Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Sobota na Silverstonu přinesla dramatický závěr třetího tréninku, který byl přerušen hned dvěma červenými vlajkami. První přerušení přišlo kvůli úlomkům na trati, druhé způsobila havárie Gabriela Bortoleto s vozem Sauber, která ukončila trénink předčasně. Navíc se později v pitlane srazil Oliver Bearman při návratu do boxů Haasu.
Start tréninku byl kvůli štěrku na trati opožděn o pět minut, protože historické vozy jej během jízdy zvedly na povrch. Na začátku vyjeli na trať Pierre Gasly, Franco Colapinto a oba Aston Martiny, zatímco ostatní jezdci zůstávali v garážích. Mezi nimi byl i Max Verstappen, který se bavil s Harrym Kingem, jedním ze svých jezdců z projektu Verstappen.com.
Lewis Hamilton později nastavil nejlepší čas 1:27,3, přestože bojoval s nedotáčivostí. Nakonec si první místo zajistil Charles Leclerc, který překonal svého týmového kolegu a Maxe Verstappena, jenž skončil druhý se ztrátou necelých třiceti setin sekundy. Hamilton obsadil třetí pozici a rozdíly mezi trojicí byly velmi malé.
Teplota na trati klesla na 26 stupňů Celsia, což ovlivnilo chování pneumatik i nastavení vozů. Fernando Alonso zažil dramatický okamžik, když při průjezdu zatáčkou Luffield ztratil kontrolu a dostal smyk, přesto ale udržel desáté místo.
Charles Leclerc dominoval i ve středu tréninku, když zajel čas 1:25,9, o dvě desetiny lepší než Max Verstappen. Za nimi se drželi George Russell, Lewis Hamilton, Kimi Antonelli a Oliver Bearman, přičemž Bearman jako jediný jezdil na středně tvrdých pneumatikách, což naznačovalo odlišnou strategii.
Po návratu do garáže Ferrari pečlivě pracovalo na Leclercově voze SF-25 a sundalo motorový kryt, což bylo víc než jen běžná úprava. Mezitím Kimi Antonelli hlásil velký moment na trati, který potvrdila i data týmu Mercedes.
Max Verstappen měl během tréninku problémy s provozem na trati, když mu překážel Pierre Gasly, což mu znemožnilo zlepšit čas. Podobnou situaci zažil Alex Albon kvůli Fernandu Alonsovi. Liam Lawson byl za své nevyzpytatelné řízení potrestán černobílou vlajkou.
Verstappen si stěžoval na brzdový balanc svého vozu, který popsal jako „jako ruční brzdu“, což mu komplikovalo jízdu. Lando Norris zajel nejlepší čas 1:25,6 po nasazení nových měkkých pneumatik, ale těsně ho překonal týmový kolega Oscar Piastri. Verstappen se vměstnal mezi McLareny, ale byl jen o pár setin pomalejší.
Vše nakonec překonal Charles Leclerc, který na nové sadě měkkých pneumatik zajel nejlepší čas 1:25,4, což bylo o 0,68 sekundy lepší než Piastri. Lewis Hamilton zajel rychlejší první sektor, ale kvůli červené vlajce musel kolo vzdát, protože na trati byly trosky po havárii Olivera Bearmana.
Předčasné ukončení tréninku způsobila i havárie Gabriela Bortoleto, který poškodil přední zavěšení svého Sauberu při průjezdu obrubníkem. Bortoleto z vozu vystoupil sám, ale škody na autě byly značné. Bearman se mezitím zkomplikoval situaci nehodou v depu a stěžoval si na studené brzdy, přičemž byl zaznamenán kvůli porušení pravidel během červené vlajky.
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:25.498
2.Oscar Piastri (McLaren) – +0.068
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.087
4. Lando Norris (McLaren) – +0.108
5. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.606
6. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +0.614
7. Alexander Albon (Williams) – +0.621
8. George Russell (Mercedes) – +0.627
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.631
10. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.758
11. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.834
12. Carlos Sainz (Williams) – +0.834
13. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +0.879
14. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.924
15. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) – +1.001
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.003
17. Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.396
18. Franco Colapinto (Alpine) – +2.099
19. Lance Stroll (Aston Martin) – +2.102
20. Pierre Gasly (Alpine) – +2.380
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.