James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Tým Alpine v úterý oznámil, že jeho šéf Oliver Oakes rezignoval na svou funkci s okamžitou platností. Stalo se tak pouhých šest Velkých cen po startu letošní sezony Formule 1. Vedení týmu potvrdilo, že dočasné převzetí povinností přebírá Flavio Briatore, který dosud působil jako výkonný poradce. „Tým BWT Alpine Formula One oznamuje, že Oliver Oakes rezignoval na svou roli šéfa týmu. Tým jeho rezignaci přijal s okamžitou platností,“ stojí v oficiálním prohlášení.
Oakes přišel do Alpine v létě loňského roku, aby nahradil Bruna Famina. Vzápětí vytvořil tandem s Briatorem, který se po dlouhých letech vrátil do struktury týmu. Společně měli přetvořit Alpine v konkurenceschopnou stáj, ale letošní sezona zatím nepřináší očekávané výsledky. Tým se v tuto chvíli nachází až na devátém místě Poháru konstruktérů a pokračuje ve výkonnostním útlumu.
Ve svém krátkém působení dokázal Oakes přispět k určitému zlepšení – Alpine se v roce 2024 vyšplhal na šestou příčku mezi týmy. V zákulisí ale zůstávaly otázky ohledně vnitřních vztahů a dlouhodobé udržitelnosti spolupráce mezi Oakesem a Briatorem. Odchod tak může být důsledkem nesouladu v koncepci nebo strategie vedení.
Další otřes přichází v době, kdy stáj prochází výraznými změnami. Renault se nedávno rozhodl ukončit vývoj vlastního motoru pro sezonu 2026 a místo toho přejít na zákaznickou jednotku od Mercedesu. Změny se navíc rýsují i v jezdecké sestavě. Podle dostupných informací je tým blízko tomu, aby nahradil nováčka Jacka Doohana rezervním jezdcem Francem Colapintem už pro nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole.
Rezignace 37letého Oakese tak jen podtrhuje turbulentní období, kterým Alpine aktuálně prochází. A přestože tým v prohlášení poděkoval za jeho snahu a přínos, další komentáře odmítl. Jaká bude další trajektorie této někdejší tovární stáje Renaultu, zůstává zatím nejasné.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.