Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Max Verstappen se postaral o překvapení sobotního programu, když si na poslední chvíli zajistil pole position pro Velkou cenu Velké Británie. V dramatickém finiši kvalifikace v Silverstonu zajel fantastický čas 1:24,892 a odsunul favorizované McLareny z čela výsledkové listiny. I přesto, že se očekával domácí triumf v rukou Landa Norrise nebo Oscara Piastriho, nizozemský šampion z Red Bullu potvrdil, že v klíčových momentech dokáže vytěžit maximum.
Oscar Piastri, vedoucí muž šampionátu, sice útočil na první místo, ale drobná chyba v posledním pokusu ho připravila o pole position. I tak bude startovat z první řady, zatímco Norris, který v předchozích trénincích zářil, musel vzít zavděk třetím místem. Za nimi se seřadili domácí favorité – George Russell s Mercedesem a Lewis Hamilton s Ferrari, který po slibném začátku doplatil na slabý poslední sektor.
Ferrari se na začátku víkendu zdálo být silné a schopné zatopit McLarenu, ale nakonec skončilo mírně za očekáváním. Charles Leclerc se postaví vedle Hamiltona do třetí řady, zatímco Carlos Sainz se do závěrečné části kvalifikace ani nedostal. Ferrari však dokázalo v Q2 rychle reagovat díky čerstvým pneumatikám a minimalizovalo ztráty.
Nezkušení jezdci Andrea Kimi Antonelli a Oliver Bearman sice postoupili do TOP 10, ale oba budou kvůli penalizacím startovat výrazně níže. Antonelli si odnáší trest tří míst za kolizi s Verstappenem v Rakousku, zatímco Bearman podruhé v sezóně čelí desetimístnému poklesu na startu – tentokrát za nedodržení pravidel při červené vlajce v Q1.
Zkušený Fernando Alonso dokázal s Aston Martinem vybojovat deváté místo, ale díky penalizacím soupeřů se posune na sedmou příčku. Vedle něj odstartuje Pierre Gasly z Alpine, který opět předvedl spolehlivý výkon. Zato jeho týmový kolega Franco Colapinto se opět dostal pod tlak – nejenže havaroval v Q1, ale otázky o jeho setrvání v týmu znovu zesílily.
Zklamáním skončila kvalifikace pro tým Williams, když Sainz skončil jedenáctý a Albon čtrnáctý. Na posledních místech zůstali Lawson, Stroll a jezdci Sauberu, přičemž mnoho jezdců bude doufat, že závodní tempo v neděli nabídne možnost ke zvratu. Silverstone tak slibuje dramatickou podívanou s několika příběhy, které se mohou během závodu rychle přepsat.
1. Max Verstappen (Red Bull) – 1:24.892
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.103
3. Lando Norris (McLaren) – +0.118
4. George Russell (Mercedes) – +0.137
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.203
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.229
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.482
8. Oliver Bearman (Haas) – +0.579
9. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.729
10. Pierre Gasly (Alpine) – +0.893
11. Carlos Sainz (Williams)
12. Yuki Tsunoda (Red Bull)
13. Isack Hadjar (Racing Bulls)
14. Alexander Albon (Williams)
15. Esteban Ocon (Haas)
16. Liam Lawson (Racing Bulls)
17. Gabriel Bortoleto (Sauber)
18. Lance Stroll (Aston Martin)
19. Nico Hülkenberg (Sauber)
20. Franco Colapinto (Alpine)
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.
Lewis Hamilton čelil v závěru GP Singapuru problémům s brzdami, které mu výrazně zkomplikovaly dojezd. Jak se ukázalo, následky těchto technických potíží pokračovaly i po dojezdu a zásadně ovlivnily jeho konečné umístění.
Oscar Piastri po singapurské Grand Prix zaujal velmi opatrný postoj. Při rozhovorech s médii se k otázkám ohledně střetu s Landem Norrisem stavěl vyhýbavě.
George Russell triumfoval v Singapuru před Maxem Verstappenem a připsal Mercedesu cenné vítězství. O největší pozornost se však postaral McLaren, který získal pohár konstruktérů.