Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
V úvodním tréninku na Velkou cenu Monaka došlo k nezvyklé kolizi mezi Lancem Strollem a Charlesem Leclercem, která vyvolala nejen červenou vlajku, ale i následnou penalizaci pro kanadského jezdce. Incident se odehrál v pomalé zatáčce Loews, když se Stroll po vyklizení prostoru pro jiný vůz pokusil znovu napojit na ideální stopu právě ve chvíli, kdy se za ním objevil Leclerc.
Monacký jezdec už nestačil zareagovat a narazil přímo do zadní části Strollova Aston Martinu. Zatímco Leclerc si poškodil přední křídlo, Stroll musel kvůli zlomenému rameni zavěšení a výměně převodovky zbytek tréninku vynechat. Incident přiměl sportovní komisaře k přezkoumání celé situace, na jehož základě určili, že Stroll nese „plnou vinu“ za kolizi.
„Komisaři rozhodli, že vůz č. 18 (Stroll) přejel přes stopu vozu č. 16 (Leclerc) v zatáčce č. 6, což vedlo ke kolizi. Vůz č. 16 kvůli tomu utrpěl škody,“ stojí v oficiálním prohlášení. „Stroll uvedl, že ačkoli ho tým varoval před blížícím se vozem č. 16, neslyšel rádiovou zprávu, což vedlo k incidentu.“ Výsledkem je penalizace v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu a také jeden trestný bod na jezdcovu licenci.
Na tiskové konferenci šéfů týmů připustil šéf Aston Martinu Andy Cowell, že situaci nepomohla ani vnitrotýmová komunikace. „Naše rádiová zpráva nebyla dostatečně jasná a to je základní problém, ze kterého se musíme poučit,“ prohlásil Cowell. „Zadní rameno bylo zlomené, podlaha poškozená, a proto jsme se rozhodli rovnou vyměnit převodovku. Vzhledem k tomu, že jsme měli připravené dvě, byla to nejlepší možnost.“
Ztráta celého tréninku však pro Strolla znamená zásadní nevýhodu. „Nejde jen o tu penalizaci, ale především o čas na trati, který Lance ztratil. Teď se bude muset víc spolehnout na data z Fernandova auta,“ dodal Cowell. V úzkých uličkách Monaka, kde je předjíždění extrémně obtížné, tak každá pozice na startu může hrát rozhodující roli.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.