Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
Na britském okruhu Silverstone, kde to celé před 75 lety začalo, se jela dramatická Velká cena, která nabídla úplně všechno – déšť, chyby favoritů, napínavé restarty i překvapivé hrdiny. Lando Norris využil penalizace týmového kolegy Oscara Piastriho a vybojoval své první vítězství před domácím publikem. A zatímco britští fanoušci slavili, Nico Hülkenberg se konečně dočkal svého prvního pódia ve Formuli 1. Po 239 startech si splnil sen.
Závod začal za složitých podmínek. Trať byla místy mokrá, jinde osychala, a strategie se stala nevyzpytatelnou hrou. Oscar Piastri v úvodu závodu skvěle předjel Maxe Verstappena a držel vedení, jenže při restartu po druhé fázi safety caru udělal chybu. Pokusil se pole zpomalit a připravit si výhodu na rovince, ale zvolil příliš agresivní manévr. Komisaři mu za to udělili desetisekundový trest.
Penalizace znamenala, že musel svůj náskok odevzdat během závěrečné zastávky v boxech. Lando Norris, který těžil z Verstappenovy chyby při restartu a posunul se na druhé místo, tak zdědil vedení a už ho nepustil. Piastri sice ještě tlačil a žádal tým, aby mu pozici vrátil, ale McLaren nechal pořadí beze změn. Norris pak v závěru opět navýšil náskok a vyhrál svou první domácí Velkou cenu.
Dění za vedoucí dvojicí bylo stejně strhující. Nico Hülkenberg, ostřílený veterán, který ve Formuli 1 zažil skoro vše kromě pódia, zvládl závod perfektně takticky. Díky správně načasovanému přezutí na nové pneumatiky se vyšvihl do předních pozic a v závěru se skvělým manévrem dostal před Lance Strolla. Musel pak čelit tlaku Lewise Hamiltona, ale zvládl i závěrečnou fázi na suché trati a poprvé v kariéře stanul mezi nejlepší trojicí.
Závod byl několikrát přerušen. Nejprve po kolizi Liama Lawsona s Estebanem Oconem, následně po smyku Gabriela Bortoletta a později po kontaktu Isacka Hadjara s Andreou Kimim Antonellim. Ještě předtím se Max Verstappen po chybě propadl až na desáté místo, ale stihl se probojovat zpět na páté. Přesto se musel smířit s tím, že tentokrát na víc neměl.
Za ním dorazili do cíle Pierre Gasly, Alexander Albon, Fernando Alonso a George Russell. Ale celý víkend se nesl ve znamení dvou mužů. Norris se dočkal vysněného domácího vítězství, Hülkenberg zase životního milníku. A Silverstone opět ukázal, proč patří mezi nejvýraznější závody v kalendáři Formule 1.
1. Lando Norris (McLaren)
2. Oscar Piastri (McLaren) +6.812 s
3. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) +34.742 s
4. Lewis Hamilton (Ferrari) +39.812 s
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) +56.781 s
6. Pierre Gasly (Alpine) +59.857 s
7. Lance Stroll (Aston Martin) +60.603 s
8. Alexander Albon (Williams) +64.135 s
9. Fernando Alonso (Aston Martin) +65.858 s
10. George Russell (Mercedes) +70.674 s
11. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +72.095 s
12. Carlos Sainz (Williams) +76.592 s
13. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +77.301 s
14. Charles Leclerc (Ferrari) +84.477 s
15. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +1 okruh
DNF:
Kimi Antonelli (Mercedes)
Isack Hadjar (Racing Bulls)
Gabriel Bortoleto (Kick Sauber)
Liam Lawson (Racing Bulls)
Franco Colapinto (Alpine)
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.