Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Lewis Hamilton má za sebou už 362 velkých cen a je druhým nejzkušenějším jezdcem v historii Formule 1. Přesto tvrdí, že jeho motivace je stále na nejvyšší úrovni. Emotivní výstupy do týmové vysílačky během Velké ceny Miami, kde si postěžoval na týmovou strategii Ferrari a situaci se stájovým kolegou Charlesem Leclercem, považuje za důkaz, že v něm pořád hoří touha po vítězství. „Stále mám ten oheň,“ prohlásil. „Neomlouvám se za to, že jsem bojovník. A nechci se omlouvat za to, že pořád toužím vyhrávat.“
Kontroverze se strhla poté, co Hamilton po zastávce v boxech uvázl za Leclercem, který jel na jiných pneumatikách. Sám měl měkčí směs a tempo, ale nemohl se dostat dopředu. Ve vysílačce tak zazněly poznámky jako „spaluji gumy“ či sarkastické „vypijte si zatím čaj“. Později vše vysvětlil: „Byla to jen ironie, ani ne vztek. Neřekl jsem nic sprostého, i když nevím, jak si to kdo vyloží.“
Ferrari se nakonec rozhodlo Leclerca požádat, aby Hamiltona pustil, ale výsledek se příliš nezměnil. Později v závodě se situace obrátila – Leclerc měl lepší tempo na tvrdší sadě pneumatik a Hamilton jej opět pustil vpřed. Oba jezdci nakonec dokončili závod na sedmém a osmém místě a tým se poprvé v sezoně neukázal jako kandidát na stupně vítězů.
Šéf týmu Frederic Vasseur se po závodě snažil situaci uklidnit a ujistil, že komunikace v týmu zůstává pevná. „Lewis musí chápat, jak to vypadalo z mého pohledu na pitwallu. Rozhodnutí děláme pro Ferrari, někdy je to otázka vteřin,“ vysvětlil. Připustil, že došlo k nejasnostem, ale zdůraznil, že mezi jezdci i inženýry panuje vzájemná důvěra.
Hamilton se ale dívá dopředu s optimismem. Věří, že připravované technické vylepšení a nové úpravy pravidel – například přísnější testy pružnosti předního křídla – mohou pomoci Ferrari smazat ztrátu na Red Bull i Mercedes. „Když vyřešíme pár věcí, budeme zpět v boji,“ řekl. „Už se těším na chvíli, kdy zase zabojujeme o pódium. To by bylo pěkné.“
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.