Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Max Verstappen potvrdil svou kvalifikační dominanci a v Miami si s časem 1:26.204 zajistil pole position pro nedělní Velkou cenu. Na suché trati, která kontrastovala s dramatickou deštivou předehrou sprintu, předvedl čisté a kontrolované kolo, kterým si zajistil čelo startovního roštu. Jeho výkon je o to cennější, že přichází po nepovedeném sprintu, ve kterém poprvé od roku 2016 dojel mimo bodované příčky.
Na druhé místo se sice dostal Lando Norris, ale jeho poslední pokus narušila chyba v zatáčce číslo 17. Britský jezdec McLarenu tak musel po "rozcuchaném" průjezdu touto technickou pasáží vzít zavděk první řadou, i když měl našlápnuto k více. Přesto potvrdil, že McLaren zůstává konkurenceschopný a v závodě může být reálnou hrozbou.
Překvapením kvalifikace se stal mladý Kimi Antonelli, který navázal na svou silnou formu z jednoho kola a s minimální ztrátou na Verstappena vybojoval třetí místo. Ital se dostal na dohled pole position a znovu dokázal, že jeho výkony ve Formuli 1 nejsou náhodné.
Zato Lewis Hamilton měl s proslulou zatáčkou 17 více než jen drobné potíže. Dvakrát tam chyboval a nakonec mu smolný průjezd znemožnil postup do závěrečné části kvalifikace. Už v Q2 se jeho cesta skončila, což znamená zklamání pro Mercedes i pro samotného sedminásobného šampiona.
Už od začátku kvalifikace bylo jasné, že je na co se dívat. I když trať oschla, přítomnost dešťových mraků přiměla týmy k rychlému nástupu do akce. Gabriel Bortoleto v Sauberu odstartoval kvalifikační tempo časem 1:28.674, ale to Verstappen brzy o více než sekundu překonal. Používaly se převážně použité měkké pneumatiky, přičemž Oscar Piastri se dočasně dostal do čela s náskokem čtvrt sekundy na Nizozemce.
Alex Albon si mezitím připsal další pozvánku ke komisařům – tentokrát kvůli nebezpečnému vypuštění před Isacka Hadjara ze stáje Racing Bulls. Už ve sprintu totiž obdržel pětivteřinový trest za příliš pomalou jízdu za Safety Carem.
Pět minut před koncem první části kvalifikace se Verstappen vrátil do čela s časem 1:26.870. Mezi těmi, kteří potřebovali zrychlit, aby se vyhnuli vyřazení, byli mimo jiné Oliver Bearman, Lance Stroll a Fernando Alonso. Hamilton, který si zamknul kola právě v zatáčce 17, musel nasadit další sadu měkkých pneumatik, aby si zajistil postup – ten však nakonec přišel až ve Q2 k jeho nezdaru.
Q1 uzavřel jako nejrychlejší Verstappen, zatímco Norris se štěstím přežil lehký kontakt se zdí a postoupil jako druhý nejrychlejší. Z kvalifikace se museli rozloučit Bearman, Stroll, Gasly, Alonso a také Nico Hülkenberg.
Druhá část kvalifikace v Miami nabídla další ukázku rostoucí formy McLarenu. Oscar Piastri se hned po prvních pokusech vyšvihl do čela časem 1:26.269, a spolu s Landem Norrisem vytvořil papájový double na prvních dvou místech. Jen o desetinu za nimi se držel Kimi Antonelli, který znovu potvrdil svou schopnost vytěžit z jednoho kola maximum.
Ve zcela odlišné situaci se ocitl George Russell. „Nemám žádný grip, nemám žádnou jistotu,“ hlásil do týmového rádia, zatímco se krčil na jedenáctém místě. Mercedes W16 mu v tu chvíli spíš bojoval než závodil a bylo jasné, že musí zabrat, pokud chce postoupit do závěrečné části kvalifikace.
Ve hře o Q3 se v té chvíli drželi i Esteban Ocon, Jack Doohan, Liam Lawson a Isack Hadjar, kteří všichni potřebovali výrazné zlepšení. Russell nakonec tlak ustál a bezpečně postoupil, zato pro Hadjara, Hamiltona, Bortoletta, Doohana i Lawsona kvalifikace skončila. Hamilton znovu doplatil na chybu v zatáčce 17 – další přebrzdění a další šance fuč.
Zdálo se, že McLaren má pole position na dosah, a Kimi Antonelli pomýšlel na senzační double, když šla kvalifikace do finální fáze. Ale pokud někdo měl narušit oslavy ve stanu McLarenu, byl to Max Verstappen.
Po prvních pokusech v Q3 byl Verstappen na provizorní pole position, ale rozdíl mezi ním, Norrisem a Piastrim činil pouhých 0,017 sekundy – bylo jasné, že je stále o co hrát. Verstappen přitom neměl jednoduchý začátek kola, když mu zadek RB21 v zatáčce 1 ustřelil. Přesto zajel fialový první sektor a vyslal do garáží McLarenu jasný vzkaz.
Ve druhém pokusu zvýšil náskok na tři desetiny, a i když se Norris ještě pokusil zabojovat, chyba v zatáčce 17 ho stála lepší výsledek. „Strašné,“ komentoval sám svůj průjezd po příliš vysokém nájezdu na obrubník.
Pole position tak patří Maxu Verstappenovi, který opět dokázal, že i v náročných podmínkách a pod tlakem umí vytěžit maximum. Antonelli se skvělým výkonem protlačil na třetí místo a odsunul vedoucího muže šampionátu Piastriho na čtvrtou příčku.
Q3 – Nejrychlejší časy finální části kvalifikace:
1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 1:26.204
2. Lando Norris – McLaren – +0.065
3. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.067
4. Oscar Piastri – McLaren – +0.171
5. George Russell – Mercedes – +0.181
6. Carlos Sainz – Williams – +0.365
7. Alexander Albon – Williams – +0.478
8. Charles Leclerc – Ferrari – +0.550
9. Esteban Ocon – Haas – +0.620
10. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.739
Q2 – Střední část kvalifikace:
1. Oscar Piastri – McLaren – 1:26.269
2. Lando Norris – McLaren – +0.230
3. George Russell – Mercedes – +0.306
4. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.337
5. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.374
6. Carlos Sainz – Williams – +0.578
7. Alexander Albon – Williams – +0.586
8. Charles Leclerc – Ferrari – +0.679
9. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.690
10. Esteban Ocon – Haas – +0.698
–––
11. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.718
12. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.737
13. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.882
14. Jack Doohan – Alpine – +0.917
15. Liam Lawson – Racing Bulls – +1.094
Q1 – Úvodní část kvalifikace:
1. Max Verstappen – Red Bull Racing – 1:26.870
2. Lando Norris – McLaren – +0.085
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.136
4. George Russell – Mercedes – +0.144
5. Alexander Albon – Williams – +0.172
6. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.207
7. Carlos Sainz – Williams – +0.228
8. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.409
9. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.428
10. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.431
11. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.473
12. Charles Leclerc – Ferrari – +0.547
13. Jack Doohan – Alpine – +0.552
14. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.574
15. Esteban Ocon – Haas – +0.580
–––
16. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – +0.603
17. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.734
18. Pierre Gasly – Alpine – +0.840
19. Lance Stroll – Aston Martin – +0.960
20. Oliver Bearman – Haas – +1.129
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.