Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Oscar Piastri potvrdil svou aktuální formu a pozici lídra šampionátu nejrychlejším časem v jediném tréninkovém bloku před Velkou cenou Miami. Australský jezdec McLarenu zajel nejlepší kolo za 1:27.128 a ovládl tak klíčovou přípravu na sprintový víkend. Trénink však skončil předčasně kvůli nehodě Olivera Bearmana, který se jemně opřel o bariéry se svým monopostem Haas, což vedlo ke vyvěšení červených vlajek pouhé čtyři minuty před koncem.
Trénink začal hekticky už pro Landa Norrise, loňského vítěze v Miami. „Něco zůstalo uvolněné v autě, musíme to zkontrolovat,“ hlásil z kokpitu Brit. Mezitím se Max Verstappen, čerstvý otec a úřadující mistr světa, rychle posunul na čelo pořadí při testování nového podlahového řešení Red Bullu.
V první části se blýskl Mercedes a především George Russell, který se na středně tvrdé sadě pneumatik dostal až na čas 1:28.058. Po jeho boku se na špici objevili také nováček Andrea Kimi Antonelli a překvapivě i Carlos Sainz ve voze Williams, jenž předčil obě McLareny.
Převážná část tréninku se odehrála na žlutě označených médiích, kdy týmy hledaly ideální nastavení pro odpolední sprintovou kvalifikaci. Závěrečné minuty však přinesly očekávané přezutí na měkké gumy a simulace kvalifikačních kol. Sainz a Alex Albon krátce poskočili na čelo, ale jakmile nastoupili Verstappen a Charles Leclerc, tabulka se rychle přepisovala.
Piastri však všem vypálil rybník – tři nejrychlejší sektory a jednoznačné vedení. Zbytek pole už nestihl odpovědět. Incident Bearmana ukončil akci a několik jezdců, včetně Norrise a Lewise Hamiltona, zůstalo bez šance zapsat plnohodnotný čas.
Za Piastrim se tak seřadili Leclerc a Verstappen, čtvrtý skončil Sainz a pátý Albon. Isack Hadjar zaujal šestou pozicí ve speciálně zbarveném voze Racing Bulls, následovaný Russellem a Yuki Tsunodou. První desítku doplnili Antonelli a Fernando Alonso.
Sprintová kvalifikace tak bude bez pochyb ještě napínavější, neboť týmy dostaly jen velmi omezený prostor k ladění – a pořadí na trati vypadá víc než otevřeně.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:27.128
2. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.356
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.430
4. Carlos Sainz (Williams) – +0.550
5. Alexander Albon (Williams) – +0.827
6. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.840
7. George Russell (Mercedes) – +0.930
8. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.027
9. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.099
10. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.115
11. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.246
12. Lando Norris (McLaren) – +1.263
13. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1.428
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.445
15. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.643
16. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.868
17. Pierre Gasly (Alpine) – +1.956
18. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +2.051
19. Jack Doohan (Alpine) – +2.229
20. Lance Stroll (Aston Martin) – +2.234
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.