Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
V předposlední zatáčce před cílem Velké ceny Miami došlo ke srážce mezi Carlem Sainzem a Lewisem Hamiltonem, což odráželo napětí, které mezi nimi panovalo nejen na trati, ale i v jejich emocích. Zatímco Hamiltonova rádiová kritika Ferrari plnila titulky, frustrace Carlose Sainze zůstala dlouho nepovšimnuta, až dokud se Španěl rozhodl otevřeně promluvit, informuje Sky Sports.
„Jestli mi do vysílačky řeknou, že nebudeme mezi sebou bojovat a budeme spolupracovat, a pak mě kolega předjede… jako jezdec si připadáte jako idiot, bezmocný,“ řekl Sainz po závodě. Narážel tím na moment, kdy ho týmový kolega Alexander Albon předjel, ačkoli měl podle domluvy zůstat za ním. „Hrajete si na dobráka, stejně jako v Džiddě, a pak se vám to vrátí tímhle způsobem.“
Kořeny frustrace sahaly ale hlouběji než k jednomu předjetí. Už v sobotním sprintu došlo k chybě, Williams nasadil Sainzovi jeho poslední sadu nových středně tvrdých pneumatik, a navíc si jezdec při stíhací jízdě poškodil auto kontaktem se zdí. Do hlavního závodu tak šel s poškozenou podlahou a bez čerstvých gum, což ho postavilo do zjevné nevýhody oproti Albonovi.
Navzdory slušné kvalifikaci (6. a 7. místo) se napětí začalo stupňovat hned po startu. Sainz při vyhýbání se Landu Norrisovi lehce ťukl do Albonova zadního kola, a i když byl Albonův vůz nepoškozený, Sainzovo auto utrpělo citelnou ztrátu přítlaku. Přesto se Sainz dostal dopředu a žádal tým o jasnou týmovou strategii: „Pojďme dopředu, chlapi. Takhle si jen škodíme.“
Jenže Albon se nehodlal držet zpátky a když tým oznámil, že má kvůli technickému problému držet odstup, byl už v tu chvíli v manévru předjetí. Sainz byl v šoku: „Řekli jste mi, že má instrukce. Tohle si neděláme.“
Napětí mezi Sainzem a boxovou stěnou tím ale neskončilo. Když později neúmyslně zkrátil šikanu, tým mu přikázal zpomalit o další tři desetiny sekundy, přestože už předtím ubral. Kvůli tomu přišel o pozice vůči Leclercovi i Hamiltonovi a právě na něj se v závěru pokusil o riskantní útok, který vyústil v kontakt.
Ani po závodě se napjatá atmosféra nezměnila. Carlos Sainz do vysílačky prohlásil: „Takhle nezávodím. Ztratil jsem důvěru ve všechno.“ Šéf týmu James Vowles zareagoval osobně: „Rozumím ti, Carlosi. Musíme si to interně vyjasnit a souhlasím, že se musíme zlepšit v komunikaci. I tak ti děkuji, že jsi s poškozeným autem dovezl body.“
Albon později potvrdil, že pokyn k držení pozice dostal až ve chvíli, kdy už byl v akci – ale pro Sainze to byla slabá útěcha. Obzvlášť v kontextu toho, že Williams už směřuje vývoj k sezoně 2026 a každá šance na dobrý výsledek může být na dlouho poslední.
„S čerstvou sadou gum a bez poškození bych bojoval o páté místo taky,“ uzavřel Sainz. „Ale tentokrát jsme prostě nevyužili potenciál auta. Moc chyb. Příště to musíme zvládnout líp – protože pokud máme rychlé auto, chci být ten, kdo to zužitkuje.“
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.