Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Lewis Hamilton ve středu absolvoval testovací jízdy s Ferrari na okruhu Mugello, kde spolu s Charlesem Leclercem vyzkoušeli nový systém zadního zavěšení vozu SF-25. Tým doufá, že tato technická novinka pomůže odstranit dlouhodobý problém monopostu s proměnlivou výškou podvozku, který ovlivňuje stabilitu a výkon.
Test proběhl v rámci tzv. natáčecího dne, který pravidla Formule 1 povolují i pro aktuální vozy – za předpokladu, že nepřekročí limit 200 kilometrů jízdy. Zatímco většina týmů tyto dny využívá před začátkem sezóny, Ferrari si test naplánovalo cíleně v průběhu roku, kdy už má více dat a jasnější směr vývoje.
Jedním z důvodů testu bylo i načasování. Závodní víkend v Belgii bude sprintový, což znamená méně času na klasické tréninky. Ferrari proto chtělo novou úpravu vyzkoušet dříve, aby mělo jistotu, že bude vše fungovat i při omezených možnostech nastavení během samotného víkendu.
Ferrari si od nového zadního zavěšení slibuje lepší kontrolu nad světlou výškou vozu, což by mělo umožnit snížit monopost blíže k zemi a maximalizovat přilnavost generovanou podlahou – tzv. ground effectem. Právě to byl dosud slabý bod SF-25, který musel kvůli nestabilitě často jezdit výše než ideálně.
Test v Mugellu navázal na úspěšné nasazení nové podlahy během VC Rakouska, která podle inženýrů přinesla očekávaný výkonový přínos. Nová zadní závěs tak představuje další krok v balíku úprav, které mají SF-25 přiblížit nejlepším týmům v poli.
Ferrari zároveň reaguje i na nedávné události – po Hamiltonově diskvalifikaci v Číně kvůli nadměrnému opotřebení dřevěného plátu pod vozem byl tým nucen zvýšit světlou výšku, čímž ale ztratil výkonnost. Cílem nového řešení je umožnit návrat k agresivnějšímu nastavení, bez rizika nelegálního opotřebení nebo ztráty stability.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.