Red Bull nepolevuje: S RB21 bojuje o každou sekundu

Max Verstappen na Silverstonu
Max Verstappen na Silverstonu, foto: Red Bull Content Pool
Michael Zelinka DNES 14:48
Sdílej:

Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.

Red Bull na Silverstonu znovu ukázal, že ani v sezóně plné výzev nepolevuje v technickém rozvoji. Ačkoli vůz RB21 nedisponuje tak výraznou dominancí jako jeho předchůdci, tým přistupuje k vývoji s chirurgickou přesností. Místo dramatických balíčků sází na pečlivě načasované dílčí změny, které mají jeden společný cíl – zvýšit konzistenci a výkon.

Na britském okruhu tým představil další z těchto evolučních kroků. Tentokrát šlo o úpravu podlahy. Nejviditelnější změnou bylo přepracování deflektorů v přední části (tzv. floor fences), které byly jemně posunuty tak, aby lépe pracovalo proudění vzduchu pod vozem. Spolu s tím došlo i ke změně horní geometrie podlahy. Výraznější hrb a plynulejší křivky nahrazují dřívější ostře řezané linie. Tyto vnější detaily často prozrazují změny, které se skrývají pod vozem a zůstávají běžnému oku skryté.

Změny směřují především k lepší rovnováze a stabilitě ve středně rychlých zatáčkách, které tvoří páteř okruhu v Silverstonu. Max Verstappen po víkendu poznamenal, že vliv nových prvků není snadné přesně vyčíslit, ale cítí, že auto se vyvíjí správným směrem. „Nevím přesně, kolik nám to přineslo, ale určitě něco ano. Každé vylepšení vítáme, učíme se závod od závodu a to je ta správná cesta,“ řekl po závodě.

Navazující kapitolu vývoje pak Red Bull rozehrál v oblasti zadního přítlačného křídla. Již v Rakousku tým nasadil předčasně nové řešení podlahy, a v Británii pak přišel na řadu aerodynamicky čistší profil křídla se sníženým přítlakem. Ten pomohl zejména ve snaze omezit chronickou nedotáčivost, která Verstappena trápila během tréninků i kvalifikace. Přechod na tuto variantu se podle něj vyplatil. I přes riziko nižšího přítlaku zůstal vůz ovladatelný.

„Měl jsem extrémní nedotáčivost, takže jsme museli něco změnit. Nové křídlo fungovalo líp a i když jsme přišli o část přítlaku, vůz se choval lépe, takže jsme u něj zůstali,“ vysvětlil Verstappen, informuje PlanetF1.

Red Bull tak dál krok po kroku ladí detaily. A i když tlak soupeřů sílí, schopnost rychle reagovat a adaptovat se může být právě tím, co nakonec rozhodne v boji o letošní titul.

Stalo se