Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Kimi Antonelli předvedl v Miami sprintové kvalifikaci výkon hodný zkušeného pilota, přestože se na okruhu objevil vůbec poprvé. Italský nováček, který letos absolvuje svou premiérovou sezónu ve Formuli 1, si pole position vybojoval v samém závěru třetí části kvalifikace, když zajel čas 1:26.482.
Jeho kolo přišlo v ideální chvíli, kdy trať nabízela maximální přilnavost a podmínky pro rychlá kola byly na vrcholu. Výsledkem bylo překonání lídra šampionátu Oscara Piastriho z McLarenu o necelých pět setin sekundy. Druhý McLaren v rukou Landa Norrise skončil třetí, čímž potvrdil silnou formu britského týmu.
Antonelliho cesta k prvnímu místu však nebyla jen o rychlosti, ale také o správném načasování. Klíčovým faktorem se totiž stala strategie jednotlivých týmů, zejména Mercedesu a Red Bullu. Oba nasadili své jezdce do SQ3 příliš brzy, čímž si zkomplikovali šanci na ideální výsledek.
Max Verstappen zajel první měřené kolo v čase 1:27.070, což by mu stačilo jen na dolní příčky první desítky. Po chladicím kole se ještě zlepšil, ale opotřebované pneumatiky už mu nedovolily poskočit výš. Ani George Russell z Mercedesu nedokázal zužitkovat svůj pokus naplno.
Russell se sice dostal pod Verstappenův čas a zaznamenal 1:26.791, ale po jediném pokusu zamířil do boxů. Zatímco soupeři své časy ještě zlepšovali, britský jezdec se propadl na páté místo. Nedostatečně pružná strategie stála oba favority lepší výsledek.
Pro Antonelliho je to přesto mimořádný moment. Na náročném městském okruhu dokázal nejen držet krok se špičkou, ale i ji porazit. Svým výkonem tak znovu připomněl, proč je považován za jeden z největších talentů současného motorsportu.
1. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:26.482
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:26.527 (+0.045)
3. Lando Norris (McLaren) – 1:26.582 (+0.100)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:26.737 (+0.255)
5. George Russell (Mercedes) – 1:26.791 (+0.309)
6. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:26.808 (+0.326)
7. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:27.030 (+0.548)
8. Alex Albon (Williams) – 1:27.193 (+0.711)
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:27.543 (+1.061)
10. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:27.790 (+1.308)
11. Nico Hülkenberg (Sauber) – 1:27.850
12. Esteban Ocon (Haas) – 1:28.070
13. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.167
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.375
15. Carlos Sainz (Williams) – 1:27.899
16 Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.028
17. Jack Doohan (Alpine) – 1:29.171
18. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:29.246
19. Gabriel Bortoleto (Stake) – 1:29.312
20. Oliver Bearman (Haas) – 1:29.825
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.