Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Lewis Hamilton, čerstvá posila Ferrari, zažil při Velké ceně další frustrující víkend. Ačkoliv se blýskl ve sprintu, hlavní závod přinesl zklamání, zmatek i vnitrotýmové napětí. Britský jezdec se opakovaně dožadoval výměny pozic se svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, ale celý proces podle něj trval příliš dlouho. Po závodě došlo na osobní rozhovor se šéfem týmu.
„Fred za mnou přišel do pokoje,“ uvedl Hamilton pro Crash.net. „Jen jsem mu položil ruku na rameno a řekl mu: ‚Kámo, uklidni se. Nebuď tak přecitlivělý.‘“
Během závodu se Hamilton pustil i do sarkastických poznámek v rádiu, které měly podtrhnout jeho frustraci z váhavé strategie Ferrari. V jednu chvíli ironicky poznamenal, že si tým „může dát pauzu na čaj“, zatímco se rozhodovalo o prohození pořadí. Jindy se uštěpačně ptal, zda má pustit Carlose Sainze – svého předchůdce.
„Mohl jsem do rádia říct mnohem horší věci,“ obhajoval se Hamilton. „Když slyšíte některé věci, které řekli ostatní, některé z nich byly jen sarkasmus. V autě jsme pod obrovským tlakem. Neomluvím se za to, že jsem bojovník. Pořád chci víc, stejně jako tým. Jen si myslím, že rozhodnutí nebylo učiněno dostatečně rychle.“
Šéf týmu Frederic Vasseur se k incidentu postavil smířlivě. „Mluvil jsem s Lewisem a naprosto chápu jeho frustraci,“ uvedl. „Jsou to šampioni, chtějí vyhrávat. Požádat je, aby pustili jiného jezdce, není jednoduché. Ale je to týmové rozhodnutí – závodíme pro Ferrari.“
Vasseur přiznal, že načasování pokynu k výměně mohlo být lepší, ale zároveň zdůraznil, že rozhodování na pit wallu není jednoduché. „Je těžké posoudit, jestli je auto za vámi skutečně rychlejší, nebo má jen výhodu díky DRS. O půl kola dříve nebo později – to se lehko soudí až po závodě.“
Vše ale podle šéfa skončilo v dobrém. „Bavili jsme se o tom a bylo to mnohem uvolněnější. Není to příběh dne. Dojeli jsme šestí a sedmí – nebo sedmí a šestí. Mnohem raději bych mluvil o tom, proč jsme skončili minutu za McLarenem,“ dodal Vasseur.
Ferrari tak zůstává pod tlakem – nejen soupeřů, ale i vlastních rozhodnutí. A Hamilton? Ten dal jasně najevo, že do Scuderie nepřišel jen jezdit, ale závodit naplno.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.