Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Lewis Hamilton se znovu ukázal jako pán Silverstonu. Devítinásobný vítěz Velké ceny Velké Británie zajel v prvním tréninku nejrychlejší čas 1:26.892 a o pouhých 23 tisícin sekundy porazil Landa Norrise. Třetí skončil Oscar Piastri, čímž potvrdil dobrou formu McLarenu na domácí půdě. Fanoušci si navíc mohli poprvé naživo vychutnat Hamiltona ve slavné červené kombinéze Ferrari.
Páteční dopoledne nabídlo více než jen souboj na časy. Na trati jsme viděli i nové tváře. Arvid Lindblad usedl do vozu Racing Bulls místo Yukiho Tsunody a absolvoval tak svou premiéru ve Formuli 1. Estonský jezdec Paul Aron se objevil za volantem Sauberu, kam byl zapůjčen od Alpine pro dva páteční tréninky.
Trénink odstartoval Esteban Ocon, zatímco Hamilton zdravil diváky. Gabriel Bortoleto otevřel časomíru kolem za 1:32.7, které záhy překonal Norris výkonem 1:28.6. Alonso testoval novou specifikaci Aston Martinu, zatímco jeho týmový kolega Stroll jezdil na starší verzi.
Na trati panovala tradiční páteční aktivita. Pierre Gasly měl výjezd mimo trať v poslední zatáčce a krátce nato se roztočil ve Stowe. „Úplně jsem to ztratil,“ hlásil do vysílačky. Max Verstappen se zase potýkal s provozem, když ho zbrzdil George Russell. Jeho inženýr Gianpiero Lambiase mu vysvětlil, že kvůli poruše GPS systému momentálně nemají přehled o rozestupech mezi vozy.
Úvodní trénink tak přinesl mix dramat, novinek i náznaků formy před víkendem. A především připomenul, že Lewis Hamilton doma nikdy nejezdí napůl. Silverstone je pro něj srdeční záležitost a zároveň místem, kde pravidelně přepisuje historii.
První trénink Velké ceny Velké Británie nabídl pestrou směs výkonnostních výkyvů, nečekaných jmen na špici i důležitých poznatků pro další vývoj víkendu. Dvacet minut po startu vévodil tabulce George Russell, než ho nejprve překonal Liam Lawson a následně jeho týmový kolega Isack Hadjar. Mezi oba mladíky se ještě stihl vměstnat Charles Leclerc, který tak utnul krátkodobou dominanci týmu RB.
Carlos Sainz musel řešit technické potíže. Po incidentu na obrubnících v zatáčce Copse se jeho vůz ocitl zpět v garáži s mechaniky, kteří zkoumali poškození podlahy. Spolu s Alexem Albonem obsadili až nejspodnější příčky, což naznačilo zaměření Williamsu na dlouhé jízdy místo honby za nejrychlejšími časy.
Max Verstappen si postěžoval na chování svého Red Bullu. „Neotáčí na nízké rychlosti a ve vysokých je to buď prudké smyky, nebo hromady přetáčivosti,“ hlásil do rádia. I přes tyto problémy se dokázal posunout na třetí místo, jen desetinu za nejrychlejším.
Jakmile jezdci nazuli nejměkčí směs C6, začalo se přepisovat pořadí. Leclerc zabral a s časem 1:27.0 se usadil v čele před Piastrim a Norrisem. Paul Aron měl menší moment v provozu, zatímco jeho týmový kolega Gabriel Bortoleto předvedl dramatický smyk v Copse, který zničil jeho pneumatiky.
Závěr tréninku patřil Charlesi Leclercovi a posléze Lewisi Hamiltonovi, který se na druhý pokus prokousal na první místo časem 1:26.8. McLareny se seřadily těsně za ním a Brit si navíc připsal symbolické předjetí George Russella ve Stowe, když mu s pomocí výkonu Ferrari ukázal záda.
Debutant Arvid Lindblad zakončil svůj první trénink na slušném čtrnáctém místě, jen půl sekundy za Verstappenem. Aron skončil sedmnáctý a překonal tak druhý Sauber s Bortoletem, který jako jediný neabsolvoval měřený čas na měkké sadě. Trénink ukázal, že letošní Silverstone může být víc než jen souboj o špičku. Prostor dostávají i nováčci a nečekaná jména.
Výsledky 1. tréninku na GP Velké Británie:
1. Lewis Hamilton - Ferrari - 1:26.892
2. Lando Norris - McLaren - +0.023
3. Oscar Piastri - McLaren - +0.150
4. Charles Leclerc - Ferrari - +0.203
5. George Russell - Mercedes - +0.271
6. Isack Hadjar - Racing Bulls - +0.325
7. Alexander Albon - Williams - +0.412
8. Liam Lawson - Racing Bulls - +0.459
9. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.475
10. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.540
11. Fernando Alonso - Aston Martin - +0.786
12. Lance Stroll - Aston Martin - +0.952
13. Carlos Sainz - Williams - +1.017
14. Arvid Lindblad - Red Bull Racing - +1.066
15. Esteban Ocon - Haas F1 Team - +1.165
16. Franco Colapinto - Alpine - +1.194
17. Paul Aron - Kick Sauber - +1.250
18. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +1.255
19. Pierre Gasly - Alpine - +1.440
20. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber - +1.505
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.