Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Max Verstappen potvrdil svou kvalifikační dominanci a v Miami si s časem 1:26.204 zajistil pole position pro nedělní Velkou cenu. Na suché trati, která kontrastovala s dramatickou deštivou předehrou sprintu, předvedl čisté a kontrolované kolo, kterým si zajistil čelo startovního roštu. Jeho výkon je o to cennější, že přichází po nepovedeném sprintu, ve kterém poprvé od roku 2016 dojel mimo bodované příčky.
Na druhé místo se sice dostal Lando Norris, ale jeho poslední pokus narušila chyba v zatáčce číslo 17. Britský jezdec McLarenu tak musel po "rozcuchaném" průjezdu touto technickou pasáží vzít zavděk první řadou, i když měl našlápnuto k více. Přesto potvrdil, že McLaren zůstává konkurenceschopný a v závodě může být reálnou hrozbou.
Překvapením kvalifikace se stal mladý Kimi Antonelli, který navázal na svou silnou formu z jednoho kola a s minimální ztrátou na Verstappena vybojoval třetí místo. Ital se dostal na dohled pole position a znovu dokázal, že jeho výkony ve Formuli 1 nejsou náhodné.
Zato Lewis Hamilton měl s proslulou zatáčkou 17 více než jen drobné potíže. Dvakrát tam chyboval a nakonec mu smolný průjezd znemožnil postup do závěrečné části kvalifikace. Už v Q2 se jeho cesta skončila, což znamená zklamání pro Mercedes i pro samotného sedminásobného šampiona.
Už od začátku kvalifikace bylo jasné, že je na co se dívat. I když trať oschla, přítomnost dešťových mraků přiměla týmy k rychlému nástupu do akce. Gabriel Bortoleto v Sauberu odstartoval kvalifikační tempo časem 1:28.674, ale to Verstappen brzy o více než sekundu překonal. Používaly se převážně použité měkké pneumatiky, přičemž Oscar Piastri se dočasně dostal do čela s náskokem čtvrt sekundy na Nizozemce.
Alex Albon si mezitím připsal další pozvánku ke komisařům – tentokrát kvůli nebezpečnému vypuštění před Isacka Hadjara ze stáje Racing Bulls. Už ve sprintu totiž obdržel pětivteřinový trest za příliš pomalou jízdu za Safety Carem.
Pět minut před koncem první části kvalifikace se Verstappen vrátil do čela s časem 1:26.870. Mezi těmi, kteří potřebovali zrychlit, aby se vyhnuli vyřazení, byli mimo jiné Oliver Bearman, Lance Stroll a Fernando Alonso. Hamilton, který si zamknul kola právě v zatáčce 17, musel nasadit další sadu měkkých pneumatik, aby si zajistil postup – ten však nakonec přišel až ve Q2 k jeho nezdaru.
Q1 uzavřel jako nejrychlejší Verstappen, zatímco Norris se štěstím přežil lehký kontakt se zdí a postoupil jako druhý nejrychlejší. Z kvalifikace se museli rozloučit Bearman, Stroll, Gasly, Alonso a také Nico Hülkenberg.
Druhá část kvalifikace v Miami nabídla další ukázku rostoucí formy McLarenu. Oscar Piastri se hned po prvních pokusech vyšvihl do čela časem 1:26.269, a spolu s Landem Norrisem vytvořil papájový double na prvních dvou místech. Jen o desetinu za nimi se držel Kimi Antonelli, který znovu potvrdil svou schopnost vytěžit z jednoho kola maximum.
Ve zcela odlišné situaci se ocitl George Russell. „Nemám žádný grip, nemám žádnou jistotu,“ hlásil do týmového rádia, zatímco se krčil na jedenáctém místě. Mercedes W16 mu v tu chvíli spíš bojoval než závodil a bylo jasné, že musí zabrat, pokud chce postoupit do závěrečné části kvalifikace.
Ve hře o Q3 se v té chvíli drželi i Esteban Ocon, Jack Doohan, Liam Lawson a Isack Hadjar, kteří všichni potřebovali výrazné zlepšení. Russell nakonec tlak ustál a bezpečně postoupil, zato pro Hadjara, Hamiltona, Bortoletta, Doohana i Lawsona kvalifikace skončila. Hamilton znovu doplatil na chybu v zatáčce 17 – další přebrzdění a další šance fuč.
Zdálo se, že McLaren má pole position na dosah, a Kimi Antonelli pomýšlel na senzační double, když šla kvalifikace do finální fáze. Ale pokud někdo měl narušit oslavy ve stanu McLarenu, byl to Max Verstappen.
Po prvních pokusech v Q3 byl Verstappen na provizorní pole position, ale rozdíl mezi ním, Norrisem a Piastrim činil pouhých 0,017 sekundy – bylo jasné, že je stále o co hrát. Verstappen přitom neměl jednoduchý začátek kola, když mu zadek RB21 v zatáčce 1 ustřelil. Přesto zajel fialový první sektor a vyslal do garáží McLarenu jasný vzkaz.
Ve druhém pokusu zvýšil náskok na tři desetiny, a i když se Norris ještě pokusil zabojovat, chyba v zatáčce 17 ho stála lepší výsledek. „Strašné,“ komentoval sám svůj průjezd po příliš vysokém nájezdu na obrubník.
Pole position tak patří Maxu Verstappenovi, který opět dokázal, že i v náročných podmínkách a pod tlakem umí vytěžit maximum. Antonelli se skvělým výkonem protlačil na třetí místo a odsunul vedoucího muže šampionátu Piastriho na čtvrtou příčku.
Q3 – Nejrychlejší časy finální části kvalifikace:
1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 1:26.204
2. Lando Norris – McLaren – +0.065
3. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.067
4. Oscar Piastri – McLaren – +0.171
5. George Russell – Mercedes – +0.181
6. Carlos Sainz – Williams – +0.365
7. Alexander Albon – Williams – +0.478
8. Charles Leclerc – Ferrari – +0.550
9. Esteban Ocon – Haas – +0.620
10. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.739
Q2 – Střední část kvalifikace:
1. Oscar Piastri – McLaren – 1:26.269
2. Lando Norris – McLaren – +0.230
3. George Russell – Mercedes – +0.306
4. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.337
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.374
6. Carlos Sainz – Williams – +0.578
7. Alexander Albon – Williams – +0.586
8. Charles Leclerc – Ferrari – +0.679
9. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.690
10. Esteban Ocon – Haas – +0.698
–––
11. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.718
12. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.737
13. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.882
14. Jack Doohan – Alpine – +0.917
15. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.094
Q1 – Úvodní část kvalifikace:
1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 1:26.870
2. Lando Norris – McLaren – +0.085
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.136
4. George Russell – Mercedes – +0.144
5. Alexander Albon – Williams – +0.172
6. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.207
7. Carlos Sainz – Williams – +0.228
8. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.409
9. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.428
10. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.431
11. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.473
12. Charles Leclerc – Ferrari – +0.547
13. Jack Doohan – Alpine – +0.552
14. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.574
15. Esteban Ocon – Haas – +0.580
–––
16. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.603
17. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.734
18. Pierre Gasly – Alpine – +0.840
19. Lance Stroll – Aston Martin – +0.960
20. Oliver Bearman – Haas – +1.129
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.