Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
V úvodním tréninku na Velkou cenu Monaka došlo k nezvyklé kolizi mezi Lancem Strollem a Charlesem Leclercem, která vyvolala nejen červenou vlajku, ale i následnou penalizaci pro kanadského jezdce. Incident se odehrál v pomalé zatáčce Loews, když se Stroll po vyklizení prostoru pro jiný vůz pokusil znovu napojit na ideální stopu právě ve chvíli, kdy se za ním objevil Leclerc.
Monacký jezdec už nestačil zareagovat a narazil přímo do zadní části Strollova Aston Martinu. Zatímco Leclerc si poškodil přední křídlo, Stroll musel kvůli zlomenému rameni zavěšení a výměně převodovky zbytek tréninku vynechat. Incident přiměl sportovní komisaře k přezkoumání celé situace, na jehož základě určili, že Stroll nese „plnou vinu“ za kolizi.
„Komisaři rozhodli, že vůz č. 18 (Stroll) přejel přes stopu vozu č. 16 (Leclerc) v zatáčce č. 6, což vedlo ke kolizi. Vůz č. 16 kvůli tomu utrpěl škody,“ stojí v oficiálním prohlášení. „Stroll uvedl, že ačkoli ho tým varoval před blížícím se vozem č. 16, neslyšel rádiovou zprávu, což vedlo k incidentu.“ Výsledkem je penalizace v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu a také jeden trestný bod na jezdcovu licenci.
Na tiskové konferenci šéfů týmů připustil šéf Aston Martinu Andy Cowell, že situaci nepomohla ani vnitrotýmová komunikace. „Naše rádiová zpráva nebyla dostatečně jasná a to je základní problém, ze kterého se musíme poučit,“ prohlásil Cowell. „Zadní rameno bylo zlomené, podlaha poškozená, a proto jsme se rozhodli rovnou vyměnit převodovku. Vzhledem k tomu, že jsme měli připravené dvě, byla to nejlepší možnost.“
Ztráta celého tréninku však pro Strolla znamená zásadní nevýhodu. „Nejde jen o tu penalizaci, ale především o čas na trati, který Lance ztratil. Teď se bude muset víc spolehnout na data z Fernandova auta,“ dodal Cowell. V úzkých uličkách Monaka, kde je předjíždění extrémně obtížné, tak každá pozice na startu může hrát rozhodující roli.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.