Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Lewis Hamilton ve středu absolvoval testovací jízdy s Ferrari na okruhu Mugello, kde spolu s Charlesem Leclercem vyzkoušeli nový systém zadního zavěšení vozu SF-25. Tým doufá, že tato technická novinka pomůže odstranit dlouhodobý problém monopostu s proměnlivou výškou podvozku, který ovlivňuje stabilitu a výkon.
Test proběhl v rámci tzv. natáčecího dne, který pravidla Formule 1 povolují i pro aktuální vozy – za předpokladu, že nepřekročí limit 200 kilometrů jízdy. Zatímco většina týmů tyto dny využívá před začátkem sezóny, Ferrari si test naplánovalo cíleně v průběhu roku, kdy už má více dat a jasnější směr vývoje.
Jedním z důvodů testu bylo i načasování. Závodní víkend v Belgii bude sprintový, což znamená méně času na klasické tréninky. Ferrari proto chtělo novou úpravu vyzkoušet dříve, aby mělo jistotu, že bude vše fungovat i při omezených možnostech nastavení během samotného víkendu.
Ferrari si od nového zadního zavěšení slibuje lepší kontrolu nad světlou výškou vozu, což by mělo umožnit snížit monopost blíže k zemi a maximalizovat přilnavost generovanou podlahou – tzv. ground effectem. Právě to byl dosud slabý bod SF-25, který musel kvůli nestabilitě často jezdit výše než ideálně.
Test v Mugellu navázal na úspěšné nasazení nové podlahy během VC Rakouska, která podle inženýrů přinesla očekávaný výkonový přínos. Nová zadní závěs tak představuje další krok v balíku úprav, které mají SF-25 přiblížit nejlepším týmům v poli.
Ferrari zároveň reaguje i na nedávné události – po Hamiltonově diskvalifikaci v Číně kvůli nadměrnému opotřebení dřevěného plátu pod vozem byl tým nucen zvýšit světlou výšku, čímž ale ztratil výkonnost. Cílem nového řešení je umožnit návrat k agresivnějšímu nastavení, bez rizika nelegálního opotřebení nebo ztráty stability.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.