Strollova chyba v Monaku: Po kolizi s Leclercem přichází trest

Kolize Leclerca se Strollem
Kolize Leclerca se Strollem, foto: FOM
Josef Mráček 23. května 2025 17:05
Sdílej:

Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.

V úvodním tréninku na Velkou cenu Monaka došlo k nezvyklé kolizi mezi Lancem Strollem a Charlesem Leclercem, která vyvolala nejen červenou vlajku, ale i následnou penalizaci pro kanadského jezdce. Incident se odehrál v pomalé zatáčce Loews, když se Stroll po vyklizení prostoru pro jiný vůz pokusil znovu napojit na ideální stopu právě ve chvíli, kdy se za ním objevil Leclerc.

Monacký jezdec už nestačil zareagovat a narazil přímo do zadní části Strollova Aston Martinu. Zatímco Leclerc si poškodil přední křídlo, Stroll musel kvůli zlomenému rameni zavěšení a výměně převodovky zbytek tréninku vynechat. Incident přiměl sportovní komisaře k přezkoumání celé situace, na jehož základě určili, že Stroll nese „plnou vinu“ za kolizi.

„Komisaři rozhodli, že vůz č. 18 (Stroll) přejel přes stopu vozu č. 16 (Leclerc) v zatáčce č. 6, což vedlo ke kolizi. Vůz č. 16 kvůli tomu utrpěl škody,“ stojí v oficiálním prohlášení. „Stroll uvedl, že ačkoli ho tým varoval před blížícím se vozem č. 16, neslyšel rádiovou zprávu, což vedlo k incidentu.“ Výsledkem je penalizace v podobě ztráty jednoho místa na startovním roštu a také jeden trestný bod na jezdcovu licenci.

Na tiskové konferenci šéfů týmů připustil šéf Aston Martinu Andy Cowell, že situaci nepomohla ani vnitrotýmová komunikace. „Naše rádiová zpráva nebyla dostatečně jasná a to je základní problém, ze kterého se musíme poučit,“ prohlásil Cowell. „Zadní rameno bylo zlomené, podlaha poškozená, a proto jsme se rozhodli rovnou vyměnit převodovku. Vzhledem k tomu, že jsme měli připravené dvě, byla to nejlepší možnost.“

Ztráta celého tréninku však pro Strolla znamená zásadní nevýhodu. „Nejde jen o tu penalizaci, ale především o čas na trati, který Lance ztratil. Teď se bude muset víc spolehnout na data z Fernandova auta,“ dodal Cowell. V úzkých uličkách Monaka, kde je předjíždění extrémně obtížné, tak každá pozice na startu může hrát rozhodující roli.

Stalo se