Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Během Velké ceny Velké Británie se Ferrari ocitlo v neobvyklé a komplikované situaci – po ztrátě GPS signálu totiž tým „oslepl“ vůči autu Lewise Hamiltona a musel činit klíčová strategická rozhodnutí bez základních dat. Šéf stáje Frédéric Vasseur potvrdil, že od zhruba desátého kola tým ztratil přehled o přesné poloze Hamiltonova vozu, což výrazně ovlivnilo jejich schopnost reagovat na vývoj závodu v reálném čase, informuje RN365.
Hamilton se v chaotickém a deštěm ovlivněném závodě pohyboval mezi špičkou a nakonec dojel čtvrtý, za Hulkenbergem, který si připsal životní pódium. Klíčovým momentem se stalo přezutí na suché pneumatiky ve 41. kole, krok, který přišel o kolo dřív, než bylo ideální. „Bylo to zřejmě o kolo příliš brzy. Ve třetí a čtvrté zatáčce pak šel rovně a ztratil několik sekund,“ přiznal Vasseur.
Rozhodnutí o přezutí bylo podle něj extrémně náročné: „Alonso už byl rychlejší v některých zatáčkách, ale to je přesně situace, kdy pokud čekáte, až to udělají ostatní, jste pozdě. Jenže když rozhodujete na pit wallu, je to složité, a navíc jsme přišli o Lewisův GPS signál.“
Ferrari tak fungovalo prakticky naslepo. Vasseur přiznal, že během některých zastávek si tým dokonce nebyl jistý, jestli Hamilton skutečně zajel do boxů. „Po zavolání do boxů jsme měli chvíli obavu, že Lewis zůstal na trati, protože jsme nevěděli, kde přesně je.“
Navzdory těmto komplikacím dokázal Hamilton závod dokončit na solidním čtvrtém místě, ale podle Vasseura mohl mít výsledek ještě větší potenciál, kdyby měl tým k dispozici kompletní data. Výpadek klíčového systému jen podtrhl, jak důležitá je v moderní Formuli 1 přesná a okamžitá informace a jak těžké je závodit bez ní.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.