Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Oscar Piastri se v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Španělska postaral o nejrychlejší čas dne a udržel McLaren na špičce výsledkové listiny. Australan stanovil svůj nejlepší čas 1:12,760 na nejměkčí sadě pneumatik přibližně v polovině hodinové session a od té chvíle už ho nikdo nepřekonal.
„Dnešní odpoledne proběhlo bez problémů. Na měkké sadě jsme trefili dobré kolo a pak jsme se mohli soustředit na závodní simulace,“ zhodnotil spokojený Piastri.
Zpočátku to přitom vypadalo na jiný scénář. Lando Norris navázal na své vedení z prvního tréninku a okamžitě nasadil laťku časem 1:13,636 na středně tvrdé směsi. V úvodu dominoval před Verstappenem a právě Piastrim, ale po patnácti minutách převzal vedení George Russell, když zajel 1:13,501.
Mercedes poté přešel na měkké pneumatiky a Russell ještě přitvrdil, časem 1:13,046 se usadil v čele, než ho vystřídal Piastri. „Auto se na měkké směsi chovalo velmi stabilně. Důležité bude, abychom zítra potvrdili tempo i v kvalifikaci,“ dodal jezdec McLarenu, který nadělil druhému Russellovi 0,286 sekundy.
Za ním se seřadili Verstappen a Norris se shodným časem, jen 0,310 sekundy za lídrem. Pátý skončil Charles Leclerc, který ve Ferrari odsunul zpět mladého Andrea Kimiho Antonelliho.
Domácí hvězda Fernando Alonso zajel povzbuzující sedmý čas, následovaný Pierrem Gaslym z Alpine. Desítku uzavřeli jezdci Racing Bulls, Isack Hadjar a Liam Lawson.
Nepříjemný moment zažil Oliver Bearman, který se v úvodu tréninku roztočil ve třetí zatáčce a skončil v kačírku. Jeho Haas musel na opravu a mladý Brit se nakonec zařadil až na 19. místo, pouze před Franco Colapinta z Alpine.
McLaren po pátečních trénincích působí jako vážný aspirant na pole position. Teprve sobotní kvalifikace ale napoví, zda Piastri potvrdí svou formu i v tvrdé konkurenci.
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:12.760
2. George Russell (Mercedes) – +0.286
3. Max Verstappen (Red Bull) – +0.310
4. Lando Norris (McLaren) – +0.310
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.500
6. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.538
7. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.541
8. Pierre Gasly (Alpine) – +0.625
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.640
10. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.734
11. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.773
12. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.832
13. Yuki Tsunoda (Red Bull) – +0.923
14. Carlos Sainz (Williams) – +0.961
15. Alex Albon (Williams) – +1.079
16. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.079
17. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.199
18. Esteban Ocon (Haas) – +1.245
19. Oliver Bearman (Haas) – +1.366
20. Franco Colapinto (Alpine) – +1.543
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.