Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Během Velké ceny Velké Británie se Ferrari ocitlo v neobvyklé a komplikované situaci – po ztrátě GPS signálu totiž tým „oslepl“ vůči autu Lewise Hamiltona a musel činit klíčová strategická rozhodnutí bez základních dat. Šéf stáje Frédéric Vasseur potvrdil, že od zhruba desátého kola tým ztratil přehled o přesné poloze Hamiltonova vozu, což výrazně ovlivnilo jejich schopnost reagovat na vývoj závodu v reálném čase, informuje RN365.
Hamilton se v chaotickém a deštěm ovlivněném závodě pohyboval mezi špičkou a nakonec dojel čtvrtý, za Hulkenbergem, který si připsal životní pódium. Klíčovým momentem se stalo přezutí na suché pneumatiky ve 41. kole, krok, který přišel o kolo dřív, než bylo ideální. „Bylo to zřejmě o kolo příliš brzy. Ve třetí a čtvrté zatáčce pak šel rovně a ztratil několik sekund,“ přiznal Vasseur.
Rozhodnutí o přezutí bylo podle něj extrémně náročné: „Alonso už byl rychlejší v některých zatáčkách, ale to je přesně situace, kdy pokud čekáte, až to udělají ostatní, jste pozdě. Jenže když rozhodujete na pit wallu, je to složité, a navíc jsme přišli o Lewisův GPS signál.“
Ferrari tak fungovalo prakticky naslepo. Vasseur přiznal, že během některých zastávek si tým dokonce nebyl jistý, jestli Hamilton skutečně zajel do boxů. „Po zavolání do boxů jsme měli chvíli obavu, že Lewis zůstal na trati, protože jsme nevěděli, kde přesně je.“
Navzdory těmto komplikacím dokázal Hamilton závod dokončit na solidním čtvrtém místě, ale podle Vasseura mohl mít výsledek ještě větší potenciál, kdyby měl tým k dispozici kompletní data. Výpadek klíčového systému jen podtrhl, jak důležitá je v moderní Formuli 1 přesná a okamžitá informace a jak těžké je závodit bez ní.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.