Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Kimi Antonelli předvedl v Miami sprintové kvalifikaci výkon hodný zkušeného pilota, přestože se na okruhu objevil vůbec poprvé. Italský nováček, který letos absolvuje svou premiérovou sezónu ve Formuli 1, si pole position vybojoval v samém závěru třetí části kvalifikace, když zajel čas 1:26.482.
Jeho kolo přišlo v ideální chvíli, kdy trať nabízela maximální přilnavost a podmínky pro rychlá kola byly na vrcholu. Výsledkem bylo překonání lídra šampionátu Oscara Piastriho z McLarenu o necelých pět setin sekundy. Druhý McLaren v rukou Landa Norrise skončil třetí, čímž potvrdil silnou formu britského týmu.
Antonelliho cesta k prvnímu místu však nebyla jen o rychlosti, ale také o správném načasování. Klíčovým faktorem se totiž stala strategie jednotlivých týmů, zejména Mercedesu a Red Bullu. Oba nasadili své jezdce do SQ3 příliš brzy, čímž si zkomplikovali šanci na ideální výsledek.
Max Verstappen zajel první měřené kolo v čase 1:27.070, což by mu stačilo jen na dolní příčky první desítky. Po chladicím kole se ještě zlepšil, ale opotřebované pneumatiky už mu nedovolily poskočit výš. Ani George Russell z Mercedesu nedokázal zužitkovat svůj pokus naplno.
Russell se sice dostal pod Verstappenův čas a zaznamenal 1:26.791, ale po jediném pokusu zamířil do boxů. Zatímco soupeři své časy ještě zlepšovali, britský jezdec se propadl na páté místo. Nedostatečně pružná strategie stála oba favority lepší výsledek.
Pro Antonelliho je to přesto mimořádný moment. Na náročném městském okruhu dokázal nejen držet krok se špičkou, ale i ji porazit. Svým výkonem tak znovu připomněl, proč je považován za jeden z největších talentů současného motorsportu.
1. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:26.482
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:26.527 (+0.045)
3. Lando Norris (McLaren) – 1:26.582 (+0.100)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:26.737 (+0.255)
5. George Russell (Mercedes) – 1:26.791 (+0.309)
6. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:26.808 (+0.326)
7. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:27.030 (+0.548)
8. Alex Albon (Williams) – 1:27.193 (+0.711)
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:27.543 (+1.061)
10. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:27.790 (+1.308)
11. Nico Hülkenberg (Sauber) – 1:27.850
12. Esteban Ocon (Haas) – 1:28.070
13. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.167
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.375
15. Carlos Sainz (Williams) – 1:27.899
16 Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.028
17. Jack Doohan (Alpine) – 1:29.171
18. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:29.246
19. Gabriel Bortoleto (Stake) – 1:29.312
20. Oliver Bearman (Haas) – 1:29.825
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.