Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Ferrari vstoupilo do kvalifikace Velké ceny Velké Británie s nadějí po slibných výkonech v trénincích, avšak místo toho skončilo se skromným pátým a šestým místem na startovním roštu pro Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca. Výsledek tak zdaleka nenaplnil očekávání týmu ani samotných jezdců, kteří počítali s lepším umístěním.
Leclerc po kvalifikaci neudržel frustraci a do rádia několikrát vyjádřil své rozhořčení, přičemž se několikrát i zaklel a označil sám sebe za „pitomce“ kvůli nevydařenému poslednímu kolu. Jasně tak dal najevo, že vnímal promarněnou šanci a nevydařený průběh klíčového momentu kvalifikace.
Ve své následné tiskové výpovědi Leclerc otevřeně přiznal, že jeho výkon byl „hrozný“ a že tempo pro nejvyšší příčky bylo k dispozici, ale on sám podle svých slov „nezvládl udělat práci, když to bylo potřeba“. Tato upřímnost je pro něj typická, protože je známý tím, že se nebojí přiznat chyby i před veřejností.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur se v posledních dnech znovu vyjádřil k psychologickému nastavení Charlese Leclerca a jeho slova opět rozvířila debatu o tom, nakolik je sebekritika u vrcholového pilota ctností, a kdy už přerůstá v překážku, informuje F1.com.
Podle Vasseura je právě Leclercova schopnost okamžitě uznat vlastní chybu jedním z důvodů, proč je týmová chemie ve Ferrari stabilní. „Je zdravé, když jezdec řekne: 'Tohle byla moje chyba.' Nepřehazuje odpovědnost na tým a udržuje směr,“ zdůraznil Francouz. Zároveň ale dodal, že Leclerc už léta tíhne k tomu, že si vyčítá i věci, které nejsou jen na něm a tím sám na sebe vytváří zbytečný tlak.
Vasseur dále poznamenal, že Leclerc v poslední době přehodnotil svůj přístup k závodním víkendům. Místo honby za dokonalým kvalifikačním kolem se více zaměřuje na závodní tempo a nastavení vozu pro samotnou Grand Prix. Připomněl, že už před dvěma lety tým Leclerca upozorňoval, že body se udělují v neděli, a proto je důležité optimalizovat výkon právě na závod.
Ačkoliv kvalifikace letos pro Leclerca často nekončí podle představ, čísla ukazují, že jeho strategie funguje. Po dvanácti odjetých závodech vede interní souboj s Lewisem Hamiltonem v poměru 8 ku 4 a na kontě má 119 bodů oproti Hamiltonovým 103. To naznačuje, že Leclerc odvádí silnou práci v závodních podmínkách, i když se mu nedaří zaujmout na startovním roštu.
Díky kombinovaným výkonům obou jezdců drží Ferrari druhé místo v Poháru konstruktérů, těsně za momentálně velmi stabilním McLarenem. I přes výkyvy v sobotních výkonech tak tým dokazuje, že má sílu bojovat o přední příčky.
Ferrari nyní čeká klíčová fáze sezony. Pokud se Leclercovi podaří přenést svou závodní vyzrálost i do kvalifikací, může být právě on tím rozhodujícím prvkem v boji o celkové umístění na vrcholu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.