Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Oscar Piastri se v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Španělska postaral o nejrychlejší čas dne a udržel McLaren na špičce výsledkové listiny. Australan stanovil svůj nejlepší čas 1:12,760 na nejměkčí sadě pneumatik přibližně v polovině hodinové session a od té chvíle už ho nikdo nepřekonal.
„Dnešní odpoledne proběhlo bez problémů. Na měkké sadě jsme trefili dobré kolo a pak jsme se mohli soustředit na závodní simulace,“ zhodnotil spokojený Piastri.
Zpočátku to přitom vypadalo na jiný scénář. Lando Norris navázal na své vedení z prvního tréninku a okamžitě nasadil laťku časem 1:13,636 na středně tvrdé směsi. V úvodu dominoval před Verstappenem a právě Piastrim, ale po patnácti minutách převzal vedení George Russell, když zajel 1:13,501.
Mercedes poté přešel na měkké pneumatiky a Russell ještě přitvrdil, časem 1:13,046 se usadil v čele, než ho vystřídal Piastri. „Auto se na měkké směsi chovalo velmi stabilně. Důležité bude, abychom zítra potvrdili tempo i v kvalifikaci,“ dodal jezdec McLarenu, který nadělil druhému Russellovi 0,286 sekundy.
Za ním se seřadili Verstappen a Norris se shodným časem, jen 0,310 sekundy za lídrem. Pátý skončil Charles Leclerc, který ve Ferrari odsunul zpět mladého Andrea Kimiho Antonelliho.
Domácí hvězda Fernando Alonso zajel povzbuzující sedmý čas, následovaný Pierrem Gaslym z Alpine. Desítku uzavřeli jezdci Racing Bulls, Isack Hadjar a Liam Lawson.
Nepříjemný moment zažil Oliver Bearman, který se v úvodu tréninku roztočil ve třetí zatáčce a skončil v kačírku. Jeho Haas musel na opravu a mladý Brit se nakonec zařadil až na 19. místo, pouze před Franco Colapinta z Alpine.
McLaren po pátečních trénincích působí jako vážný aspirant na pole position. Teprve sobotní kvalifikace ale napoví, zda Piastri potvrdí svou formu i v tvrdé konkurenci.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:12.760
2. George Russell (Mercedes) – +0.286
3. Max Verstappen (Red Bull) – +0.310
4. Lando Norris (McLaren) – +0.310
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.500
6. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.538
7. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.541
8. Pierre Gasly (Alpine) – +0.625
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.640
10. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.734
11. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.773
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.832
13. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.923
14. Carlos Sainz (Williams) – +0.961
15. Alex Albon (Williams) – +1.079
16. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.079
17. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.199
18. Esteban Ocon (Haas) – +1.245
19. Oliver Bearman (Haas) – +1.366
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.543
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce