Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Flavio Briatore, exekutivní ředitel týmu Alpine, se konečně vyjádřil k nečekanému odchodu Olivera Oakse, který šéfoval týmu pouze krátce. Oakes se rozhodl rezignovat v době, kdy bylo potvrzeno, že místo Jacka Doohana zaujme Franco Colapinto. Tento krok šokoval nejen fanoušky, ale i odborníky, kteří byli zaskočeni náhlými změnami v týmu. Briatore však nyní prozradil své názory na aktuální dění a odhalil, co se skutečně skrývá za kulisami tohoto turbulentního období v Alpine.
„Byl jsem překvapený, že Oakes rezignoval,“ řekl Briatore v rozhovoru pro některé britské média. „Vždycky jsem věděl, že tým je náročný na řízení, ale nevěřil jsem, že to až takto vyústí.“ Oakesova rezignace přichází po dlouhých měsících nejistoty ohledně budoucnosti Doohana, jehož výsledky nebyly považovány za dostatečně silné. Mnozí, včetně Garyho Andersona, se domnívají, že Oakes se stal pouhou figurkou v Briatoreho hře, která byla příliš těžká na to, aby ji unesl. „Oakes se stal loutkou v rukou Briatoreho, což by nevyhovovalo nikomu,“ dodal Anderson.
Briatore se také vyjádřil k chystané výměně Doohana za Colapinta, která podle něj byla nevyhnutelná. „Očekával jsem to, protože Colapinto má podporu sponzorů a má potenciál, který Alpine potřebuje,“ pokračoval Briatore. „Doohan měl určitý základní potenciál, ale jeho výsledky nebyly dostatečně silné, aby si vydobyl trvalé místo v týmu. Colapinto dostává šanci, ale pět závodů? To je pro něj extrémně náročný start.“ Podle Briatoreho je tímto krokem na Colapinta kladeno ještě větší očekávání, což může být riskantní, když se o výsledky očekává příliš rychlá odpověď.
Je ale také nutné podívat se na širší obrázek. Briatoreho přítomnost v týmu není jen otázkou sportovních ambicí. Jeho návrat do Alpine byl vnímán jako snaha o navrácení týmu ke slávě, kterou zažil během jeho předchozích let. Avšak jak konstatuje Scott-Mitchell Malm, Briatore byl vždy tím, kdo v pozadí reálně řídil tým. „Briatore, ať už to chce přiznat nebo ne, je stále ten, kdo tahá za nitky,“ vysvětluje Malm. „Sice na papíře není týmovým šéfem, ale jeho vliv je nezpochybnitelný.“
V tomto kontextu se nabízí otázka, kdo opravdu odpovídá za současnou situaci týmu. Briatore v minulosti nezastíral, že se cítí zodpovědný za všechny kroky týmu. Ale po Oakesově odchodu se ukazuje, že management týmu Alpine je příliš volatilní, což v konečném důsledku podkopává stabilitu týmu. Jak dodává Ben Anderson, tým vždy směřoval k momentu, kdy Briatore opět převezme kontrolu, a tato „chaotická výměna“ je zřejmě jeho cestou, jak k tomu dojít. I přesto že jeho styl řízení je pro mnohé kontroverzní, nelze popřít, že za jeho éry byl tým na vrcholu.
Tato dynamika však ukazuje větší problém, kterým Alpine v posledních letech trpí: Prioritizace financí na úkor sportovních cílů. Jak podotýká Edd Straw, každý krok týmu v posledních měsících byl podmíněn nejenom sportovními rozhodnutími, ale také přítomností velkých sponzorů a marketingovými záměry. „Tým ztrácí na důvěryhodnosti, protože je jasné, že finanční motivace převyšují sportovní ambice,“ uzavírá Straw. A jak bude pokračovat toto drama v Alpinu, je stále otázkou – ale jedno je jisté, s Briatorem ve hře nebude tým nikdy stát na pevných základech.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.