Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Velká cena Miami přinesla kromě dramatických soubojů i neklid v rudé garáži Ferrari. Lewis Hamilton, čerstvá posila týmu z Maranella, si v průběhu závodu nebral servítky a jeho rádiové zprávy vzbudily pozornost fanoušků i expertů.
Britský pilot se vydal do závodu s alternativní strategií – nasadil tvrdší sadu pneumatik, což mu mělo umožnit silnější závěr než jeho týmovému kolegovi Charlesi Leclercovi. Jenže situace se zkomplikovala po zastávkách v boxech. Hamilton, který měl v tu chvíli lepší tempo, se rychle přiblížil k Leclercovi, ale tým dlouho váhal s povolením, aby mohl Monačana předjet.
„To není dobrý týmový duch,“ komentoval frustrovaně Hamilton, když Ferrari několikrát přehodnotilo svůj postoj, nejprve Hamiltonovu žádost odmítlo, poté váhalo a nakonec kývlo. To už však podle britského šampiona bylo pozdě: „Teď už jsou ty gumy mrtvé.“ Nechyběla ani sarkastická poznámka: „Dejte si čaj, než mě pustíte, no tak!“
Náladu nezlepšilo ani to, že ve finále byl Hamilton požádán, aby pozici Leclercovi zase vrátil, když měl Monačan silnější tempo. Pilot s číslem 44 se neudržel a s jistou ironií se dotázal, zda má pustit i Carlose Sainze, který se držel za nimi ve voze Williams.
Po závodě Hamilton emoce mírnil, ale zároveň podtrhl, že nemá důvod se za svá slova omlouvat: „Řekl jsem Fredovi (Vasseurovi), ať není tak přecitlivělý. Mohl jsem říct mnohem horší věci. Bylo to zčásti sarkastické. V autě jsme pod obrovským tlakem.“
Odborníci i bývalí inženýři z paddocku však v jeho výstupu vidí víc než jen frustraci. Podle komentátora Sky Sports Teda Kravitze může jít buď o pokus pomoci týmu s reformou strategie, nebo o známku hlubší nespokojenosti. A jak poznamenal Martin Brundle: „Ferrari nesmí začít jednat jako fotbalový klub, kde se po pár zápasech mění trenéři. To nic nezlepší.“
Ferrari čeká v Imole domácí závod a pod tlakem očekávání i médií bude muset tým ukázat, že dokáže nejen postavit konkurenceschopný vůz, ale i zvládnout vnitřní chemii s dvěma ambiciózními piloty. Prozatím je ale zřejmé, že v Maranellu je atmosféra napjatá.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.