Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Charles Leclerc si v pátek na domácí půdě v Monte Carlu připsal čistý zápis. Po nejrychlejším čase v úvodním tréninku potvrdil svou formu i v druhé volné jízdě, když o pouhých 0,038 sekundy předčil lídra šampionátu Oscara Piastriho. Třetí místo obsadil Lewis Hamilton, díky čemuž se obě Ferrari vešla mezi nejlepší trojici.
Začátek druhého tréninku patřil jezdcům McLarenu. Nejprve vedl Piastri, poté ho na čele vystřídal Lando Norris. Následně se do vedení dostal Max Verstappen, ale rozjeté tempo záhy zastavila první červená vlajka. Nováček Isack Hadjar totiž lehce kontaktoval bariéry v Nouvelle šikaně a poškodil si levé zadní kolo. Navzdory frustraci v rádiové komunikaci dokázal vůz VCARB 02 bezpečně vrátit do boxů.
Po restartu se Oscar Piastri opět dostal do čela tréninku, ale tentokrát jeho jízda skončila nehodou. Devatenáct minut po začátku druhé části totiž nezvládl nájezd do první zatáčky Sainte Devote a narazil do bariéry. Jeho McLaren sice utrpěl jen menší poškození, ale i tak byla potřeba další červená vlajka a přerušení jízdy.
Když se na trať znovu rozsvítila zelená, tempo se výrazně zrychlilo. V čele se střídali Leclerc, Hamilton a Alonso, kteří ještě jezdili na tvrdých pneumatikách. Jakmile ale týmy přezuly na měkké směsi a spustily kvalifikační simulace, převzal otěže domácí jezdec. Charles Leclerc postupně zrychloval a nakonec zajel čas 1:11.355, který už nikdo nepřekonal.
Piastri se po opravě svého vozu dokázal vrátit na trať a zajel skvělé kolo, kterým se dostal na druhé místo – jen 38 tisícin za Leclercem. Hamilton skončil třetí a s kolegou z Ferrari uzavřeli nejlepší trojku.
Čtvrtý byl Lando Norris, za ním překvapivě oba jezdci Racing Bulls. Liam Lawson se prosadil na pátou příčku a Isack Hadjar, i přes svůj úvodní kontakt se zdí, skončil šestý. Ten však v závěru tréninku opět lehce narazil do bariéry ve Ste Devote a poškodil zadní zavěšení svého vozu.
Fernando Alonso si dojel pro sedmé místo, solidní výsledek pro Aston Martin. Osmý byl nováček Mercedesu Andrea Kimi Antonelli. Devátý skončil Max Verstappen, který měl poměrně nenápadný den. Kritizoval pomalé vozy v úseku kolem bazénu, které podle něj představují „velmi nebezpečnou“ situaci. Desítku uzavřel jeho týmový kolega Juki Cunoda.
Incident se druhou červenou vlajkou zaujal také sportovní komisaře, kteří si na pohovor pozvali Olivera Bearmana z Haasu kvůli možnému porušení pravidel v této fázi tréninku.
Velká cena Monaka pokračuje v sobotu třetím tréninkem od 12:30 a poté přijde na řadu jedna z nejdůležitějších kvalifikací sezony – v 16:00, kdy se rozhoduje o tom, kdo bude mít nejlepší výchozí pozici pro nedělní závod.
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:11.355
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.038
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.105
4. Lando Norris (McLaren) – +0.322
5. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.468
6. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.487
7. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.535
8. Alexander Albon (Williams) – +0.563
9. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.647
10. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.713
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.717
12. George Russell (Mercedes) – +0.737
13. Carlos Sainz (Williams) – +0.796
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.879
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +0.904
16. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.907
17. Pierre Gasly (Alpine) – +1.049
18. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.157
19. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.186
20. Franco Colapinto (Alpine) – +2.060
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.
Charles Leclerc sice ovládl domácí Velkou cenu Monaka 2024 z pole position, ale Ferrari čelí technickému problému, který podle expertů zůstává nevyjasněný a může ohrozit ambice nejen v letošní sezóně, ale i plány s Lewisem Hamiltonem pro rok 2025.
Lewis Hamilton se podílí jako producent na filmu F1 The Movie, kde Brad Pitt hraje fiktivního jezdce a který kombinuje reálné záběry s hollywoodským příběhem. Snímek míří do kin koncem června a Hamilton už plánuje další projekty.
Andrea Kimi Antonelli po exkluzivní projekci v Monaku sdílel své nadšené první dojmy z připravovaného filmu F1. Režie se ujal Joseph Kosinski a v hlavní roli exceluje Brad Pitt; film slibuje jedinečný pohled do zákulisí motorsportu.