Každý bod se počítá a všichni musí přiložit ruku k dílu - to je heslo amerického závodu, v němž hraje roli i zítřejší sprint. Proto byla kvalifikaci na něj věnována opravdu velká pozornost a nebyla v ní rozhodně nouze o dramatické okamžiky a překvapení.
Od tréninku se počasí příliš nezměnilo (vzduch 27°C, trať 35°C, vlhkost vzduchu 41 % a vítr 12,6 km/h stále jižním směrem), jenom mraky se zvolna rozptýlily a tím pádem se nikdo nemusel zabývat myšlenkami na případné komplikace. Kvalifikace sprintu měla daná pravidla, že první dvě části odjedou piloti na středně tvrdé směsi - tedy na té, kterou s výjimkou Bottase nikdo v tréninku nepoužil - a závěrečná bitva o pozice se odehraje na směsi nejměkčí.
Q1 - 12 minutVerstappen, Hülkenberg, Zhou - ti tři vyjeli na trať první a Max také stanovil základní čas - 1:34,698, ačkoliv bylo zřejmé, že se bude zrychlovat. Jak roztahané startovní pole bylo dokazuje fakt, že když Verstappen najížděl do svého prvního měřeného kola, Aston Martiny jako poslední teprve opouštěly boxovou uličku. Nejvíc si ale dávaly na čas Mercedesy, které po odjetí prvních pokusů byly posledními, jimž ještě chyběl čas.
Piloti měli drobné problémy a největším strašákem se stala zatáčka 19. Pérez ji projel za modrou čárou a čas 1:34,716 mu byl nahrazen instalačním kolem (2:17,533), takže bylo jasné, že Mexičan bude muset na okruh ještě jednou. První měřený pokus vůbec nevyšel Piastrimu, jenž se nacházel na 16. místě, ale při druhém stejně jako Pérez nezvládl „devatenáctku“ a výkon 1:34,285, jenž ho řadil na 7. příčku, mu byl smazán. A to ve chvíli, kdy Australan nemohl reagovat. Namále měl Nico Hülkenberg, jemuž mechanici látali vůz kvůli potížím s tlakem vody, ale spasil se na poslední chvíli.
Na opačném konci se Sainz jr., Norris, Hamilton a Stroll spokojili s jedním pokusem. Bratrovražedný boj svedli piloti Williamsu, neboť zajeli naprosto shodný čas 1:35,054. Colapinto zvedl hozenou rukavici (1:34,606) a Albon ve snaze odpovědět udělal v zatáčce 19 hodiny a bylo po nadějích. Pro pořádek první část ovládl Leclerc časem 1:33,647.
Do Q2 nepostoupili: Piastri, Ocon, Albon, Bottas, Zhou
Q2 - 10 minutDruhá část měla zajímavý úkaz - prakticky každý, kdo zajel čas pod 1:34,0 měl postup jistý. Patnáctka pilotů se rozdělila na „sedm statečných“ - na trať vyjely Mercedesy, Haasy, Ferrari a Norris, ostatní vyčkávali v boxech s rizikem, že když se něco nepovede, nebude čas na opravu. Všichni zmínění také zajeli časy pod uvedený limit, nejrychlejší byl Sainz jr. (1:33,274), následovaný Verstappenem (1:33,290) a Hamiltonem (1:33,370). Překvapivě dobře si vedly i Haasy, zatímco zbytek pole se utápěl v chybách. Colapinto a Gasly se navíc neshodli v zatáčce 5, kde Francouz Argentinci vjel do cesty, pak se mu gestem omluvil. Staronový účastník Liam Lawson pohřbil své šance hned v první zatáčce, kde musel korigoval smýkání vozu, oba Aston Martiny pily kalich hořkosti - kde jinde - v zatáčce 19, kde jim byly jejich časy smazány, i když výkon 1:34,251 (Alonso) a 1:34,421 (Stroll) by na postup do Q3 stejně nestačily. Nakonec o svůj čas přišel i Lawson, jehož „taneček“ v první zatáčce byl rovněž vyhodnocen jako porušení traťových limitů a propadl se za oba zelené vozy.
Kdo ovšem opět negativně zaujal, byl už poněkolikáté Sergio Pérez. Na trati se vysloveně trápil a po projetí cílem mu patřilo pouze 10. místo, z nějž ho posléze sesadil časem o 0,192 vteřiny rychlejším Cunoda.
Do Q3 nepostoupili: Pérez, Lawson, Gasly, Stroll, Alonso
Q3 - 8 minutOmezený časový prostor dával tušit, že vše rozhodne jeden jediný pokus. Na trať se vydali Colapinto, Russell a Hamilton - Argentinec svůj rychlý pokus zazdil hned dvakrát: chyboval v zatáčce 1 a ve dvanácté vykroužil elegantní hodiny, takže mohl spoléhat jen na eventualitu, že stihne v závěru ještě repete.
Hamilton hned po zajetí času vyslal na boxovou zídku znepokojivou poznámku, zda Stříbrné šípy nevyjely příliš brzy. Navíc chyboval v zatáčce 12 a ještě než projel cílovou čáru se symbolicky chytil za hlavu. Pak už nastoupila konkurence a skutečně se před Lewise dostával jeden soupeř za druhým - ovšem Russell odolával. Ve finále už zbyli jen Verstappen a Hülkenberg. Max dokázal, že v něm stále dříme bojovník a posunul se na první místo, také Nico překvapil a protáhl se před Hamiltona. Norris zjevně nedokázal zachytit Verstappenovu rychlost a ani se nedostal do stejné řady. Colapinto ještě opravu stihl, ale byl příliš rozhozen, než aby dokázal jakkoli ohrozit devět soupeřů před sebou.
Karty pro zítřejší sprint jsou rozdané zajímavě a určitě nelze dopředu tvrdit, že je něco jasného - oněch 19 kol na austinském okruhu může být nesmírně dramatických...
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.