Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Andrea Stella, šéf týmu McLaren, naznačil, že tým brzy představí nový podlahový díl pro svůj dominantní monopost MCL39 po zkouškách během Velké ceny Británie. Testování proběhlo na Silverstonu během prvního tréninku, kdy jeden jezdec vyzkoušel novou část vozu a druhý jel se starou verzí. Díky tomu mohl tým snadno porovnat oba díly a zjistit, jestli novinka přináší zlepšení.
Důvodem pro testování právě na Silverstonu bylo to, že nadcházející závod v Belgii bude sprintový víkend s pouze jedním tréninkem, což výrazně omezuje možnosti sběru dat a zavádění nových dílů. McLaren proto využil této příležitosti k získání co nejpřesnějších informací o novém podvozku a připravil se tak na náročnější podmínky sprintového víkendu.
Andrea Stella při hodnocení testu uvedl, že tým je s výsledky velmi spokojený a že nové řešení by mělo vozu přinést významný výkonový posun v dalších závodech. Zdůraznil, že testovaný díl byl původně určen jen pro zkoušku, aby tým mohl získat včasné informace o jeho efektivitě před nasazením do ostrého závodního provozu.
„S novou podlahou během prvního tréninku byl záměr vždy prověřit, jak se tato specifikace chová, protože příští závod je sprintový a tam je složitější zavádět novinky a provádět kvalitní srovnání,“ vysvětlil Stella médiím, informuje RacingNews365. Podle něj jsou všechny ukazatele pozitivní a nasazení nové podlahy na nadcházejících závodech je prakticky jisté.
Nová podlaha by měla pomoci McLarenu zvýšit přilnavost a zlepšit aerodynamiku vozu, což je klíčové pro udržení vedení v šampionátu a boj s konkurencí. Stella vyjádřil přesvědčení, že tým je na správné cestě a že technické inovace mohou výrazně přispět k dalším úspěchům.
McLaren tak pokračuje v aktivním vývoji svého monopostu a snaží se využít každou příležitost ke zlepšení, aby udržel náskok před ostatními týmy. Vývoj nových dílů a jejich testování i v průběhu sezóny je podle šéfa týmu klíčové pro dlouhodobý úspěch ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.