Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Po Velké ceně v Miami se rozhořela debata kolem technického řešení stáje McLaren, konkrétně týkajícího se chlazení zadních brzd. Po závodě na floridském okruhu provedla Mezinárodní automobilová federace (FIA) detailní technickou inspekci monopostu MCL39, během níž se zaměřila na potenciálně kontroverzní prvky související s regulací teploty zadních pneumatik.
Podle informací serveru The Race došlo ze strany FIA k několika detailním kontrolám, které zahrnovaly i důkladné přezkoumání systému brzd, brzdových bubnů a vzduchových kanálů. Výsledkem těchto inspekcí bylo jednoznačné stanovisko – konstrukce zadních brzd McLarenu je plně v souladu s technickými pravidly Formule 1.
Zdroje uvádějí, že důvodem podezření byly zejména nejasnosti ohledně chlazení vnější části zadního brzdového bubnu. Ostatní týmy totiž nedokázaly pochopit, jak McLaren dosahuje tak efektivní regulace teploty, což vedlo k domněnkám, že by mohlo jít o využívání ne zcela jednoznačné oblasti pravidel.
Situace ještě přiostřila, když se údajně dostaly k FIA termální snímky brzd McLarenu, které měl Red Bull získat od externího subjektu. Snímky údajně ukazovaly neobvykle studená místa na brzdových bubnech, což posílilo podezření, že se Woking může pohybovat na hraně regulí.
Nicméně podle dostupných informací neshledala FIA žádné porušení pravidel a konstrukce zůstává uznána za legální. Přesto se očekává, že oficiální dokument shrnující výsledky inspekce bude zveřejněn až těsně před Velkou cenou Emilia Romagna. Ten by měl dát definitivní tečku za touto kauzou, která na chvíli rozvířila vody technických spekulací ve světě F1.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.