Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Oscar Piastri v roce 2025 zažívá neuvěřitelný vzestup a jeho výkony začínají překvapovat celý paddock. Čtyři vítězství v úvodních šesti závodech ho katapultovala do čela šampionátu a potvrzují, že mladý Australan není pouze nadějí pro budoucnost, ale skutečným kandidátem na titul. Šéf týmu McLaren Andrea Stella chválí Piastriho za jeho neuvěřitelný talent a říká: „Není to jen o autě, jeho schopnost pracovat s pneumatikami je výsledkem tvrdé práce a hlubokého porozumění.“
Stella vysvětluje, že Piastriho schopnost zvládat jeden z nejnáročnějších aspektů moderní Formule 1, řízení opotřebení pneumatik, není pouze výsledkem pokroku McLarenu. „Zlepšení v práci s pneumatikami přichází díky dlouhodobému úsilí inženýrů a samotného jezdce, který rozumí, jak s autem správně pracovat,“ říká Stella. Tento detailní přístup je klíčem k Piastriho úspěchu, který mu umožňuje dosahovat vynikajících výsledků, zvlášť v klíčových momentech závodů.
McLaren se v současnosti nachází na čele Poháru konstruktérů s více než 100bodovým náskokem a Piastriho výkon je klíčovým faktorem tohoto úspěchu. S 131 body vede šampionát před týmovým kolegou Lando Norrisem, a papayové monoposty McLarenu dosahují tempa, které se ostatní týmy teprve pokoušejí napodobit. Tento triumf ale není náhoda, podle Stelly je za ním systematická a precizní práce, která je výsledkem Piastriho vyzrálosti a strategického přístupu.
„Piastri nevyhrává jen proto, že stárne a získává zkušenosti. Je to o schopnosti přizpůsobit svůj jezdecký styl každé situaci a vědět, jak to ovlivňuje pneumatiky,“ vysvětluje Stella. Tato adaptabilita, schopnost změnit přístup v závislosti na podmínkách, dává Piastrimu výhodu nad konkurencí. McLaren tak může být pyšný nejen na svou rychlost, ale i na schopnost svého jezdce čelit těm nejtěžším výzvám na trati.
Pokud Piastri bude pokračovat tímto směrem, může sezona 2025 znamenat pro australského jezdce velký průlom. Stella shrnuje: „Tohle je důkaz kvality práce, kterou Oscar i tým odvedli. A teď to teprve začíná.“
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.