Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Lewis Hamilton ve středu absolvoval testovací jízdy s Ferrari na okruhu Mugello, kde spolu s Charlesem Leclercem vyzkoušeli nový systém zadního zavěšení vozu SF-25. Tým doufá, že tato technická novinka pomůže odstranit dlouhodobý problém monopostu s proměnlivou výškou podvozku, který ovlivňuje stabilitu a výkon.
Test proběhl v rámci tzv. natáčecího dne, který pravidla Formule 1 povolují i pro aktuální vozy – za předpokladu, že nepřekročí limit 200 kilometrů jízdy. Zatímco většina týmů tyto dny využívá před začátkem sezóny, Ferrari si test naplánovalo cíleně v průběhu roku, kdy už má více dat a jasnější směr vývoje.
Jedním z důvodů testu bylo i načasování. Závodní víkend v Belgii bude sprintový, což znamená méně času na klasické tréninky. Ferrari proto chtělo novou úpravu vyzkoušet dříve, aby mělo jistotu, že bude vše fungovat i při omezených možnostech nastavení během samotného víkendu.
Ferrari si od nového zadního zavěšení slibuje lepší kontrolu nad světlou výškou vozu, což by mělo umožnit snížit monopost blíže k zemi a maximalizovat přilnavost generovanou podlahou – tzv. ground effectem. Právě to byl dosud slabý bod SF-25, který musel kvůli nestabilitě často jezdit výše než ideálně.
Test v Mugellu navázal na úspěšné nasazení nové podlahy během VC Rakouska, která podle inženýrů přinesla očekávaný výkonový přínos. Nová zadní závěs tak představuje další krok v balíku úprav, které mají SF-25 přiblížit nejlepším týmům v poli.
Ferrari zároveň reaguje i na nedávné události – po Hamiltonově diskvalifikaci v Číně kvůli nadměrnému opotřebení dřevěného plátu pod vozem byl tým nucen zvýšit světlou výšku, čímž ale ztratil výkonnost. Cílem nového řešení je umožnit návrat k agresivnějšímu nastavení, bez rizika nelegálního opotřebení nebo ztráty stability.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.