Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Max Verstappen se postaral o překvapení sobotního programu, když si na poslední chvíli zajistil pole position pro Velkou cenu Velké Británie. V dramatickém finiši kvalifikace v Silverstonu zajel fantastický čas 1:24,892 a odsunul favorizované McLareny z čela výsledkové listiny. I přesto, že se očekával domácí triumf v rukou Landa Norrise nebo Oscara Piastriho, nizozemský šampion z Red Bullu potvrdil, že v klíčových momentech dokáže vytěžit maximum.
Oscar Piastri, vedoucí muž šampionátu, sice útočil na první místo, ale drobná chyba v posledním pokusu ho připravila o pole position. I tak bude startovat z první řady, zatímco Norris, který v předchozích trénincích zářil, musel vzít zavděk třetím místem. Za nimi se seřadili domácí favorité – George Russell s Mercedesem a Lewis Hamilton s Ferrari, který po slibném začátku doplatil na slabý poslední sektor.
Ferrari se na začátku víkendu zdálo být silné a schopné zatopit McLarenu, ale nakonec skončilo mírně za očekáváním. Charles Leclerc se postaví vedle Hamiltona do třetí řady, zatímco Carlos Sainz se do závěrečné části kvalifikace ani nedostal. Ferrari však dokázalo v Q2 rychle reagovat díky čerstvým pneumatikám a minimalizovalo ztráty.
Nezkušení jezdci Andrea Kimi Antonelli a Oliver Bearman sice postoupili do TOP 10, ale oba budou kvůli penalizacím startovat výrazně níže. Antonelli si odnáší trest tří míst za kolizi s Verstappenem v Rakousku, zatímco Bearman podruhé v sezóně čelí desetimístnému poklesu na startu – tentokrát za nedodržení pravidel při červené vlajce v Q1.
Zkušený Fernando Alonso dokázal s Aston Martinem vybojovat deváté místo, ale díky penalizacím soupeřů se posune na sedmou příčku. Vedle něj odstartuje Pierre Gasly z Alpine, který opět předvedl spolehlivý výkon. Zato jeho týmový kolega Franco Colapinto se opět dostal pod tlak – nejenže havaroval v Q1, ale otázky o jeho setrvání v týmu znovu zesílily.
Zklamáním skončila kvalifikace pro tým Williams, když Sainz skončil jedenáctý a Albon čtrnáctý. Na posledních místech zůstali Lawson, Stroll a jezdci Sauberu, přičemž mnoho jezdců bude doufat, že závodní tempo v neděli nabídne možnost ke zvratu. Silverstone tak slibuje dramatickou podívanou s několika příběhy, které se mohou během závodu rychle přepsat.
1. Max Verstappen (Red Bull) – 1:24.892
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.103
3. Lando Norris (McLaren) – +0.118
4. George Russell (Mercedes) – +0.137
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.203
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.229
7. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.482
8. Oliver Bearman (Haas) – +0.579
9. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.729
10. Pierre Gasly (Alpine) – +0.893
11. Carlos Sainz (Williams)
12. Yuki Tsunoda (Red Bull)
13. Isack Hadjar (Racing Bulls)
14. Alexander Albon (Williams)
15. Esteban Ocon (Haas)
16. Liam Lawson (Racing Bulls)
17. Gabriel Bortoleto (Sauber)
18. Lance Stroll (Aston Martin)
19. Nico Hülkenberg (Sauber)
20. Franco Colapinto (Alpine)
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.