální důvody nebyly zveřejněny, ale podle zákulisních informací mohl Oakes podporovat pokračování Doohana nebo preferovat povýšení Paula Arona – dalšího talentu z Alpine Academy.
Spekuluje se i o možném zájmu ruského podnikatele Dmitrije Mazepina o koupi týmu. Oakes měl s Mazepinem historické vazby přes tým Hitech GP, a jeho přítomnost při testech v Bahrajnu vyvolala další otázky. „Je to můj přítel a býval jsem s ním v Hitechu. Byl tady, aby dohnal jiného svého přítele. Je hezké ho vidět,“ uvedl Oakes, ale další detaily nepotvrdil.
Tým Alpine zatím odmítl spekulace o prodeji, ale změny v jeho struktuře – včetně přechodu na zákaznické motory Mercedes – mohou případnému prodeji nahrávat. V tuto chvíli ale zůstává hlavní zprávou to, že Franco Colapinto dostává příležitost v jednom z nejdiskutovanějších týmů současné sezóny. Jack Doohan se mezitím vrací do role rezervního jezdce.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.