Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
Na britském okruhu Silverstone, kde to celé před 75 lety začalo, se jela dramatická Velká cena, která nabídla úplně všechno – déšť, chyby favoritů, napínavé restarty i překvapivé hrdiny. Lando Norris využil penalizace týmového kolegy Oscara Piastriho a vybojoval své první vítězství před domácím publikem. A zatímco britští fanoušci slavili, Nico Hülkenberg se konečně dočkal svého prvního pódia ve Formuli 1. Po 239 startech si splnil sen.
Závod začal za složitých podmínek. Trať byla místy mokrá, jinde osychala, a strategie se stala nevyzpytatelnou hrou. Oscar Piastri v úvodu závodu skvěle předjel Maxe Verstappena a držel vedení, jenže při restartu po druhé fázi safety caru udělal chybu. Pokusil se pole zpomalit a připravit si výhodu na rovince, ale zvolil příliš agresivní manévr. Komisaři mu za to udělili desetisekundový trest.
Penalizace znamenala, že musel svůj náskok odevzdat během závěrečné zastávky v boxech. Lando Norris, který těžil z Verstappenovy chyby při restartu a posunul se na druhé místo, tak zdědil vedení a už ho nepustil. Piastri sice ještě tlačil a žádal tým, aby mu pozici vrátil, ale McLaren nechal pořadí beze změn. Norris pak v závěru opět navýšil náskok a vyhrál svou první domácí Velkou cenu.
Dění za vedoucí dvojicí bylo stejně strhující. Nico Hülkenberg, ostřílený veterán, který ve Formuli 1 zažil skoro vše kromě pódia, zvládl závod perfektně takticky. Díky správně načasovanému přezutí na nové pneumatiky se vyšvihl do předních pozic a v závěru se skvělým manévrem dostal před Lance Strolla. Musel pak čelit tlaku Lewise Hamiltona, ale zvládl i závěrečnou fázi na suché trati a poprvé v kariéře stanul mezi nejlepší trojicí.
Závod byl několikrát přerušen. Nejprve po kolizi Liama Lawsona s Estebanem Oconem, následně po smyku Gabriela Bortoletta a později po kontaktu Isacka Hadjara s Andreou Kimim Antonellim. Ještě předtím se Max Verstappen po chybě propadl až na desáté místo, ale stihl se probojovat zpět na páté. Přesto se musel smířit s tím, že tentokrát na víc neměl.
Za ním dorazili do cíle Pierre Gasly, Alexander Albon, Fernando Alonso a George Russell. Ale celý víkend se nesl ve znamení dvou mužů. Norris se dočkal vysněného domácího vítězství, Hülkenberg zase životního milníku. A Silverstone opět ukázal, proč patří mezi nejvýraznější závody v kalendáři Formule 1.
1. Lando Norris (McLaren)
2. Oscar Piastri (McLaren) +6.812 s
3. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) +34.742 s
4. Lewis Hamilton (Ferrari) +39.812 s
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) +56.781 s
6. Pierre Gasly (Alpine) +59.857 s
7. Lance Stroll (Aston Martin) +60.603 s
8. Alexander Albon (Williams) +64.135 s
9. Fernando Alonso (Aston Martin) +65.858 s
10. George Russell (Mercedes) +70.674 s
11. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +72.095 s
12. Carlos Sainz (Williams) +76.592 s
13. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +77.301 s
14. Charles Leclerc (Ferrari) +84.477 s
15. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +1 okruh
DNF:
Kimi Antonelli (Mercedes)
Isack Hadjar (Racing Bulls)
Gabriel Bortoleto (Kick Sauber)
Liam Lawson (Racing Bulls)
Franco Colapinto (Alpine)
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.