Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Red Bull na Silverstonu znovu ukázal, že ani v sezóně plné výzev nepolevuje v technickém rozvoji. Ačkoli vůz RB21 nedisponuje tak výraznou dominancí jako jeho předchůdci, tým přistupuje k vývoji s chirurgickou přesností. Místo dramatických balíčků sází na pečlivě načasované dílčí změny, které mají jeden společný cíl – zvýšit konzistenci a výkon.
Na britském okruhu tým představil další z těchto evolučních kroků. Tentokrát šlo o úpravu podlahy. Nejviditelnější změnou bylo přepracování deflektorů v přední části (tzv. floor fences), které byly jemně posunuty tak, aby lépe pracovalo proudění vzduchu pod vozem. Spolu s tím došlo i ke změně horní geometrie podlahy. Výraznější hrb a plynulejší křivky nahrazují dřívější ostře řezané linie. Tyto vnější detaily často prozrazují změny, které se skrývají pod vozem a zůstávají běžnému oku skryté.
Změny směřují především k lepší rovnováze a stabilitě ve středně rychlých zatáčkách, které tvoří páteř okruhu v Silverstonu. Max Verstappen po víkendu poznamenal, že vliv nových prvků není snadné přesně vyčíslit, ale cítí, že auto se vyvíjí správným směrem. „Nevím přesně, kolik nám to přineslo, ale určitě něco ano. Každé vylepšení vítáme, učíme se závod od závodu a to je ta správná cesta,“ řekl po závodě.
Navazující kapitolu vývoje pak Red Bull rozehrál v oblasti zadního přítlačného křídla. Již v Rakousku tým nasadil předčasně nové řešení podlahy, a v Británii pak přišel na řadu aerodynamicky čistší profil křídla se sníženým přítlakem. Ten pomohl zejména ve snaze omezit chronickou nedotáčivost, která Verstappena trápila během tréninků i kvalifikace. Přechod na tuto variantu se podle něj vyplatil. I přes riziko nižšího přítlaku zůstal vůz ovladatelný.
„Měl jsem extrémní nedotáčivost, takže jsme museli něco změnit. Nové křídlo fungovalo líp a i když jsme přišli o část přítlaku, vůz se choval lépe, takže jsme u něj zůstali,“ vysvětlil Verstappen, informuje PlanetF1.
Red Bull tak dál krok po kroku ladí detaily. A i když tlak soupeřů sílí, schopnost rychle reagovat a adaptovat se může být právě tím, co nakonec rozhodne v boji o letošní titul.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.