Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
O budoucnosti Maxe Verstappena se v paddocku formule 1 diskutuje již několik měsíců. Jezdec je spojován především s Mercedesem, ale také s Aston Martinem. Objevily se dokonce spekulace, že by si mohl vzít roční pauzu. Na povrch vypluly i osobní důvody – Verstappen se nedávno stal otcem.
Situaci dlouhodobě komentuje i Helmut Marko, který dříve připustil, že by Verstappen mohl odejít, pokud Red Bull nebude mít konkurenceschopné auto. Nyní je ale přesvědčený, že se tým nemusí obávat. „To je pravda, ale už se zmenšily,“ řekl Marko pro německý Bild na dotaz ohledně svých dřívějších obav.
Marko v rozhovoru zdůraznil, že Verstappen je stále plně loajální týmu. „Max je věrný a veřejně se zavázal Red Bullu. To odpovídá tomu, jak ho momentálně vnímám. Je plně soustředěný na svou práci zde. Proto si myslím, že o změně ani neuvažuje. Naopak. Jsem přesvědčen, že Max bude za Red Bull závodit i v roce 2026.“
Na otázku, proč si je tím tak jistý, odpověděl Marko konkrétně: „Před sezónou jsme mluvili o očekáváních pro rok 2025. Všichni, a to včetně Maxe, se shodli, že obhajoba titulu je samozřejmě cílem, ale že nemůžeme brát jako samozřejmost, že to vyjde. Uděláme pro to všechno, ale nikdo nemůže očekávat, že budeme vždy vyhrávat. Musíme získat maximální možný počet bodů.“
Spekulovalo se také o tom, že Verstappena lákají větší finanční nabídky od konkurence. Marko však tento faktor zlehčuje: „Také jsem to četl, ale nemyslím si, že to pro Maxe hraje velkou roli. Jednak u nás nevydělává málo a jednak chce prostě vyhrávat. Proto mu musíme poskytnout to nejrychlejší auto. Na tom pracujeme. Brzy přineseme vylepšení vozu.“
Red Bull ale letos čelí výzvám. Auto má podle Marka velmi úzké pracovní okno, což se projevuje v kolísavé výkonnosti. „Těžká je dobré slovo. Jsme ve složité situaci. Pracovní okno našeho vozu je extrémně malé. Výsledkem je, že když všechno klapne, jsme rychlí a vyhráváme, jako se nám to podařilo v Japonsku, ale už o týden později v Bahrajnu se ocitáme v zemi nikoho.“
I přes obtížný start sezóny Helmut Marko vyjadřuje důvěru nejen v technický tým, ale i v samotného Verstappena. Věří, že když Red Bull nabídne konkurenceschopný balík, nebude mít mistr světa důvod uvažovat o změně.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.