Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Max Verstappen se postaral o překvapení sobotního programu, když si na poslední chvíli zajistil pole position pro Velkou cenu Velké Británie. V dramatickém finiši kvalifikace v Silverstonu zajel fantastický čas 1:24,892 a odsunul favorizované McLareny z čela výsledkové listiny. I přesto, že se očekával domácí triumf v rukou Landa Norrise nebo Oscara Piastriho, nizozemský šampion z Red Bullu potvrdil, že v klíčových momentech dokáže vytěžit maximum.
Oscar Piastri, vedoucí muž šampionátu, sice útočil na první místo, ale drobná chyba v posledním pokusu ho připravila o pole position. I tak bude startovat z první řady, zatímco Norris, který v předchozích trénincích zářil, musel vzít zavděk třetím místem. Za nimi se seřadili domácí favorité – George Russell s Mercedesem a Lewis Hamilton s Ferrari, který po slibném začátku doplatil na slabý poslední sektor.
Ferrari se na začátku víkendu zdálo být silné a schopné zatopit McLarenu, ale nakonec skončilo mírně za očekáváním. Charles Leclerc se postaví vedle Hamiltona do třetí řady, zatímco Carlos Sainz se do závěrečné části kvalifikace ani nedostal. Ferrari však dokázalo v Q2 rychle reagovat díky čerstvým pneumatikám a minimalizovalo ztráty.
Nezkušení jezdci Andrea Kimi Antonelli a Oliver Bearman sice postoupili do TOP 10, ale oba budou kvůli penalizacím startovat výrazně níže. Antonelli si odnáší trest tří míst za kolizi s Verstappenem v Rakousku, zatímco Bearman podruhé v sezóně čelí desetimístnému poklesu na startu – tentokrát za nedodržení pravidel při červené vlajce v Q1.
Zkušený Fernando Alonso dokázal s Aston Martinem vybojovat deváté místo, ale díky penalizacím soupeřů se posune na sedmou příčku. Vedle něj odstartuje Pierre Gasly z Alpine, který opět předvedl spolehlivý výkon. Zato jeho týmový kolega Franco Colapinto se opět dostal pod tlak – nejenže havaroval v Q1, ale otázky o jeho setrvání v týmu znovu zesílily.
Zklamáním skončila kvalifikace pro tým Williams, když Sainz skončil jedenáctý a Albon čtrnáctý. Na posledních místech zůstali Lawson, Stroll a jezdci Sauberu, přičemž mnoho jezdců bude doufat, že závodní tempo v neděli nabídne možnost ke zvratu. Silverstone tak slibuje dramatickou podívanou s několika příběhy, které se mohou během závodu rychle přepsat.
1. Max Verstappen (Red Bull) – 1:24.892
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.103
3. Lando Norris (McLaren) – +0.118
4. George Russell (Mercedes) – +0.137
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.203
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.229
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.482
8. Oliver Bearman (Haas) – +0.579
9. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.729
10. Pierre Gasly (Alpine) – +0.893
11. Carlos Sainz (Williams)
12. Yuki Tsunoda (Red Bull)
13. Isack Hadjar (Racing Bulls)
14. Alexander Albon (Williams)
15. Esteban Ocon (Haas)
16. Liam Lawson (Racing Bulls)
17. Gabriel Bortoleto (Sauber)
18. Lance Stroll (Aston Martin)
19. Nico Hülkenberg (Sauber)
20. Franco Colapinto (Alpine)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.