Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Co začalo slibně sedmým místem v úvodní Grand Prix sezony v Austrálii, se rychle proměnilo v dlouhé čekání na další body. Tým Kick Sauber, přestože naznačil potenciál, se na několik závodů ztratil z bodovaných příček. Ticho prolomil až Nico Hülkenberg v Barceloně – pátým místem, které nejen přineslo body, ale také jasný signál, že Sauber se nevzdává.
Od té chvíle se švýcarská stáj nadechla k pozoruhodnému vzestupu. Ve všech následujících závodech dokázali Sauber bodovat, a to včetně dvou aut v top 10 při Grand Prix Rakouska. Třešničkou na dortu se ale stal Silverstone, kde Hülkenberg senzačně vybojoval své první pódium ve Formuli 1. Pro 37letého Němce to byl okamžik dlouho očekávaného zadostiučinění – po letech v pozadí konečně vystoupil na stupně vítězů.
Po závodě Hülkenberg s nadhledem reagoval na otázky, zda může C45 nabídnout ještě víc. „Chcete ještě víc? Ježíši!“ odpověděl pobaveně. „Tohle je pro začátek docela dobré. Kdyby byl závod na suchu, všechno by možná dopadlo jinak.“ Přesto ale poděkoval týmu za systematický vývoj vozu a přiznal, že počasí hrálo důležitou roli.
Náhlá přeháňka ve střední části závodu skutečně změnila dynamiku celého víkendu, ale to nic nemění na faktu, že Sauber byl ve správný čas na správném místě. Podle Hülkenberga ale úspěch v Silverstonu není náhodný výstřel. Od Barcelony podle něj tým udělal významné pokroky – a právě důslednost a stálost výsledků jsou tím, co je nově činí relevantními hráči v napěchovaném středu pole.
„Ve středu pole jsme určitě získali hybnost. Jsme tam konkurenceschopní a víme, že právě tady se odehrává náš skutečný boj,“ prohlásil Hülkenberg, informuje F1.com. „Je to o tom maximalizovat každý závod, každý víkend, a dělat maximum s tím, co máme.“ Jeho slova ukazují, že Sauber se neupíná k jednotlivým momentům, ale směřuje k dlouhodobé stabilitě.
Výsledkem této konzistence je posun Sauberu na šesté místo Poháru konstruktérů, jen 18 bodů za pátým Williamsem. Po letech v dolní části tabulky se tým konečně přibližuje pozicím, kde už nejde jen o účast, ale o skutečný vliv na dění ve šampionátu. A pokud bude vývoj pokračovat stejným tempem, nemusí být Silverstone jediným podiem sezóny – ale teprve začátkem nové éry Kick Sauberu.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.