Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Lewis Hamilton se znovu ukázal jako pán Silverstonu. Devítinásobný vítěz Velké ceny Velké Británie zajel v prvním tréninku nejrychlejší čas 1:26.892 a o pouhých 23 tisícin sekundy porazil Landa Norrise. Třetí skončil Oscar Piastri, čímž potvrdil dobrou formu McLarenu na domácí půdě. Fanoušci si navíc mohli poprvé naživo vychutnat Hamiltona ve slavné červené kombinéze Ferrari.
Páteční dopoledne nabídlo více než jen souboj na časy. Na trati jsme viděli i nové tváře. Arvid Lindblad usedl do vozu Racing Bulls místo Yukiho Tsunody a absolvoval tak svou premiéru ve Formuli 1. Estonský jezdec Paul Aron se objevil za volantem Sauberu, kam byl zapůjčen od Alpine pro dva páteční tréninky.
Trénink odstartoval Esteban Ocon, zatímco Hamilton zdravil diváky. Gabriel Bortoleto otevřel časomíru kolem za 1:32.7, které záhy překonal Norris výkonem 1:28.6. Alonso testoval novou specifikaci Aston Martinu, zatímco jeho týmový kolega Stroll jezdil na starší verzi.
Na trati panovala tradiční páteční aktivita. Pierre Gasly měl výjezd mimo trať v poslední zatáčce a krátce nato se roztočil ve Stowe. „Úplně jsem to ztratil,“ hlásil do vysílačky. Max Verstappen se zase potýkal s provozem, když ho zbrzdil George Russell. Jeho inženýr Gianpiero Lambiase mu vysvětlil, že kvůli poruše GPS systému momentálně nemají přehled o rozestupech mezi vozy.
Úvodní trénink tak přinesl mix dramat, novinek i náznaků formy před víkendem. A především připomenul, že Lewis Hamilton doma nikdy nejezdí napůl. Silverstone je pro něj srdeční záležitost a zároveň místem, kde pravidelně přepisuje historii.
První trénink Velké ceny Velké Británie nabídl pestrou směs výkonnostních výkyvů, nečekaných jmen na špici i důležitých poznatků pro další vývoj víkendu. Dvacet minut po startu vévodil tabulce George Russell, než ho nejprve překonal Liam Lawson a následně jeho týmový kolega Isack Hadjar. Mezi oba mladíky se ještě stihl vměstnat Charles Leclerc, který tak utnul krátkodobou dominanci týmu RB.
Carlos Sainz musel řešit technické potíže. Po incidentu na obrubnících v zatáčce Copse se jeho vůz ocitl zpět v garáži s mechaniky, kteří zkoumali poškození podlahy. Spolu s Alexem Albonem obsadili až nejspodnější příčky, což naznačilo zaměření Williamsu na dlouhé jízdy místo honby za nejrychlejšími časy.
Max Verstappen si postěžoval na chování svého Red Bullu. „Neotáčí na nízké rychlosti a ve vysokých je to buď prudké smyky, nebo hromady přetáčivosti,“ hlásil do rádia. I přes tyto problémy se dokázal posunout na třetí místo, jen desetinu za nejrychlejším.
Jakmile jezdci nazuli nejměkčí směs C6, začalo se přepisovat pořadí. Leclerc zabral a s časem 1:27.0 se usadil v čele před Piastrim a Norrisem. Paul Aron měl menší moment v provozu, zatímco jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto předvedl dramatický smyk v Copse, který zničil jeho pneumatiky.
Závěr tréninku patřil Charlesi Leclercovi a posléze Lewisi Hamiltonovi, který se na druhý pokus prokousal na první místo časem 1:26.8. McLareny se seřadily těsně za ním a Brit si navíc připsal symbolické předjetí George Russella ve Stowe, když mu s pomocí výkonu Ferrari ukázal záda.
Debutant Arvid Lindblad zakončil svůj první trénink na slušném čtrnáctém místě, jen půl sekundy za Verstappenem. Aron skončil sedmnáctý a překonal tak druhý Sauber s Bortoletem, který jako jediný neabsolvoval měřený čas na měkké sadě. Trénink ukázal, že letošní Silverstone může být víc než jen souboj o špičku. Prostor dostávají i nováčci a nečekaná jména.
Výsledky 1. tréninku na GP Velké Británie:
1. Lewis Hamilton - Ferrari - 1:26.892
2. Lando Norris - McLaren - +0.023
3. Oscar Piastri - McLaren - +0.150
4. Charles Leclerc - Ferrari - +0.203
5. George Russell - Mercedes - +0.271
6. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.325
7. Alexander Albon - Williams - +0.412
8. Liam Lawson - Racing Bulls - +0.459
9. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.475
10. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.540
11. Fernando Alonso - Aston Martin - +0.786
12. Lance Stroll - Aston Martin - +0.952
13. Carlos Sainz - Williams - +1.017
14. Arvid Lindblad - Red Bull Racing - +1.066
15. Esteban Ocon - Haas F1 Team - +1.165
16. Franco Colapinto - Alpine - +1.194
17. Paul Aron - Kick Sauber - +1.250
18. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +1.255
19. Pierre Gasly - Alpine - +1.440
20. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber - +1.505
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.