Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Druhý sprint sezóny Formule 1 v Miami přinesl dramatické momenty ještě před samotným startem. Charles Leclerc ve Ferrari nezvládl jízdu na mokré trati při nájezdu na startovní rošt a havaroval do bariér. Závod tak pro něj skončil dřív, než začal. Ostatní piloti vyjížděli do zahřívacího kola za safety carem a většina si okamžitě stěžovala na nulovou viditelnost kvůli dešti.
Samotný start sprintu se odsunul až na 18:28 místního času, přičemž první dvě kola se odjela znovu za zpomalovacím vozem. Až ve třetím kole se startovalo z pevných pozic. Andrea Kimi Antonelli, který stál na pole position, nezvládl první zatáčku a propadl se na čtvrté místo. Vedení se ujal Oscar Piastri z McLarenu.
Video: F1 Sprint Highlights | 2025 Miami Grand Prix | Formula 1
Děj závodu dlouho stagnoval, trať postupně osychala a jezdci přecházeli na suché pneumatiky. Klíčový moment přišel při souboji Verstappena s Antonellim – úřadující mistr světa chyboval při výjezdu z boxů a vytlačil nováčka mimo trať. Za incident byl Verstappen potrestán penalizací deseti sekund.
Závod dále poznamenaly nehody. Ve 14. kole si Carlos Sainz poškodil pneumatiku a do boxu dojel téměř po ráfku. O kolo později narazil Liam Lawson do Fernanda Alonsa, jehož monopost se roztočil a skončil v bariérách. Incident si vyžádal další zásah safety caru.
Ve chvíli, kdy se trať opět uklidnila, už vedl Lando Norris. Britský jezdec z McLarenu využil chaosu, čistě zvládl strategii zastávky a bezchybně dojel do cíle. Ovládl tak sprint v Miami a připsal si první letošní vítězství v této formě závodu.
Za Norrisem dojel druhý jeho týmový kolega Oscar Piastri, což znamenalo pro McLaren dvojité pódium. Třetí místo vybojoval Lewis Hamilton ve Ferrari, který využil výpadků soupeřů a stabilního tempa, navzdory dosavadnímu trápení v sezóně.
1 Lando Norris McLaren
2 Oscar Piastri McLaren +0.672
3 Lewis Hamilton Ferrari +1.073
4 Alexander Albon Williams +2.522
5 George Russell Mercedes +3.127
6 Lance Stroll Aston Martin +3.412
7 Liam Lawson Racing Bulls +4.024
8 Oliver Bearman Haas F1 Team +4.218
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +5.153
10 Kimi Antonelli Mercedes +5.635
11 Pierre Gasly Alpine +5.973
12 Nico Hulkenberg Kick Sauber +6.153
13 Isack Hadjar Racing Bulls+7.502
14 Esteban Ocon Haas F1 Team +8.998
15 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +9.675
16 Jack Doohan Alpine +9.909
17 Max Verstappen Red Bull Racing +12.059
DNF Fernando Alonso Aston Martin
DNF Carlos Sainz Williams
DNS Charles Leclerc Ferrari
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.