Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
O budoucnosti Maxe Verstappena se v paddocku formule 1 diskutuje již několik měsíců. Jezdec je spojován především s Mercedesem, ale také s Aston Martinem. Objevily se dokonce spekulace, že by si mohl vzít roční pauzu. Na povrch vypluly i osobní důvody – Verstappen se nedávno stal otcem.
Situaci dlouhodobě komentuje i Helmut Marko, který dříve připustil, že by Verstappen mohl odejít, pokud Red Bull nebude mít konkurenceschopné auto. Nyní je ale přesvědčený, že se tým nemusí obávat. „To je pravda, ale už se zmenšily,“ řekl Marko pro německý Bild na dotaz ohledně svých dřívějších obav.
Marko v rozhovoru zdůraznil, že Verstappen je stále plně loajální týmu. „Max je věrný a veřejně se zavázal Red Bullu. To odpovídá tomu, jak ho momentálně vnímám. Je plně soustředěný na svou práci zde. Proto si myslím, že o změně ani neuvažuje. Naopak. Jsem přesvědčen, že Max bude za Red Bull závodit i v roce 2026.“
Na otázku, proč si je tím tak jistý, odpověděl Marko konkrétně: „Před sezónou jsme mluvili o očekáváních pro rok 2025. Všichni, a to včetně Maxe, se shodli, že obhajoba titulu je samozřejmě cílem, ale že nemůžeme brát jako samozřejmost, že to vyjde. Uděláme pro to všechno, ale nikdo nemůže očekávat, že budeme vždy vyhrávat. Musíme získat maximální možný počet bodů.“
Spekulovalo se také o tom, že Verstappena lákají větší finanční nabídky od konkurence. Marko však tento faktor zlehčuje: „Také jsem to četl, ale nemyslím si, že to pro Maxe hraje velkou roli. Jednak u nás nevydělává málo a jednak chce prostě vyhrávat. Proto mu musíme poskytnout to nejrychlejší auto. Na tom pracujeme. Brzy přineseme vylepšení vozu.“
Red Bull ale letos čelí výzvám. Auto má podle Marka velmi úzké pracovní okno, což se projevuje v kolísavé výkonnosti. „Těžká je dobré slovo. Jsme ve složité situaci. Pracovní okno našeho vozu je extrémně malé. Výsledkem je, že když všechno klapne, jsme rychlí a vyhráváme, jako se nám to podařilo v Japonsku, ale už o týden později v Bahrajnu se ocitáme v zemi nikoho.“
I přes obtížný start sezóny Helmut Marko vyjadřuje důvěru nejen v technický tým, ale i v samotného Verstappena. Věří, že když Red Bull nabídne konkurenceschopný balík, nebude mít mistr světa důvod uvažovat o změně.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.