Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
McLaren si v závěrečném tréninku na Velkou cenu Španělska podmanil časomíru dvojitým triumfem, v čele s Oscarem Piastrim, jehož náskok na třetího Leclerca činil propastných sedm desetin. Lando Norris sice rozjížděl rychlé kolo, ale ztratil při kontaktu s obrubníkem, a tak z původního signálu se stalo varování soupeřům – McLaren je připraven zaútočit naplno.
Za nimi se v pomaleji rozbíhající se fázi tréninku střídaly značky Ferrari a Mercedes, přičemž Charles Leclerc i George Russell krátce ochutnali čelo tabulky. Mladík Kimi Antonelli se vyšvihl na druhé místo na měkké sadě, ale časy Piastriho i Norrise zůstaly nedostižné.
Závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska nabídl nejen ostré tempo, ale i několik drobných potíží a upozornění, že trať v Barceloně nic neodpouští. „Mám něco tvrdého pod levou nohou v sedačce. Kdybyste to mohli zkontrolovat, bylo by to fajn,“ hlásil Oscar Piastri po návratu do boxů. O pár minut později ale předvedl suverénní jízdu – tři fialové sektory a čas 1:12.913, kterým zcela přepsal dosavadní měřítka.
Liam Lawson mezitím ztratil stopu v zatáčce číslo 10 a po výletu do štěrku zamířil zpět do garáže Racing Bulls. Lewis Hamilton si zase postěžoval: „Nemůžu zahřát pneumatiky během jediného chladicího kola,“ a později ještě přidal problémy s řazením při návratu do boxů.
Max Verstappen sice poslal na trať čas 1:13.3, ale při dalším pokusu udělal chybu a skončil více než sekundu za Piastrim. Lando Norris se na měkké sadě nedostal k čistému kolu kvůli bottomingu a vycestoval mimo trať v deváté zatáčce, přičemž McLaren následně přiznal problémy s porpoisingem. Kimi Antonelli jel znovu na použitých měkkých gumách a přiblížil se svému maximu na rozdíl jediné desetiny.
Zatímco ostatní hledali ideální nastavení, McLaren vyslal do padoku jasný vzkaz, že ve Španělsku je třeba s nimi počítat.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:12.387
2. Lando Norris (McLaren) – +0.526
3. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.743
4. George Russell (Mercedes) – +0.752
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.988
6. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.995
7. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.018
8. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.027
9. Lewis Hamilton (Ferrari) – +1.140
10. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.250
11. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.335
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.346
13. Carlos Sainz (Williams) – +1.371
14.Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.505
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.517
16. Pierre Gasly (Alpine) – +1.567
17. Franco Colapinto (Alpine) – +1.698
18.Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.751
19. Alexander Albon (Williams) – +1.902
20. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +2.073
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.