Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Co začalo slibně sedmým místem v úvodní Grand Prix sezony v Austrálii, se rychle proměnilo v dlouhé čekání na další body. Tým Kick Sauber, přestože naznačil potenciál, se na několik závodů ztratil z bodovaných příček. Ticho prolomil až Nico Hülkenberg v Barceloně – pátým místem, které nejen přineslo body, ale také jasný signál, že Sauber se nevzdává.
Od té chvíle se švýcarská stáj nadechla k pozoruhodnému vzestupu. Ve všech následujících závodech dokázali Sauber bodovat, a to včetně dvou aut v top 10 při Grand Prix Rakouska. Třešničkou na dortu se ale stal Silverstone, kde Hülkenberg senzačně vybojoval své první pódium ve Formuli 1. Pro 37letého Němce to byl okamžik dlouho očekávaného zadostiučinění – po letech v pozadí konečně vystoupil na stupně vítězů.
Po závodě Hülkenberg s nadhledem reagoval na otázky, zda může C45 nabídnout ještě víc. „Chcete ještě víc? Ježíši!“ odpověděl pobaveně. „Tohle je pro začátek docela dobré. Kdyby byl závod na suchu, všechno by možná dopadlo jinak.“ Přesto ale poděkoval týmu za systematický vývoj vozu a přiznal, že počasí hrálo důležitou roli.
Náhlá přeháňka ve střední části závodu skutečně změnila dynamiku celého víkendu, ale to nic nemění na faktu, že Sauber byl ve správný čas na správném místě. Podle Hülkenberga ale úspěch v Silverstonu není náhodný výstřel. Od Barcelony podle něj tým udělal významné pokroky – a právě důslednost a stálost výsledků jsou tím, co je nově činí relevantními hráči v napěchovaném středu pole.
„Ve středu pole jsme určitě získali hybnost. Jsme tam konkurenceschopní a víme, že právě tady se odehrává náš skutečný boj,“ prohlásil Hülkenberg, informuje F1.com. „Je to o tom maximalizovat každý závod, každý víkend, a dělat maximum s tím, co máme.“ Jeho slova ukazují, že Sauber se neupíná k jednotlivým momentům, ale směřuje k dlouhodobé stabilitě.
Výsledkem této konzistence je posun Sauberu na šesté místo Poháru konstruktérů, jen 18 bodů za pátým Williamsem. Po letech v dolní části tabulky se tým konečně přibližuje pozicím, kde už nejde jen o účast, ale o skutečný vliv na dění ve šampionátu. A pokud bude vývoj pokračovat stejným tempem, nemusí být Silverstone jediným podiem sezóny – ale teprve začátkem nové éry Kick Sauberu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.