Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Sebastian Vettel definitivně uzavřel jednu významnou kapitolu své kariéry. Čtyřnásobný mistr světa v rozhovoru pro Auto Motor und Sport přiznal, že návrat na startovní rošt Formule 1 jako aktivní jezdec už není na stole. Po ukončení působení v týmu Aston Martin na konci sezóny 2022 zůstávalo ve vzduchu mnoho otázek, ale nyní je jasno – Vettel se s rolí pilota F1 rozloučil.
„F1 je pro mě uzavřená,“ řekl jasně. Podle něj přišel čas přenechat místo mladší generaci. Ačkoliv připouští, že v minulosti ho nezajímalo, kdo z veteránů končí, dnes už vidí věci jinak. Má pochopení pro generační obměnu a vnímá ji jako přirozenou součást vývoje sportu.
Tím však Vettelův závodní duch rozhodně neumírá. Zatímco Formule 1 zůstává minulostí, zcela nevyloučil možnost závodění jinde. Jeho jméno se v posledních letech opakovaně skloňovalo v souvislosti s vytrvalostními závody, zejména s 24 hodin Le Mans a seriálem WEC.
A právě v této oblasti vidí dnes větší smysl než kdy dřív. „Dřív mě vytrvalostní závody upřímně vůbec nelákaly. Byl jsem zvyklý jet sám za sebe, ale dnes se na to dívám jinak,“ přiznává. Na koncept týmového ježdění, sdílení vozu a kompromisů se začal dívat s respektem a zájmem. Oproti intenzivnímu tempu Formule 1 ho láká i volnější formát osmi závodů během roku.
Přesto podotýká, že by se nechtěl jen „zúčastnit“. Pokud by se rozhodl do něčeho naskočit, chtěl by tomu věnovat plnou pozornost a odhodlání. Právě takový přístup definoval jeho celou kariéru – ať už ve zlaté éře s Red Bullem, nebo v červených barvách Ferrari.
Sebastian Vettel tak definitivně uzavřel svou kapitolu ve Formuli 1, ale závodění se nevzdal. Svět motorsportu sleduje dál s otevřeností a zájmem a není vyloučeno, že se jeho jméno brzy znovu objeví na startovní listině, tentokrát v jiné disciplíně a nové roli.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.