Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Lewis Hamilton se znovu ukázal jako pán Silverstonu. Devítinásobný vítěz Velké ceny Velké Británie zajel v prvním tréninku nejrychlejší čas 1:26.892 a o pouhých 23 tisícin sekundy porazil Landa Norrise. Třetí skončil Oscar Piastri, čímž potvrdil dobrou formu McLarenu na domácí půdě. Fanoušci si navíc mohli poprvé naživo vychutnat Hamiltona ve slavné červené kombinéze Ferrari.
Páteční dopoledne nabídlo více než jen souboj na časy. Na trati jsme viděli i nové tváře. Arvid Lindblad usedl do vozu Racing Bulls místo Yukiho Tsunody a absolvoval tak svou premiéru ve Formuli 1. Estonský jezdec Paul Aron se objevil za volantem Sauberu, kam byl zapůjčen od Alpine pro dva páteční tréninky.
Trénink odstartoval Esteban Ocon, zatímco Hamilton zdravil diváky. Gabriel Bortoleto otevřel časomíru kolem za 1:32.7, které záhy překonal Norris výkonem 1:28.6. Alonso testoval novou specifikaci Aston Martinu, zatímco jeho týmový kolega Stroll jezdil na starší verzi.
Na trati panovala tradiční páteční aktivita. Pierre Gasly měl výjezd mimo trať v poslední zatáčce a krátce nato se roztočil ve Stowe. „Úplně jsem to ztratil,“ hlásil do vysílačky. Max Verstappen se zase potýkal s provozem, když ho zbrzdil George Russell. Jeho inženýr Gianpiero Lambiase mu vysvětlil, že kvůli poruše GPS systému momentálně nemají přehled o rozestupech mezi vozy.
Úvodní trénink tak přinesl mix dramat, novinek i náznaků formy před víkendem. A především připomenul, že Lewis Hamilton doma nikdy nejezdí napůl. Silverstone je pro něj srdeční záležitost a zároveň místem, kde pravidelně přepisuje historii.
První trénink Velké ceny Velké Británie nabídl pestrou směs výkonnostních výkyvů, nečekaných jmen na špici i důležitých poznatků pro další vývoj víkendu. Dvacet minut po startu vévodil tabulce George Russell, než ho nejprve překonal Liam Lawson a následně jeho týmový kolega Isack Hadjar. Mezi oba mladíky se ještě stihl vměstnat Charles Leclerc, který tak utnul krátkodobou dominanci týmu RB.
Carlos Sainz musel řešit technické potíže. Po incidentu na obrubnících v zatáčce Copse se jeho vůz ocitl zpět v garáži s mechaniky, kteří zkoumali poškození podlahy. Spolu s Alexem Albonem obsadili až nejspodnější příčky, což naznačilo zaměření Williamsu na dlouhé jízdy místo honby za nejrychlejšími časy.
Max Verstappen si postěžoval na chování svého Red Bullu. „Neotáčí na nízké rychlosti a ve vysokých je to buď prudké smyky, nebo hromady přetáčivosti,“ hlásil do rádia. I přes tyto problémy se dokázal posunout na třetí místo, jen desetinu za nejrychlejším.
Jakmile jezdci nazuli nejměkčí směs C6, začalo se přepisovat pořadí. Leclerc zabral a s časem 1:27.0 se usadil v čele před Piastrim a Norrisem. Paul Aron měl menší moment v provozu, zatímco jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto předvedl dramatický smyk v Copse, který zničil jeho pneumatiky.
Závěr tréninku patřil Charlesi Leclercovi a posléze Lewisi Hamiltonovi, který se na druhý pokus prokousal na první místo časem 1:26.8. McLareny se seřadily těsně za ním a Brit si navíc připsal symbolické předjetí George Russella ve Stowe, když mu s pomocí výkonu Ferrari ukázal záda.
Debutant Arvid Lindblad zakončil svůj první trénink na slušném čtrnáctém místě, jen půl sekundy za Verstappenem. Aron skončil sedmnáctý a překonal tak druhý Sauber s Bortoletem, který jako jediný neabsolvoval měřený čas na měkké sadě. Trénink ukázal, že letošní Silverstone může být víc než jen souboj o špičku. Prostor dostávají i nováčci a nečekaná jména.
Výsledky 1. tréninku na GP Velké Británie:
1. Lewis Hamilton - Ferrari - 1:26.892
2. Lando Norris - McLaren - +0.023
3. Oscar Piastri - McLaren - +0.150
4. Charles Leclerc - Ferrari - +0.203
5. George Russell - Mercedes - +0.271
6. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.325
7. Alexander Albon - Williams - +0.412
8. Liam Lawson - Racing Bulls - +0.459
9. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.475
10. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.540
11. Fernando Alonso - Aston Martin - +0.786
12. Lance Stroll - Aston Martin - +0.952
13. Carlos Sainz - Williams - +1.017
14. Arvid Lindblad - Red Bull Racing - +1.066
15. Esteban Ocon - Haas F1 Team - +1.165
16. Franco Colapinto - Alpine - +1.194
17. Paul Aron - Kick Sauber - +1.250
18. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +1.255
19. Pierre Gasly - Alpine - +1.440
20. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber - +1.505
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.
Lewis Hamilton zdůraznil, že přestup k Ferrari považuje stále za správné rozhodnutí, i když letošní rok pro něj není jednoduchý. V Kataru se vrátil k předchozím emotivním komentářům.
Lando Norris zdůraznil, že McLaren i po Las Vegas stále může riskovat a posouvat limity vozu, aby zůstal konkurenceschopný. Britský jezdec zároveň podtrhl, že tým je připraven bojovat až do konce sezony a využít každou příležitost k maximálnímu výkonu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vysvětlil okolnosti, které vedly k diskvalifikaci obou vozů týmu, a popsal, jak tým situaci zvládl. Zdůraznil také dopad incidentu na šance Landa Norrise a Oscara Piastriho v boji o titul.
Šéf týmu Cadillac Formula 1 Graeme Lowdon přinesl první dojmy z testu Sergia Péreze, který poprvé usedl do vozu budoucí jedenácté stáje šampionátu. Lowdon zhodnotil Pérezovu úvodní jízdu a naznačil, jaké poznatky si tým z tohoto testu odnesl pro další vývoj projektu.
Adrian Newey, ikonický konstruktér F1, od začátku příští sezony převezme roli šéfa týmu Aston Martin. Tento krok je součástí rozšíření jeho současné pozice jako hlavního technického partnera.
Sebastian Vettel upozorňuje, že současný šampion Max Verstappen má jednu „děsivou“ vlastnost, díky níž je pro soupeře obzvlášť nebezpečný. Podle něj by si Lando Norris i Oscar Piastri měli dávat pozor.
Lewis Hamilton pokračuje v náročném období u Ferrari, kdy jeho výsledky nedosahují očekávání a stále častěji se objevují pochybnosti o jeho schopnosti držet krok s nejlepšími. Po závodě v Las Vegas otevřeně přiznal svou nejistotu.
Z interního rádia Mercedesu z Velké ceny Las Vegas pronikly nečekané emoce týmu po rozhodnutí komisařů. Peter Bonnington při penalizaci Antonelliho otevřeně projevil své rozhořčení.
Yuki Tsunoda zažil v Las Vegas další náročný víkend, který jeho tým musel řešit různými úpravami vozu. Přesto se mu nepodařilo bodovat a stále hledá cestu, jak zlepšit své výsledky ve Formuli 1.
Max Verstappen se vrátil ke svým loňským slovům o Landu Norrisovi z Las Vegas a poskytl jim širší vysvětlení. Zdůraznil, že šlo spíše o reakci na okamžité okolnosti než o jakýkoli osobní spor mezi nimi.