Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Velká cena Miami přinesla kromě dramatických soubojů i neklid v rudé garáži Ferrari. Lewis Hamilton, čerstvá posila týmu z Maranella, si v průběhu závodu nebral servítky a jeho rádiové zprávy vzbudily pozornost fanoušků i expertů.
Britský pilot se vydal do závodu s alternativní strategií – nasadil tvrdší sadu pneumatik, což mu mělo umožnit silnější závěr než jeho týmovému kolegovi Charlesi Leclercovi. Jenže situace se zkomplikovala po zastávkách v boxech. Hamilton, který měl v tu chvíli lepší tempo, se rychle přiblížil k Leclercovi, ale tým dlouho váhal s povolením, aby mohl Monačana předjet.
„To není dobrý týmový duch,“ komentoval frustrovaně Hamilton, když Ferrari několikrát přehodnotilo svůj postoj, nejprve Hamiltonovu žádost odmítlo, poté váhalo a nakonec kývlo. To už však podle britského šampiona bylo pozdě: „Teď už jsou ty gumy mrtvé.“ Nechyběla ani sarkastická poznámka: „Dejte si čaj, než mě pustíte, no tak!“
Náladu nezlepšilo ani to, že ve finále byl Hamilton požádán, aby pozici Leclercovi zase vrátil, když měl Monačan silnější tempo. Pilot s číslem 44 se neudržel a s jistou ironií se dotázal, zda má pustit i Carlose Sainze, který se držel za nimi ve voze Williams.
Po závodě Hamilton emoce mírnil, ale zároveň podtrhl, že nemá důvod se za svá slova omlouvat: „Řekl jsem Fredovi (Vasseurovi), ať není tak přecitlivělý. Mohl jsem říct mnohem horší věci. Bylo to zčásti sarkastické. V autě jsme pod obrovským tlakem.“
Odborníci i bývalí inženýři z paddocku však v jeho výstupu vidí víc než jen frustraci. Podle komentátora Sky Sports Teda Kravitze může jít buď o pokus pomoci týmu s reformou strategie, nebo o známku hlubší nespokojenosti. A jak poznamenal Martin Brundle: „Ferrari nesmí začít jednat jako fotbalový klub, kde se po pár zápasech mění trenéři. To nic nezlepší.“
Ferrari čeká v Imole domácí závod a pod tlakem očekávání i médií bude muset tým ukázat, že dokáže nejen postavit konkurenceschopný vůz, ale i zvládnout vnitřní chemii s dvěma ambiciózními piloty. Prozatím je ale zřejmé, že v Maranellu je atmosféra napjatá.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.