James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Tým Alpine v úterý oznámil, že jeho šéf Oliver Oakes rezignoval na svou funkci s okamžitou platností. Stalo se tak pouhých šest Velkých cen po startu letošní sezony Formule 1. Vedení týmu potvrdilo, že dočasné převzetí povinností přebírá Flavio Briatore, který dosud působil jako výkonný poradce. „Tým BWT Alpine Formula One oznamuje, že Oliver Oakes rezignoval na svou roli šéfa týmu. Tým jeho rezignaci přijal s okamžitou platností,“ stojí v oficiálním prohlášení.
Oakes přišel do Alpine v létě loňského roku, aby nahradil Bruna Famina. Vzápětí vytvořil tandem s Briatorem, který se po dlouhých letech vrátil do struktury týmu. Společně měli přetvořit Alpine v konkurenceschopnou stáj, ale letošní sezona zatím nepřináší očekávané výsledky. Tým se v tuto chvíli nachází až na devátém místě Poháru konstruktérů a pokračuje ve výkonnostním útlumu.
Ve svém krátkém působení dokázal Oakes přispět k určitému zlepšení – Alpine se v roce 2024 vyšplhal na šestou příčku mezi týmy. V zákulisí ale zůstávaly otázky ohledně vnitřních vztahů a dlouhodobé udržitelnosti spolupráce mezi Oakesem a Briatorem. Odchod tak může být důsledkem nesouladu v koncepci nebo strategie vedení.
Další otřes přichází v době, kdy stáj prochází výraznými změnami. Renault se nedávno rozhodl ukončit vývoj vlastního motoru pro sezonu 2026 a místo toho přejít na zákaznickou jednotku od Mercedesu. Změny se navíc rýsují i v jezdecké sestavě. Podle dostupných informací je tým blízko tomu, aby nahradil nováčka Jacka Doohana rezervním jezdcem Francem Colapintem už pro nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole.
Rezignace 37letého Oakese tak jen podtrhuje turbulentní období, kterým Alpine aktuálně prochází. A přestože tým v prohlášení poděkoval za jeho snahu a přínos, další komentáře odmítl. Jaká bude další trajektorie této někdejší tovární stáje Renaultu, zůstává zatím nejasné.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.