Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Charles Leclerc si v pátek na domácí půdě v Monte Carlu připsal čistý zápis. Po nejrychlejším čase v úvodním tréninku potvrdil svou formu i v druhé volné jízdě, když o pouhých 0,038 sekundy předčil lídra šampionátu Oscara Piastriho. Třetí místo obsadil Lewis Hamilton, díky čemuž se obě Ferrari vešla mezi nejlepší trojici.
Začátek druhého tréninku patřil jezdcům McLarenu. Nejprve vedl Piastri, poté ho na čele vystřídal Lando Norris. Následně se do vedení dostal Max Verstappen, ale rozjeté tempo záhy zastavila první červená vlajka. Nováček Isack Hadjar totiž lehce kontaktoval bariéry v Nouvelle šikaně a poškodil si levé zadní kolo. Navzdory frustraci v rádiové komunikaci dokázal vůz VCARB 02 bezpečně vrátit do boxů.
Po restartu se Oscar Piastri opět dostal do čela tréninku, ale tentokrát jeho jízda skončila nehodou. Devatenáct minut po začátku druhé části totiž nezvládl nájezd do první zatáčky Sainte Devote a narazil do bariéry. Jeho McLaren sice utrpěl jen menší poškození, ale i tak byla potřeba další červená vlajka a přerušení jízdy.
Když se na trať znovu rozsvítila zelená, tempo se výrazně zrychlilo. V čele se střídali Leclerc, Hamilton a Alonso, kteří ještě jezdili na tvrdých pneumatikách. Jakmile ale týmy přezuly na měkké směsi a spustily kvalifikační simulace, převzal otěže domácí jezdec. Charles Leclerc postupně zrychloval a nakonec zajel čas 1:11.355, který už nikdo nepřekonal.
Piastri se po opravě svého vozu dokázal vrátit na trať a zajel skvělé kolo, kterým se dostal na druhé místo – jen 38 tisícin za Leclercem. Hamilton skončil třetí a s kolegou z Ferrari uzavřeli nejlepší trojku.
Čtvrtý byl Lando Norris, za ním překvapivě oba jezdci Racing Bulls. Liam Lawson se prosadil na pátou příčku a Isack Hadjar, i přes svůj úvodní kontakt se zdí, skončil šestý. Ten však v závěru tréninku opět lehce narazil do bariéry ve Ste Devote a poškodil zadní zavěšení svého vozu.
Fernando Alonso si dojel pro sedmé místo, solidní výsledek pro Aston Martin. Osmý byl nováček Mercedesu Andrea Kimi Antonelli. Devátý skončil Max Verstappen, který měl poměrně nenápadný den. Kritizoval pomalé vozy v úseku kolem bazénu, které podle něj představují „velmi nebezpečnou“ situaci. Desítku uzavřel jeho týmový kolega Juki Cunoda.
Incident se druhou červenou vlajkou zaujal také sportovní komisaře, kteří si na pohovor pozvali Olivera Bearmana z Haasu kvůli možnému porušení pravidel v této fázi tréninku.
Velká cena Monaka pokračuje v sobotu třetím tréninkem od 12:30 a poté přijde na řadu jedna z nejdůležitějších kvalifikací sezony – v 16:00, kdy se rozhoduje o tom, kdo bude mít nejlepší výchozí pozici pro nedělní závod.
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:11.355
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.038
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.105
4. Lando Norris (McLaren) – +0.322
5. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.468
6. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.487
7. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.535
8. Alexander Albon (Williams) – +0.563
9. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.647
10. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.713
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.717
12. George Russell (Mercedes) – +0.737
13. Carlos Sainz (Williams) – +0.796
14. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.879
15. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +0.904
16. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.907
17. Pierre Gasly (Alpine) – +1.049
18. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.157
19. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.186
20. Franco Colapinto (Alpine) – +2.060
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.