Každý bod se počítá a všichni musí přiložit ruku k dílu - to je heslo amerického závodu, v němž hraje roli i zítřejší sprint. Proto byla kvalifikaci na něj věnována opravdu velká pozornost a nebyla v ní rozhodně nouze o dramatické okamžiky a překvapení.
Od tréninku se počasí příliš nezměnilo (vzduch 27°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu 41 % a vítr 12,6 km/h stále jižním směrem), jenom mraky se zvolna rozptýlily a tím pádem se nikdo nemusel zabývat myšlenkami na případné komplikace. Kvalifikace sprintu měla daná pravidla, že první dvě části odjedou piloti na středně tvrdé směsi - tedy na té, kterou s výjimkou Bottase nikdo v tréninku nepoužil - a závěrečná bitva o pozice se odehraje na směsi nejměkčí.
Q1 - 12 minutVerstappen, Hülkenberg, Zhou - ti tři vyjeli na trať první a Max také stanovil základní čas - 1:34,698, ačkoliv bylo zřejmé, že se bude zrychlovat. Jak roztahané startovní pole bylo dokazuje fakt, že když Verstappen najížděl do svého prvního měřeného kola, Aston Martiny jako poslední teprve opouštěly boxovou uličku. Nejvíc si ale dávaly na čas Mercedesy, které po odjetí prvních pokusů byly posledními, jimž ještě chyběl čas.
Piloti měli drobné problémy a největším strašákem se stala zatáčka 19. Pérez ji projel za modrou čárou a čas 1:34,716 mu byl nahrazen instalačním kolem (2:17,533), takže bylo jasné, že Mexičan bude muset na okruh ještě jednou. První měřený pokus vůbec nevyšel Piastrimu, jenž se nacházel na 16. místě, ale při druhém stejně jako Pérez nezvládl „devatenáctku“ a výkon 1:34,285, jenž ho řadil na 7. příčku, mu byl smazán. A to ve chvíli, kdy Australan nemohl reagovat. Namále měl Nico Hülkenberg, jemuž mechanici látali vůz kvůli potížím s tlakem vody, ale spasil se na poslední chvíli.
Na opačném konci se Sainz jr., Norris, Hamilton a Stroll spokojili s jedním pokusem. Bratrovražedný boj svedli piloti Williamsu, neboť zajeli naprosto shodný čas 1:35,054. Colapinto zvedl hozenou rukavici (1:34,606) a Albon ve snaze odpovědět udělal v zatáčce 19 hodiny a bylo po nadějích. Pro pořádek první část ovládl Leclerc časem 1:33,647.
Do Q2 nepostoupili: Piastri, Ocon, Albon, Bottas, Zhou
Q2 - 10 minutDruhá část měla zajímavý úkaz - prakticky každý, kdo zajel čas pod 1:34,0 měl postup jistý. Patnáctka pilotů se rozdělila na „sedm statečných“ - na trať vyjely Mercedesy, Haasy, Ferrari a Norris, ostatní vyčkávali v boxech s rizikem, že když se něco nepovede, nebude čas na opravu. Všichni zmínění také zajeli časy pod uvedený limit, nejrychlejší byl Sainz jr. (1:33,274), následovaný Verstappenem (1:33,290) a Hamiltonem (1:33,370). Překvapivě dobře si vedly i Haasy, zatímco zbytek pole se utápěl v chybách. Colapinto a Gasly se navíc neshodli v zatáčce 5, kde Francouz Argentinci vjel do cesty, pak se mu gestem omluvil. Staronový účastník Liam Lawson pohřbil své šance hned v první zatáčce, kde musel korigoval smýkání vozu, oba Aston Martiny pily kalich hořkosti - kde jinde - v zatáčce 19, kde jim byly jejich časy smazány, i když výkon 1:34,251 (Alonso) a 1:34,421 (Stroll) by na postup do Q3 stejně nestačily. Nakonec o svůj čas přišel i Lawson, jehož „taneček“ v první zatáčce byl rovněž vyhodnocen jako porušení traťových limitů a propadl se za oba zelené vozy.
Kdo ovšem opět negativně zaujal, byl už poněkolikáté Sergio Pérez. Na trati se vysloveně trápil a po projetí cílem mu patřilo pouze 10. místo, z nějž ho posléze sesadil časem o 0,192 vteřiny rychlejším Cunoda.
Do Q3 nepostoupili: Pérez, Lawson, Gasly, Stroll, Alonso
Q3 - 8 minutOmezený časový prostor dával tušit, že vše rozhodne jeden jediný pokus. Na trať se vydali Colapinto, Russell a Hamilton - Argentinec svůj rychlý pokus zazdil hned dvakrát: chyboval v zatáčce 1 a ve dvanácté vykroužil elegantní hodiny, takže mohl spoléhat jen na eventualitu, že stihne v závěru ještě repete.
Hamilton hned po zajetí času vyslal na boxovou zídku znepokojivou poznámku, zda Stříbrné šípy nevyjely příliš brzy. Navíc chyboval v zatáčce 12 a ještě než projel cílovou čáru se symbolicky chytil za hlavu. Pak už nastoupila konkurence a skutečně se před Lewise dostával jeden soupeř za druhým - ovšem Russell odolával. Ve finále už zbyli jen Verstappen a Hülkenberg. Max dokázal, že v něm stále dříme bojovník a posunul se na první místo, také Nico překvapil a protáhl se před Hamiltona. Norris zjevně nedokázal zachytit Verstappenovu rychlost a ani se nedostal do stejné řady. Colapinto ještě opravu stihl, ale byl příliš rozhozen, než aby dokázal jakkoli ohrozit devět soupeřů před sebou.
Karty pro zítřejší sprint jsou rozdané zajímavě a určitě nelze dopředu tvrdit, že je něco jasného - oněch 19 kol na austinském okruhu může být nesmírně dramatických...
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.