Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Během Velké ceny Velké Británie se Ferrari ocitlo v neobvyklé a komplikované situaci – po ztrátě GPS signálu totiž tým „oslepl“ vůči autu Lewise Hamiltona a musel činit klíčová strategická rozhodnutí bez základních dat. Šéf stáje Frédéric Vasseur potvrdil, že od zhruba desátého kola tým ztratil přehled o přesné poloze Hamiltonova vozu, což výrazně ovlivnilo jejich schopnost reagovat na vývoj závodu v reálném čase, informuje RN365.
Hamilton se v chaotickém a deštěm ovlivněném závodě pohyboval mezi špičkou a nakonec dojel čtvrtý, za Hulkenbergem, který si připsal životní pódium. Klíčovým momentem se stalo přezutí na suché pneumatiky ve 41. kole, krok, který přišel o kolo dřív, než bylo ideální. „Bylo to zřejmě o kolo příliš brzy. Ve třetí a čtvrté zatáčce pak šel rovně a ztratil několik sekund,“ přiznal Vasseur.
Rozhodnutí o přezutí bylo podle něj extrémně náročné: „Alonso už byl rychlejší v některých zatáčkách, ale to je přesně situace, kdy pokud čekáte, až to udělají ostatní, jste pozdě. Jenže když rozhodujete na pit wallu, je to složité, a navíc jsme přišli o Lewisův GPS signál.“
Ferrari tak fungovalo prakticky naslepo. Vasseur přiznal, že během některých zastávek si tým dokonce nebyl jistý, jestli Hamilton skutečně zajel do boxů. „Po zavolání do boxů jsme měli chvíli obavu, že Lewis zůstal na trati, protože jsme nevěděli, kde přesně je.“
Navzdory těmto komplikacím dokázal Hamilton závod dokončit na solidním čtvrtém místě, ale podle Vasseura mohl mít výsledek ještě větší potenciál, kdyby měl tým k dispozici kompletní data. Výpadek klíčového systému jen podtrhl, jak důležitá je v moderní Formuli 1 přesná a okamžitá informace a jak těžké je závodit bez ní.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.