Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Druhý sprint sezóny Formule 1 v Miami přinesl dramatické momenty ještě před samotným startem. Charles Leclerc ve Ferrari nezvládl jízdu na mokré trati při nájezdu na startovní rošt a havaroval do bariér. Závod tak pro něj skončil dřív, než začal. Ostatní piloti vyjížděli do zahřívacího kola za safety carem a většina si okamžitě stěžovala na nulovou viditelnost kvůli dešti.
Samotný start sprintu se odsunul až na 18:28 místního času, přičemž první dvě kola se odjela znovu za zpomalovacím vozem. Až ve třetím kole se startovalo z pevných pozic. Andrea Kimi Antonelli, který stál na pole position, nezvládl první zatáčku a propadl se na čtvrté místo. Vedení se ujal Oscar Piastri z McLarenu.
Video: F1 Sprint Highlights | 2025 Miami Grand Prix | Formula 1
Děj závodu dlouho stagnoval, trať postupně osychala a jezdci přecházeli na suché pneumatiky. Klíčový moment přišel při souboji Verstappena s Antonellim – úřadující mistr světa chyboval při výjezdu z boxů a vytlačil nováčka mimo trať. Za incident byl Verstappen potrestán penalizací deseti sekund.
Závod dále poznamenaly nehody. Ve 14. kole si Carlos Sainz poškodil pneumatiku a do boxu dojel téměř po ráfku. O kolo později narazil Liam Lawson do Fernanda Alonsa, jehož monopost se roztočil a skončil v bariérách. Incident si vyžádal další zásah safety caru.
Ve chvíli, kdy se trať opět uklidnila, už vedl Lando Norris. Britský jezdec z McLarenu využil chaosu, čistě zvládl strategii zastávky a bezchybně dojel do cíle. Ovládl tak sprint v Miami a připsal si první letošní vítězství v této formě závodu.
Za Norrisem dojel druhý jeho týmový kolega Oscar Piastri, což znamenalo pro McLaren dvojité pódium. Třetí místo vybojoval Lewis Hamilton ve Ferrari, který využil výpadků soupeřů a stabilního tempa, navzdory dosavadnímu trápení v sezóně.
1 Lando Norris McLaren
2 Oscar Piastri McLaren +0.672
3 Lewis Hamilton Ferrari +1.073
4 Alexander Albon Williams +2.522
5 George Russell Mercedes +3.127
6 Lance Stroll Aston Martin +3.412
7 Liam Lawson Racing Bulls +4.024
8 Oliver Bearman Haas F1 Team +4.218
9 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +5.153
10 Kimi Antonelli Mercedes +5.635
11 Pierre Gasly Alpine +5.973
12 Nico Hulkenberg Kick Sauber +6.153
13 Isack Hadjar Racing Bulls+7.502
14 Esteban Ocon Haas F1 Team +8.998
15 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +9.675
16 Jack Doohan Alpine +9.909
17 Max Verstappen Red Bull Racing +12.059
DNF Fernando Alonso Aston Martin
DNF Carlos Sainz Williams
DNS Charles Leclerc Ferrari
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.