Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
V předposlední zatáčce před cílem Velké ceny Miami došlo ke srážce mezi Carlem Sainzem a Lewisem Hamiltonem, což odráželo napětí, které mezi nimi panovalo nejen na trati, ale i v jejich emocích. Zatímco Hamiltonova rádiová kritika Ferrari plnila titulky, frustrace Carlose Sainze zůstala dlouho nepovšimnuta, až dokud se Španěl rozhodl otevřeně promluvit, informuje Sky Sports.
„Jestli mi do vysílačky řeknou, že nebudeme mezi sebou bojovat a budeme spolupracovat, a pak mě kolega předjede… jako jezdec si připadáte jako idiot, bezmocný,“ řekl Sainz po závodě. Narážel tím na moment, kdy ho týmový kolega Alexander Albon předjel, ačkoli měl podle domluvy zůstat za ním. „Hrajete si na dobráka, stejně jako v Džiddě, a pak se vám to vrátí tímhle způsobem.“
Kořeny frustrace sahaly ale hlouběji než k jednomu předjetí. Už v sobotním sprintu došlo k chybě, Williams nasadil Sainzovi jeho poslední sadu nových středně tvrdých pneumatik, a navíc si jezdec při stíhací jízdě poškodil auto kontaktem se zdí. Do hlavního závodu tak šel s poškozenou podlahou a bez čerstvých gum, což ho postavilo do zjevné nevýhody oproti Albonovi.
Navzdory slušné kvalifikaci (6. a 7. místo) se napětí začalo stupňovat hned po startu. Sainz při vyhýbání se Landu Norrisovi lehce ťukl do Albonova zadního kola, a i když byl Albonův vůz nepoškozený, Sainzovo auto utrpělo citelnou ztrátu přítlaku. Přesto se Sainz dostal dopředu a žádal tým o jasnou týmovou strategii: „Pojďme dopředu, chlapi. Takhle si jen škodíme.“
Jenže Albon se nehodlal držet zpátky a když tým oznámil, že má kvůli technickému problému držet odstup, byl už v tu chvíli v manévru předjetí. Sainz byl v šoku: „Řekli jste mi, že má instrukce. Tohle si neděláme.“
Napětí mezi Sainzem a boxovou stěnou tím ale neskončilo. Když později neúmyslně zkrátil šikanu, tým mu přikázal zpomalit o další tři desetiny sekundy, přestože už předtím ubral. Kvůli tomu přišel o pozice vůči Leclercovi i Hamiltonovi a právě na něj se v závěru pokusil o riskantní útok, který vyústil v kontakt.
Ani po závodě se napjatá atmosféra nezměnila. Carlos Sainz do vysílačky prohlásil: „Takhle nezávodím. Ztratil jsem důvěru ve všechno.“ Šéf týmu James Vowles zareagoval osobně: „Rozumím ti, Carlosi. Musíme si to interně vyjasnit a souhlasím, že se musíme zlepšit v komunikaci. I tak ti děkuji, že jsi s poškozeným autem dovezl body.“
Albon později potvrdil, že pokyn k držení pozice dostal až ve chvíli, kdy už byl v akci – ale pro Sainze to byla slabá útěcha. Obzvlášť v kontextu toho, že Williams už směřuje vývoj k sezoně 2026 a každá šance na dobrý výsledek může být na dlouho poslední.
„S čerstvou sadou gum a bez poškození bych bojoval o páté místo taky,“ uzavřel Sainz. „Ale tentokrát jsme prostě nevyužili potenciál auta. Moc chyb. Příště to musíme zvládnout líp – protože pokud máme rychlé auto, chci být ten, kdo to zužitkuje.“
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.