Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Lewis Hamilton má za sebou už 362 velkých cen a je druhým nejzkušenějším jezdcem v historii Formule 1. Přesto tvrdí, že jeho motivace je stále na nejvyšší úrovni. Emotivní výstupy do týmové vysílačky během Velké ceny Miami, kde si postěžoval na týmovou strategii Ferrari a situaci se stájovým kolegou Charlesem Leclercem, považuje za důkaz, že v něm pořád hoří touha po vítězství. „Stále mám ten oheň,“ prohlásil. „Neomlouvám se za to, že jsem bojovník. A nechci se omlouvat za to, že pořád toužím vyhrávat.“
Kontroverze se strhla poté, co Hamilton po zastávce v boxech uvázl za Leclercem, který jel na jiných pneumatikách. Sám měl měkčí směs a tempo, ale nemohl se dostat dopředu. Ve vysílačce tak zazněly poznámky jako „spaluji gumy“ či sarkastické „vypijte si zatím čaj“. Později vše vysvětlil: „Byla to jen ironie, ani ne vztek. Neřekl jsem nic sprostého, i když nevím, jak si to kdo vyloží.“
Ferrari se nakonec rozhodlo Leclerca požádat, aby Hamiltona pustil, ale výsledek se příliš nezměnil. Později v závodě se situace obrátila – Leclerc měl lepší tempo na tvrdší sadě pneumatik a Hamilton jej opět pustil vpřed. Oba jezdci nakonec dokončili závod na sedmém a osmém místě a tým se poprvé v sezoně neukázal jako kandidát na stupně vítězů.
Šéf týmu Frederic Vasseur se po závodě snažil situaci uklidnit a ujistil, že komunikace v týmu zůstává pevná. „Lewis musí chápat, jak to vypadalo z mého pohledu na pitwallu. Rozhodnutí děláme pro Ferrari, někdy je to otázka vteřin,“ vysvětlil. Připustil, že došlo k nejasnostem, ale zdůraznil, že mezi jezdci i inženýry panuje vzájemná důvěra.
Hamilton se ale dívá dopředu s optimismem. Věří, že připravované technické vylepšení a nové úpravy pravidel – například přísnější testy pružnosti předního křídla – mohou pomoci Ferrari smazat ztrátu na Red Bull i Mercedes. „Když vyřešíme pár věcí, budeme zpět v boji,“ řekl. „Už se těším na chvíli, kdy zase zabojujeme o pódium. To by bylo pěkné.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.