Každý bod se počítá a všichni musí přiložit ruku k dílu - to je heslo amerického závodu, v němž hraje roli i zítřejší sprint. Proto byla kvalifikaci na něj věnována opravdu velká pozornost a nebyla v ní rozhodně nouze o dramatické okamžiky a překvapení.
Od tréninku se počasí příliš nezměnilo (vzduch 27°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu 41 % a vítr 12,6 km/h stále jižním směrem), jenom mraky se zvolna rozptýlily a tím pádem se nikdo nemusel zabývat myšlenkami na případné komplikace. Kvalifikace sprintu měla daná pravidla, že první dvě části odjedou piloti na středně tvrdé směsi - tedy na té, kterou s výjimkou Bottase nikdo v tréninku nepoužil - a závěrečná bitva o pozice se odehraje na směsi nejměkčí.
Q1 - 12 minutVerstappen, Hülkenberg, Zhou - ti tři vyjeli na trať první a Max také stanovil základní čas - 1:34,698, ačkoliv bylo zřejmé, že se bude zrychlovat. Jak roztahané startovní pole bylo dokazuje fakt, že když Verstappen najížděl do svého prvního měřeného kola, Aston Martiny jako poslední teprve opouštěly boxovou uličku. Nejvíc si ale dávaly na čas Mercedesy, které po odjetí prvních pokusů byly posledními, jimž ještě chyběl čas.
Piloti měli drobné problémy a největším strašákem se stala zatáčka 19. Pérez ji projel za modrou čárou a čas 1:34,716 mu byl nahrazen instalačním kolem (2:17,533), takže bylo jasné, že Mexičan bude muset na okruh ještě jednou. První měřený pokus vůbec nevyšel Piastrimu, jenž se nacházel na 16. místě, ale při druhém stejně jako Pérez nezvládl „devatenáctku“ a výkon 1:34,285, jenž ho řadil na 7. příčku, mu byl smazán. A to ve chvíli, kdy Australan nemohl reagovat. Namále měl Nico Hülkenberg, jemuž mechanici látali vůz kvůli potížím s tlakem vody, ale spasil se na poslední chvíli.
Na opačném konci se Sainz jr., Norris, Hamilton a Stroll spokojili s jedním pokusem. Bratrovražedný boj svedli piloti Williamsu, neboť zajeli naprosto shodný čas 1:35,054. Colapinto zvedl hozenou rukavici (1:34,606) a Albon ve snaze odpovědět udělal v zatáčce 19 hodiny a bylo po nadějích. Pro pořádek první část ovládl Leclerc časem 1:33,647.
Do Q2 nepostoupili: Piastri, Ocon, Albon, Bottas, Zhou
Q2 - 10 minutDruhá část měla zajímavý úkaz - prakticky každý, kdo zajel čas pod 1:34,0 měl postup jistý. Patnáctka pilotů se rozdělila na „sedm statečných“ - na trať vyjely Mercedesy, Haasy, Ferrari a Norris, ostatní vyčkávali v boxech s rizikem, že když se něco nepovede, nebude čas na opravu. Všichni zmínění také zajeli časy pod uvedený limit, nejrychlejší byl Sainz jr. (1:33,274), následovaný Verstappenem (1:33,290) a Hamiltonem (1:33,370). Překvapivě dobře si vedly i Haasy, zatímco zbytek pole se utápěl v chybách. Colapinto a Gasly se navíc neshodli v zatáčce 5, kde Francouz Argentinci vjel do cesty, pak se mu gestem omluvil. Staronový účastník Liam Lawson pohřbil své šance hned v první zatáčce, kde musel korigoval smýkání vozu, oba Aston Martiny pily kalich hořkosti - kde jinde - v zatáčce 19, kde jim byly jejich časy smazány, i když výkon 1:34,251 (Alonso) a 1:34,421 (Stroll) by na postup do Q3 stejně nestačily. Nakonec o svůj čas přišel i Lawson, jehož „taneček“ v první zatáčce byl rovněž vyhodnocen jako porušení traťových limitů a propadl se za oba zelené vozy.
Kdo ovšem opět negativně zaujal, byl už poněkolikáté Sergio Pérez. Na trati se vysloveně trápil a po projetí cílem mu patřilo pouze 10. místo, z nějž ho posléze sesadil časem o 0,192 vteřiny rychlejším Cunoda.
Do Q3 nepostoupili: Pérez, Lawson, Gasly, Stroll, Alonso
Q3 - 8 minutOmezený časový prostor dával tušit, že vše rozhodne jeden jediný pokus. Na trať se vydali Colapinto, Russell a Hamilton - Argentinec svůj rychlý pokus zazdil hned dvakrát: chyboval v zatáčce 1 a ve dvanácté vykroužil elegantní hodiny, takže mohl spoléhat jen na eventualitu, že stihne v závěru ještě repete.
Hamilton hned po zajetí času vyslal na boxovou zídku znepokojivou poznámku, zda Stříbrné šípy nevyjely příliš brzy. Navíc chyboval v zatáčce 12 a ještě než projel cílovou čáru se symbolicky chytil za hlavu. Pak už nastoupila konkurence a skutečně se před Lewise dostával jeden soupeř za druhým - ovšem Russell odolával. Ve finále už zbyli jen Verstappen a Hülkenberg. Max dokázal, že v něm stále dříme bojovník a posunul se na první místo, také Nico překvapil a protáhl se před Hamiltona. Norris zjevně nedokázal zachytit Verstappenovu rychlost a ani se nedostal do stejné řady. Colapinto ještě opravu stihl, ale byl příliš rozhozen, než aby dokázal jakkoli ohrozit devět soupeřů před sebou.
Karty pro zítřejší sprint jsou rozdané zajímavě a určitě nelze dopředu tvrdit, že je něco jasného - oněch 19 kol na austinském okruhu může být nesmírně dramatických...
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.