Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Kimi Antonelli předvedl v Miami sprintové kvalifikaci výkon hodný zkušeného pilota, přestože se na okruhu objevil vůbec poprvé. Italský nováček, který letos absolvuje svou premiérovou sezónu ve Formuli 1, si pole position vybojoval v samém závěru třetí části kvalifikace, když zajel čas 1:26.482.
Jeho kolo přišlo v ideální chvíli, kdy trať nabízela maximální přilnavost a podmínky pro rychlá kola byly na vrcholu. Výsledkem bylo překonání lídra šampionátu Oscara Piastriho z McLarenu o necelých pět setin sekundy. Druhý McLaren v rukou Landa Norrise skončil třetí, čímž potvrdil silnou formu britského týmu.
Antonelliho cesta k prvnímu místu však nebyla jen o rychlosti, ale také o správném načasování. Klíčovým faktorem se totiž stala strategie jednotlivých týmů, zejména Mercedesu a Red Bullu. Oba nasadili své jezdce do SQ3 příliš brzy, čímž si zkomplikovali šanci na ideální výsledek.
Max Verstappen zajel první měřené kolo v čase 1:27.070, což by mu stačilo jen na dolní příčky první desítky. Po chladicím kole se ještě zlepšil, ale opotřebované pneumatiky už mu nedovolily poskočit výš. Ani George Russell z Mercedesu nedokázal zužitkovat svůj pokus naplno.
Russell se sice dostal pod Verstappenův čas a zaznamenal 1:26.791, ale po jediném pokusu zamířil do boxů. Zatímco soupeři své časy ještě zlepšovali, britský jezdec se propadl na páté místo. Nedostatečně pružná strategie stála oba favority lepší výsledek.
Pro Antonelliho je to přesto mimořádný moment. Na náročném městském okruhu dokázal nejen držet krok se špičkou, ale i ji porazit. Svým výkonem tak znovu připomněl, proč je považován za jeden z největších talentů současného motorsportu.
1. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:26.482
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:26.527 (+0.045)
3. Lando Norris (McLaren) – 1:26.582 (+0.100)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:26.737 (+0.255)
5. George Russell (Mercedes) – 1:26.791 (+0.309)
6. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:26.808 (+0.326)
7. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:27.030 (+0.548)
8. Alex Albon (Williams) – 1:27.193 (+0.711)
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:27.543 (+1.061)
10. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:27.790 (+1.308)
11. Nico Hülkenberg (Sauber) – 1:27.850
12. Esteban Ocon (Haas) – 1:28.070
13. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.167
14. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.375
15. Carlos Sainz (Williams) – 1:27.899
16 Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.028
17. Jack Doohan (Alpine) – 1:29.171
18. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:29.246
19. Gabriel Bortoleto (Stake) – 1:29.312
20. Oliver Bearman (Haas) – 1:29.825
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.