Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, zažil v roce 2024 nejhorší sezónu své kariéry ve formuli 1. I přesto, že vyhrál závody v Silverstonu a Spa, skončil až sedmý v šampionátu jezdců. Mercedes, který se snažil přizpůsobit svůj vůz nové éře přízemního efektu, nebyl schopen poskytnout Hamiltonovi dostatečně konkurenceschopný vůz.
V roce 2025 Hamilton opustil Mercedes a přestoupil k Ferrari, kde nahradil Carlose Sainze, jenž zamířil do Williamsu. Přestože Ferrari loni skončilo za McLarenem, panuje optimismus ohledně jeho výkonu v nadcházející sezoně. Tým věří, že s Hamiltonem a Charlesem Leclercem, který je považován za silnou jezdeckou dvojici, bude mít šanci na zisk titulu. Ferrari se na Velkou cenu Austrálie těší a doufá v silný start do nové sezóny.
Lewis Hamilton má šanci stát se prvním jezdcem, který vyhraje svůj debutový závod za nový tým od doby, kdy Max Verstappen triumfoval v roce 2016 na Velké ceně Španělska. Hamilton se chystá zaútočit na vítězství pro Ferrari v Melbourne, i když tým bude čelit silné konkurenci od ostatních čtyř nejlepších týmů.
McLaren je podle předsezónních testů favoritem, ale Lando Norris upozorňuje, že Ferrari může všechny překvapit svou rychlostí, což se zdá potvrzovat i páteční trénink, kde Charles Leclerc vedl časy a Hamilton skončil těsně za ním. Podle novináře Tobiasa Grunera se v paddocku objevuje názor, že Ferrari může být silnější v kvalifikačním kole, přičemž McLaren bude silnější v dlouhodobém horizontu. Všechno by ale mohlo změnit, pokud by v neděli přišla bouřka.
Lewis Hamilton vstupuje do svého debutového závodu za Ferrari s cílem zopakovat pódium, které získal v roce 2007 s McLarenem. Před svým prvním startem v barvách Maranella má v paddocku silnou podporu, která mu dodává sebevědomí. V pátečním tréninku se však britský jezdec potýkal s problémy, když si stěžoval na nedotáčivost vozu a cítil se v kokpitu stále více neklidně.
Ani v posledním třetím tréninku se Hamiltonovi nepodařilo umístit lépe, jak na osmém místě se ztrátou +0.457 na vítězného Oscara Piastriho a ztratil i na svého kolegu Leclerca +0,190 sekundy.
Hamilton doufá, že tento problém nebude přetrvávat, protože jeho cílem je být úspěšný ve Ferrari. Carlos Sainz starší však varoval, že Hamiltonova nejlepší forma se může projevit až ke konci sezóny, podobně jako to zažil jeho syn při přestupu z McLarenu. Hamilton se intenzivně připravoval v zákulisí a trávil hodiny v továrně s inženýry, aby se co nejlépe začlenil do týmu. I přesto, že mu může chvíli trvat, než se plně adaptuje, špičkový výsledek je stále možný.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.