Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Po Velké ceně v Miami se rozhořela debata kolem technického řešení stáje McLaren, konkrétně týkajícího se chlazení zadních brzd. Po závodě na floridském okruhu provedla Mezinárodní automobilová federace (FIA) detailní technickou inspekci monopostu MCL39, během níž se zaměřila na potenciálně kontroverzní prvky související s regulací teploty zadních pneumatik.
Podle informací serveru The Race došlo ze strany FIA k několika detailním kontrolám, které zahrnovaly i důkladné přezkoumání systému brzd, brzdových bubnů a vzduchových kanálů. Výsledkem těchto inspekcí bylo jednoznačné stanovisko – konstrukce zadních brzd McLarenu je plně v souladu s technickými pravidly Formule 1.
Zdroje uvádějí, že důvodem podezření byly zejména nejasnosti ohledně chlazení vnější části zadního brzdového bubnu. Ostatní týmy totiž nedokázaly pochopit, jak McLaren dosahuje tak efektivní regulace teploty, což vedlo k domněnkám, že by mohlo jít o využívání ne zcela jednoznačné oblasti pravidel.
Situace ještě přiostřila, když se údajně dostaly k FIA termální snímky brzd McLarenu, které měl Red Bull získat od externího subjektu. Snímky údajně ukazovaly neobvykle studená místa na brzdových bubnech, což posílilo podezření, že se Woking může pohybovat na hraně regulí.
Nicméně podle dostupných informací neshledala FIA žádné porušení pravidel a konstrukce zůstává uznána za legální. Přesto se očekává, že oficiální dokument shrnující výsledky inspekce bude zveřejněn až těsně před Velkou cenou Emilia Romagna. Ten by měl dát definitivní tečku za touto kauzou, která na chvíli rozvířila vody technických spekulací ve světě F1.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.