Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Flavio Briatore, exekutivní ředitel týmu Alpine, se konečně vyjádřil k nečekanému odchodu Olivera Oakse, který šéfoval týmu pouze krátce. Oakes se rozhodl rezignovat v době, kdy bylo potvrzeno, že místo Jacka Doohana zaujme Franco Colapinto. Tento krok šokoval nejen fanoušky, ale i odborníky, kteří byli zaskočeni náhlými změnami v týmu. Briatore však nyní prozradil své názory na aktuální dění a odhalil, co se skutečně skrývá za kulisami tohoto turbulentního období v Alpine.
„Byl jsem překvapený, že Oakes rezignoval,“ řekl Briatore v rozhovoru pro některé britské média. „Vždycky jsem věděl, že tým je náročný na řízení, ale nevěřil jsem, že to až takto vyústí.“ Oakesova rezignace přichází po dlouhých měsících nejistoty ohledně budoucnosti Doohana, jehož výsledky nebyly považovány za dostatečně silné. Mnozí, včetně Garyho Andersona, se domnívají, že Oakes se stal pouhou figurkou v Briatoreho hře, která byla příliš těžká na to, aby ji unesl. „Oakes se stal loutkou v rukou Briatoreho, což by nevyhovovalo nikomu,“ dodal Anderson.
Briatore se také vyjádřil k chystané výměně Doohana za Colapinta, která podle něj byla nevyhnutelná. „Očekával jsem to, protože Colapinto má podporu sponzorů a má potenciál, který Alpine potřebuje,“ pokračoval Briatore. „Doohan měl určitý základní potenciál, ale jeho výsledky nebyly dostatečně silné, aby si vydobyl trvalé místo v týmu. Colapinto dostává šanci, ale pět závodů? To je pro něj extrémně náročný start.“ Podle Briatoreho je tímto krokem na Colapinta kladeno ještě větší očekávání, což může být riskantní, když se o výsledky očekává příliš rychlá odpověď.
Je ale také nutné podívat se na širší obrázek. Briatoreho přítomnost v týmu není jen otázkou sportovních ambicí. Jeho návrat do Alpine byl vnímán jako snaha o navrácení týmu ke slávě, kterou zažil během jeho předchozích let. Avšak jak konstatuje Scott-Mitchell Malm, Briatore byl vždy tím, kdo v pozadí reálně řídil tým. „Briatore, ať už to chce přiznat nebo ne, je stále ten, kdo tahá za nitky,“ vysvětluje Malm. „Sice na papíře není týmovým šéfem, ale jeho vliv je nezpochybnitelný.“
V tomto kontextu se nabízí otázka, kdo opravdu odpovídá za současnou situaci týmu. Briatore v minulosti nezastíral, že se cítí zodpovědný za všechny kroky týmu. Ale po Oakesově odchodu se ukazuje, že management týmu Alpine je příliš volatilní, což v konečném důsledku podkopává stabilitu týmu. Jak dodává Ben Anderson, tým vždy směřoval k momentu, kdy Briatore opět převezme kontrolu, a tato „chaotická výměna“ je zřejmě jeho cestou, jak k tomu dojít. I přesto že jeho styl řízení je pro mnohé kontroverzní, nelze popřít, že za jeho éry byl tým na vrcholu.
Tato dynamika však ukazuje větší problém, kterým Alpine v posledních letech trpí: Prioritizace financí na úkor sportovních cílů. Jak podotýká Edd Straw, každý krok týmu v posledních měsících byl podmíněn nejenom sportovními rozhodnutími, ale také přítomností velkých sponzorů a marketingovými záměry. „Tým ztrácí na důvěryhodnosti, protože je jasné, že finanční motivace převyšují sportovní ambice,“ uzavírá Straw. A jak bude pokračovat toto drama v Alpinu, je stále otázkou – ale jedno je jisté, s Briatorem ve hře nebude tým nikdy stát na pevných základech.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.