Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
O budoucnosti Maxe Verstappena se v paddocku formule 1 diskutuje již několik měsíců. Jezdec je spojován především s Mercedesem, ale také s Aston Martinem. Objevily se dokonce spekulace, že by si mohl vzít roční pauzu. Na povrch vypluly i osobní důvody – Verstappen se nedávno stal otcem.
Situaci dlouhodobě komentuje i Helmut Marko, který dříve připustil, že by Verstappen mohl odejít, pokud Red Bull nebude mít konkurenceschopné auto. Nyní je ale přesvědčený, že se tým nemusí obávat. „To je pravda, ale už se zmenšily,“ řekl Marko pro německý Bild na dotaz ohledně svých dřívějších obav.
Marko v rozhovoru zdůraznil, že Verstappen je stále plně loajální týmu. „Max je věrný a veřejně se zavázal Red Bullu. To odpovídá tomu, jak ho momentálně vnímám. Je plně soustředěný na svou práci zde. Proto si myslím, že o změně ani neuvažuje. Naopak. Jsem přesvědčen, že Max bude za Red Bull závodit i v roce 2026.“
Na otázku, proč si je tím tak jistý, odpověděl Marko konkrétně: „Před sezónou jsme mluvili o očekáváních pro rok 2025. Všichni, a to včetně Maxe, se shodli, že obhajoba titulu je samozřejmě cílem, ale že nemůžeme brát jako samozřejmost, že to vyjde. Uděláme pro to všechno, ale nikdo nemůže očekávat, že budeme vždy vyhrávat. Musíme získat maximální možný počet bodů.“
Spekulovalo se také o tom, že Verstappena lákají větší finanční nabídky od konkurence. Marko však tento faktor zlehčuje: „Také jsem to četl, ale nemyslím si, že to pro Maxe hraje velkou roli. Jednak u nás nevydělává málo a jednak chce prostě vyhrávat. Proto mu musíme poskytnout to nejrychlejší auto. Na tom pracujeme. Brzy přineseme vylepšení vozu.“
Red Bull ale letos čelí výzvám. Auto má podle Marka velmi úzké pracovní okno, což se projevuje v kolísavé výkonnosti. „Těžká je dobré slovo. Jsme ve složité situaci. Pracovní okno našeho vozu je extrémně malé. Výsledkem je, že když všechno klapne, jsme rychlí a vyhráváme, jako se nám to podařilo v Japonsku, ale už o týden později v Bahrajnu se ocitáme v zemi nikoho.“
I přes obtížný start sezóny Helmut Marko vyjadřuje důvěru nejen v technický tým, ale i v samotného Verstappena. Věří, že když Red Bull nabídne konkurenceschopný balík, nebude mít mistr světa důvod uvažovat o změně.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.