Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
V úvodním tréninku na Velkou cenu Monaka došlo k nezvyklé kolizi mezi Lancem Strollem a Charlesem Leclercem, která vyvolala nejen červenou vlajku, ale i následnou penalizaci pro kanadského jezdce. Incident se odehrál v pomalé zatáčce Loews, když se Stroll po vyklizení prostoru pro jiný vůz pokusil znovu napojit na ideální stopu právě ve chvíli, kdy se za ním objevil Leclerc.
Monacký jezdec už nestačil zareagovat a narazil přímo do zadní části Strollova Aston Martinu. Zatímco Leclerc si poškodil přední křídlo, Stroll musel kvůli zlomenému rameni zavěšení a výměně převodovky zbytek tréninku vynechat. Incident přiměl sportovní komisaře k přezkoumání celé situace, na jehož základě určili, že Stroll nese „plnou vinu“ za kolizi.
„Komisaři rozhodli, že vůz č. 18 (Stroll) přejel přes stopu vozu č. 16 (Leclerc) v zatáčce č. 6, což vedlo ke kolizi. Vůz č. 16 kvůli tomu utrpěl škody,“ stojí v oficiálním prohlášení. „Stroll uvedl, že ačkoli ho tým varoval před blížícím se vozem č. 16, neslyšel rádiovou zprávu, což vedlo k incidentu.“ Výsledkem je penalizace v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu a také jeden trestný bod na jezdcovu licenci.
Na tiskové konferenci šéfů týmů připustil šéf Aston Martinu Andy Cowell, že situaci nepomohla ani vnitrotýmová komunikace. „Naše rádiová zpráva nebyla dostatečně jasná a to je základní problém, ze kterého se musíme poučit,“ prohlásil Cowell. „Zadní rameno bylo zlomené, podlaha poškozená, a proto jsme se rozhodli rovnou vyměnit převodovku. Vzhledem k tomu, že jsme měli připravené dvě, byla to nejlepší možnost.“
Ztráta celého tréninku však pro Strolla znamená zásadní nevýhodu. „Nejde jen o tu penalizaci, ale především o čas na trati, který Lance ztratil. Teď se bude muset víc spolehnout na data z Fernandova auta,“ dodal Cowell. V úzkých uličkách Monaka, kde je předjíždění extrémně obtížné, tak každá pozice na startu může hrát rozhodující roli.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.