Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas ve druhém tréninku na Velkou cenu Velké Británie, která byla poznamenána silným větrem. Jezdec McLarenu překonal oba vozy Ferrari s výrazným náskokem a zakončil tak páteční tréninky ve skvělé formě.
Teplota vzduchu během přestávky mezi prvním a druhým tréninkem vzrostla o přibližně dva stupně Celsia, přičemž teplota na trati zůstala stabilní kolem 38 stupňů. Ferrari i nadále drželo slušné tempo, což ukázalo i jejich rychlé časy v první polovině druhé části tréninku.
Lewis Hamilton vedl na začátku sezení na středně tvrdých pneumatikách C3, když zajel čas 1:26.592. Po 20 minutách však nastala změna, jakmile jezdci začali najíždět kvalifikační simulace na měkkých pneumatikách C4. George Russell začal první letmé kolo s časem těsně za Hamiltonem, ale mladý Kimi Antonelli ho překonal o téměř dvě desetiny, přestože ztratil čas kvůli ztrátě kontroly v zatáčce Club.
Charles Leclerc se poté posunul na čelo s časem 1:26.202, přestože si stěžoval na problém s předním levým kolem, který mu podle něj ubránil v lepším výkonu. To však otevřelo prostor pro Landa Norrise, který zajel nejlepší kolo 1:25.816 a před Ferrari získal téměř čtyři desetiny náskoku.
Lewis Hamilton se pokusil o lepší čas, ale jeho nejlepší pokus byl o tři desetiny pomalejší než Norrisův čas. Leclerc se snažil zkrátit náskok, ale nedokázal se dostat do kategorie 1:25, kterou Norris předvedl. Oscar Piastri skončil čtvrtý, přibližně půl sekundy za týmovým kolegou, těsně před Maxem Verstappenem, který si stěžoval na potíže s přilnavostí přední části vozu v rychlých zatáčkách.
Kimi Antonelli skončil šestý, následovaný Lancem Strollem, zatímco George Russell skončil osmý, jen o tisícinu rychlejší než Isack Hadjar. Liam Lawson doplnil první desítku, když dokončil desátý za Racing Bulls.
Carlos Sainz během druhého tréninku dostal hodiny poté, co ho v zatáčce Luffield zasáhl náraz větru o rychlosti 20 km/h. V momentě ztráty kontroly se téměř dostal k zadní části Hamiltonova vozu a později byl vyšetřován kvůli nebezpečnému návratu na trať před vozem Nico Hülkenberga.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:25.816
2. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.222
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.301
4. Oscar Piastri (McLaren) – +0.470
5. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.498
6. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.567
7. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.614
8. George Russell (Mercedes) – +0.707
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.708
10. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.808
11. Alexander Albon (Williams) – +1.024
12. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.060
13. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.088
14. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.125
15. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.164
16. Carlos Sainz (Williams) – +1.343
17. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) – +1.349
18. Pierre Gasly (Alpine) – +1.358
19. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.410
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.473
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.