Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Andrea Stella, šéf týmu McLaren, naznačil, že tým brzy představí nový podlahový díl pro svůj dominantní monopost MCL39 po zkouškách během Velké ceny Británie. Testování proběhlo na Silverstonu během prvního tréninku, kdy jeden jezdec vyzkoušel novou část vozu a druhý jel se starou verzí. Díky tomu mohl tým snadno porovnat oba díly a zjistit, jestli novinka přináší zlepšení.
Důvodem pro testování právě na Silverstonu bylo to, že nadcházející závod v Belgii bude sprintový víkend s pouze jedním tréninkem, což výrazně omezuje možnosti sběru dat a zavádění nových dílů. McLaren proto využil této příležitosti k získání co nejpřesnějších informací o novém podvozku a připravil se tak na náročnější podmínky sprintového víkendu.
Andrea Stella při hodnocení testu uvedl, že tým je s výsledky velmi spokojený a že nové řešení by mělo vozu přinést významný výkonový posun v dalších závodech. Zdůraznil, že testovaný díl byl původně určen jen pro zkoušku, aby tým mohl získat včasné informace o jeho efektivitě před nasazením do ostrého závodního provozu.
„S novou podlahou během prvního tréninku byl záměr vždy prověřit, jak se tato specifikace chová, protože příští závod je sprintový a tam je složitější zavádět novinky a provádět kvalitní srovnání,“ vysvětlil Stella médiím, informuje RacingNews365. Podle něj jsou všechny ukazatele pozitivní a nasazení nové podlahy na nadcházejících závodech je prakticky jisté.
Nová podlaha by měla pomoci McLarenu zvýšit přilnavost a zlepšit aerodynamiku vozu, což je klíčové pro udržení vedení v šampionátu a boj s konkurencí. Stella vyjádřil přesvědčení, že tým je na správné cestě a že technické inovace mohou výrazně přispět k dalším úspěchům.
McLaren tak pokračuje v aktivním vývoji svého monopostu a snaží se využít každou příležitost ke zlepšení, aby udržel náskok před ostatními týmy. Vývoj nových dílů a jejich testování i v průběhu sezóny je podle šéfa týmu klíčové pro dlouhodobý úspěch ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.