Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Oscar Piastri přivedl McLaren k vítězství ve Velké ceně Miami po dominantním výkonu, když v cíli dojel před týmovým kolegou Landem Norrisem a zajistil cenné double. Max Verstappen, jenž startoval z pole, nakonec musel ustoupit a neudržel místo na stupních vítězů.
Piastri převzal vedení na 14. kole, kdy se mu podařilo předjet Verstappena, a tím si zajistil třetí vítězství v řadě. Tento triumf opět posílil jeho ambice na titul, zatímco Norris, který na začátku závodu přišel o několik pozic, se dokázal prodrat zpět na druhé místo po obtížném souboji s Verstappenem.
Norris, který startoval vedle Verstappena na druhé pozici, se pokusil o útok do první zatáčky, ale Verstappen si udržel pozici a při manévru ho tlačil do výběhu z trati v zatáčce 3. "On mě prostě vyrazil, co mám dělat, mám vrazit do zdi? Bylo to těsně vedle," hlásil Norris na týmové vysílačce, ale komisaři se rozhodli incident neprošetřovat.
Po kontaktu Jacka Doohana a Liama Lawsona v první zatáčce, který přivedl na trať virtuální safety car, se McLaren ukázal ve své plné síle. Piastri rychle předjel Mercedes Andrea Kimiho Antonelliho a Norris se dostal před Russella na páté místo.
Piastri začal tlačit na Verstappena a ve 14. kole se mu podařilo využít chyby jezdce Red Bullu, když se mu podařilo zatlačit Verstappena do zablokování předních pneumatik. Po tomto souboji se Norris dostal do kontaktu s Verstappenem, ale i on se nakonec dostal před něj.
Další fáze závodu přinesla několik virtuálních safety carů a strategických pitstopů. Russell se díky rychlému pitstopu dostal před Verstappena na třetí místo, což znamenalo, že Mercedes mohl slavit po Russellově skvělém výkonu.
Piastri nakonec uhájil vedení před Norrisem, který snižoval náskok, ale nikdy se neblížil k týmovému kolegovi. Piastri projel cílem s náskokem 4,630 sekundy a dokončil vítězný hattrick. Russell si odvezl třetí místo, zatímco Verstappen musel spokojeně přijmout čtvrté místo.
Další souboj na trati přinesl skvélé páté místo pro Alexe Albona, což je pro Williams vynikající výsledkem. Ferrari získalo jen malou útěchu, když skončilo na sedmém a osmém místě. Hamilton na středních pneumatikách požádal o výměnu pozic s Leclercem, což mu bylo povoleno. I po výměně však Hamilton neunikl Leclercovi, který se brzy vrátil do DRS a žádal zpětnou výměnu, což zpomalilo jejich postup.
Na čele se Norris přibližoval k Piastrimu a Verstappen se snažil dostat před Russella. Ferrari nakonec v 53. kole rozhodlo o další výměně pozic mezi Hamiltonem a Leclercem, ale už bylo pozdě. Leclerc dostal pět kol na to, aby stáhl trojsekundovou ztrátu na Antonelliho, ale Ferrari nemělo lepší tempo než Mercedes.
V závodě také došlo k několika technickým problémům, včetně odstoupení Gabriela Bortoleta a Olivera Bearmana kvůli problémům s motorem. Doohan s Lawsonem se po vzájemném kontaktu v první zatáčce rovněž museli vzdát závodu, což přispělo k počtu čtyř odstoupení.
V šampionátu Piastri navýšil svůj náskok před Norrisem na 16 bodů, Verstappen je na třetí pozici se ztrátou 32 bodů. Russell na čtvrtém místě zaostává o dalších 6 bodů.
Další závod F1 se uskuteční v Imole za dva týdny, kde se očekává, že bude možná poslední závod v historii Velké ceny Emilia Romagna.
1. Oscar Piastri (McLaren)
2. Lando Norris (McLaren) – +4,630 s
3. George Russell (Mercedes) – +37,644
4. Max Verstappen (Red Bull) – +39,956
5. Alexander Albon (Williams) – +48,067
6. Kimi Antonelli (Mercedes) – +55,502
7. Charles Leclerc (Ferrari) – +57,036
8. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1:00,186
9. Carlos Sainz (Williams) – +1:00,577
10. Júki Cunoda (Red Bull) – +1:14,434
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1:14,602
12. Esteban Ocon (Haas) – +1:22,006
13. Pierre Gasly (Alpine) – +1:30,445
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – ztráta 1 kola – 56 kol – 0 bodů
15. Fernando Alonso (Aston Martin) – ztráta 1 kola – 56 kol – 0 bodů
16.Lance Stroll (Aston Martin) – ztráta 1 kola – 56 kol – 0 bodů
Nedokončili závod:
Liam Lawson (Racing Bulls) – odstoupil ve 36. kole (ztráta 1 kola)
Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – odstoupil ve 30. kole
Oliver Bearman (Haas) – odstoupil ve 27. kole
Jack Doohan (Alpine) – neodstartoval
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.