Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Ferrari vstoupilo do kvalifikace Velké ceny Velké Británie s nadějí po slibných výkonech v trénincích, avšak místo toho skončilo se skromným pátým a šestým místem na startovním roštu pro Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca. Výsledek tak zdaleka nenaplnil očekávání týmu ani samotných jezdců, kteří počítali s lepším umístěním.
Leclerc po kvalifikaci neudržel frustraci a do rádia několikrát vyjádřil své rozhořčení, přičemž se několikrát i zaklel a označil sám sebe za „pitomce“ kvůli nevydařenému poslednímu kolu. Jasně tak dal najevo, že vnímal promarněnou šanci a nevydařený průběh klíčového momentu kvalifikace.
Ve své následné tiskové výpovědi Leclerc otevřeně přiznal, že jeho výkon byl „hrozný“ a že tempo pro nejvyšší příčky bylo k dispozici, ale on sám podle svých slov „nezvládl udělat práci, když to bylo potřeba“. Tato upřímnost je pro něj typická, protože je známý tím, že se nebojí přiznat chyby i před veřejností.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur se v posledních dnech znovu vyjádřil k psychologickému nastavení Charlese Leclerca a jeho slova opět rozvířila debatu o tom, nakolik je sebekritika u vrcholového pilota ctností, a kdy už přerůstá v překážku, informuje F1.com.
Podle Vasseura je právě Leclercova schopnost okamžitě uznat vlastní chybu jedním z důvodů, proč je týmová chemie ve Ferrari stabilní. „Je zdravé, když jezdec řekne: 'Tohle byla moje chyba.' Nepřehazuje odpovědnost na tým a udržuje směr,“ zdůraznil Francouz. Zároveň ale dodal, že Leclerc už léta tíhne k tomu, že si vyčítá i věci, které nejsou jen na něm a tím sám na sebe vytváří zbytečný tlak.
Vasseur dále poznamenal, že Leclerc v poslední době přehodnotil svůj přístup k závodním víkendům. Místo honby za dokonalým kvalifikačním kolem se více zaměřuje na závodní tempo a nastavení vozu pro samotnou Grand Prix. Připomněl, že už před dvěma lety tým Leclerca upozorňoval, že body se udělují v neděli, a proto je důležité optimalizovat výkon právě na závod.
Ačkoliv kvalifikace letos pro Leclerca často nekončí podle představ, čísla ukazují, že jeho strategie funguje. Po dvanácti odjetých závodech vede interní souboj s Lewisem Hamiltonem v poměru 8 ku 4 a na kontě má 119 bodů oproti Hamiltonovým 103. To naznačuje, že Leclerc odvádí silnou práci v závodních podmínkách, i když se mu nedaří zaujmout na startovním roštu.
Díky kombinovaným výkonům obou jezdců drží Ferrari druhé místo v Poháru konstruktérů, těsně za momentálně velmi stabilním McLarenem. I přes výkyvy v sobotních výkonech tak tým dokazuje, že má sílu bojovat o přední příčky.
Ferrari nyní čeká klíčová fáze sezony. Pokud se Leclercovi podaří přenést svou závodní vyzrálost i do kvalifikací, může být právě on tím rozhodujícím prvkem v boji o celkové umístění na vrcholu.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.