Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Sebastian Vettel definitivně uzavřel jednu významnou kapitolu své kariéry. Čtyřnásobný mistr světa v rozhovoru pro Auto Motor und Sport přiznal, že návrat na startovní rošt Formule 1 jako aktivní jezdec už není na stole. Po ukončení působení v týmu Aston Martin na konci sezóny 2022 zůstávalo ve vzduchu mnoho otázek, ale nyní je jasno – Vettel se s rolí pilota F1 rozloučil.
„F1 je pro mě uzavřená,“ řekl jasně. Podle něj přišel čas přenechat místo mladší generaci. Ačkoliv připouští, že v minulosti ho nezajímalo, kdo z veteránů končí, dnes už vidí věci jinak. Má pochopení pro generační obměnu a vnímá ji jako přirozenou součást vývoje sportu.
Tím však Vettelův závodní duch rozhodně neumírá. Zatímco Formule 1 zůstává minulostí, zcela nevyloučil možnost závodění jinde. Jeho jméno se v posledních letech opakovaně skloňovalo v souvislosti s vytrvalostními závody, zejména s 24 hodin Le Mans a seriálem WEC.
A právě v této oblasti vidí dnes větší smysl než kdy dřív. „Dřív mě vytrvalostní závody upřímně vůbec nelákaly. Byl jsem zvyklý jet sám za sebe, ale dnes se na to dívám jinak,“ přiznává. Na koncept týmového ježdění, sdílení vozu a kompromisů se začal dívat s respektem a zájmem. Oproti intenzivnímu tempu Formule 1 ho láká i volnější formát osmi závodů během roku.
Přesto podotýká, že by se nechtěl jen „zúčastnit“. Pokud by se rozhodl do něčeho naskočit, chtěl by tomu věnovat plnou pozornost a odhodlání. Právě takový přístup definoval jeho celou kariéru – ať už ve zlaté éře s Red Bullem, nebo v červených barvách Ferrari.
Sebastian Vettel tak definitivně uzavřel svou kapitolu ve Formuli 1, ale závodění se nevzdal. Svět motorsportu sleduje dál s otevřeností a zájmem a není vyloučeno, že se jeho jméno brzy znovu objeví na startovní listině, tentokrát v jiné disciplíně a nové roli.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.