Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Max Verstappen se postaral o překvapení sobotního programu, když si na poslední chvíli zajistil pole position pro Velkou cenu Velké Británie. V dramatickém finiši kvalifikace v Silverstonu zajel fantastický čas 1:24,892 a odsunul favorizované McLareny z čela výsledkové listiny. I přesto, že se očekával domácí triumf v rukou Landa Norrise nebo Oscara Piastriho, nizozemský šampion z Red Bullu potvrdil, že v klíčových momentech dokáže vytěžit maximum.
Oscar Piastri, vedoucí muž šampionátu, sice útočil na první místo, ale drobná chyba v posledním pokusu ho připravila o pole position. I tak bude startovat z první řady, zatímco Norris, který v předchozích trénincích zářil, musel vzít zavděk třetím místem. Za nimi se seřadili domácí favorité – George Russell s Mercedesem a Lewis Hamilton s Ferrari, který po slibném začátku doplatil na slabý poslední sektor.
Ferrari se na začátku víkendu zdálo být silné a schopné zatopit McLarenu, ale nakonec skončilo mírně za očekáváním. Charles Leclerc se postaví vedle Hamiltona do třetí řady, zatímco Carlos Sainz se do závěrečné části kvalifikace ani nedostal. Ferrari však dokázalo v Q2 rychle reagovat díky čerstvým pneumatikám a minimalizovalo ztráty.
Nezkušení jezdci Andrea Kimi Antonelli a Oliver Bearman sice postoupili do TOP 10, ale oba budou kvůli penalizacím startovat výrazně níže. Antonelli si odnáší trest tří míst za kolizi s Verstappenem v Rakousku, zatímco Bearman podruhé v sezóně čelí desetimístnému poklesu na startu – tentokrát za nedodržení pravidel při červené vlajce v Q1.
Zkušený Fernando Alonso dokázal s Aston Martinem vybojovat deváté místo, ale díky penalizacím soupeřů se posune na sedmou příčku. Vedle něj odstartuje Pierre Gasly z Alpine, který opět předvedl spolehlivý výkon. Zato jeho týmový kolega Franco Colapinto se opět dostal pod tlak – nejenže havaroval v Q1, ale otázky o jeho setrvání v týmu znovu zesílily.
Zklamáním skončila kvalifikace pro tým Williams, když Sainz skončil jedenáctý a Albon čtrnáctý. Na posledních místech zůstali Lawson, Stroll a jezdci Sauberu, přičemž mnoho jezdců bude doufat, že závodní tempo v neděli nabídne možnost ke zvratu. Silverstone tak slibuje dramatickou podívanou s několika příběhy, které se mohou během závodu rychle přepsat.
1. Max Verstappen (Red Bull) – 1:24.892
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.103
3. Lando Norris (McLaren) – +0.118
4. George Russell (Mercedes) – +0.137
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.203
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.229
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.482
8. Oliver Bearman (Haas) – +0.579
9. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.729
10. Pierre Gasly (Alpine) – +0.893
11. Carlos Sainz (Williams)
12. Yuki Tsunoda (Red Bull)
13. Isack Hadjar (Racing Bulls)
14. Alexander Albon (Williams)
15. Esteban Ocon (Haas)
16. Liam Lawson (Racing Bulls)
17. Gabriel Bortoleto (Sauber)
18. Lance Stroll (Aston Martin)
19. Nico Hülkenberg (Sauber)
20. Franco Colapinto (Alpine)
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.