Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, zažil v roce 2024 nejhorší sezónu své kariéry ve formuli 1. I přesto, že vyhrál závody v Silverstonu a Spa, skončil až sedmý v šampionátu jezdců. Mercedes, který se snažil přizpůsobit svůj vůz nové éře přízemního efektu, nebyl schopen poskytnout Hamiltonovi dostatečně konkurenceschopný vůz.
V roce 2025 Hamilton opustil Mercedes a přestoupil k Ferrari, kde nahradil Carlose Sainze, jenž zamířil do Williamsu. Přestože Ferrari loni skončilo za McLarenem, panuje optimismus ohledně jeho výkonu v nadcházející sezoně. Tým věří, že s Hamiltonem a Charlesem Leclercem, který je považován za silnou jezdeckou dvojici, bude mít šanci na zisk titulu. Ferrari se na Velkou cenu Austrálie těší a doufá v silný start do nové sezóny.
Lewis Hamilton má šanci stát se prvním jezdcem, který vyhraje svůj debutový závod za nový tým od doby, kdy Max Verstappen triumfoval v roce 2016 na Velké ceně Španělska. Hamilton se chystá zaútočit na vítězství pro Ferrari v Melbourne, i když tým bude čelit silné konkurenci od ostatních čtyř nejlepších týmů.
McLaren je podle předsezónních testů favoritem, ale Lando Norris upozorňuje, že Ferrari může všechny překvapit svou rychlostí, což se zdá potvrzovat i páteční trénink, kde Charles Leclerc vedl časy a Hamilton skončil těsně za ním. Podle novináře Tobiasa Grunera se v paddocku objevuje názor, že Ferrari může být silnější v kvalifikačním kole, přičemž McLaren bude silnější v dlouhodobém horizontu. Všechno by ale mohlo změnit, pokud by v neděli přišla bouřka.
Lewis Hamilton vstupuje do svého debutového závodu za Ferrari s cílem zopakovat pódium, které získal v roce 2007 s McLarenem. Před svým prvním startem v barvách Maranella má v paddocku silnou podporu, která mu dodává sebevědomí. V pátečním tréninku se však britský jezdec potýkal s problémy, když si stěžoval na nedotáčivost vozu a cítil se v kokpitu stále více neklidně.
Ani v posledním třetím tréninku se Hamiltonovi nepodařilo umístit lépe, jak na osmém místě se ztrátou +0.457 na vítězného Oscara Piastriho a ztratil i na svého kolegu Leclerca +0,190 sekundy.
Hamilton doufá, že tento problém nebude přetrvávat, protože jeho cílem je být úspěšný ve Ferrari. Carlos Sainz starší však varoval, že Hamiltonova nejlepší forma se může projevit až ke konci sezóny, podobně jako to zažil jeho syn při přestupu z McLarenu. Hamilton se intenzivně připravoval v zákulisí a trávil hodiny v továrně s inženýry, aby se co nejlépe začlenil do týmu. I přesto, že mu může chvíli trvat, než se plně adaptuje, špičkový výsledek je stále možný.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.