Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Fernando Alonso odjížděl ze Silverstonu s pocitem promarněné šance. Po startu ze solidní sedmé příčky a slibném tempu v úvodu se závod postupně proměnil ve frustraci. Výsledné deváté místo sice znamenalo body, ale pro zkušeného Španěla to bylo málo. V proměnlivých podmínkách, které nabízely prostor pro kreativitu a odvahu, měl Alonso pocit, že tým nezareagoval správně.
Naopak Lance Stroll, který startoval až ze 17. místa, dokázal využít strategické okno a díky chytré volbě měkkých pneumatik během fáze Virtual Safety Caru se vyšvihl až do první desítky. Kanaďan dokonce v jednu chvíli držel třetí místo a dlouho se držel na dohled pódiu. V závěru však zaplatil daň za rychlé tempo – vysoké opotřebení pneumatik ho odsunulo na konečné sedmé místo.
Alonso se v závěru rozhodl riskovat a jako první zvolil středně tvrdou směs na osychající trati. Zásah, který mohl znamenat zisk, ale přišel o pár kol příliš brzy. Španěl musel několik kol šetřit přilnavost a ztratil drahocenný čas, který ho mohl posunout výš. V rádiové komunikaci nezakrýval rozladění a ironicky se ptal, „jestli ostatní mají horší gumy, nebo my jen ztrácíme pozice pro zábavu.“
Jeho frustrace byla patrná i po závodě. „Upřímně, velmi zklamání. Startovali jsme sedmí a dojeli devátí, to není výsledek, který jsme chtěli,“ řekl Alonso. „Měli jsme na víc, ale strategické chyby nás stály lepší výsledek. Minulý týden v Rakousku jsme možná získali víc, než jsme si zasloužili, dnes jsme naopak promarnili šanci.“
Stroll byl ve svém hodnocení umírněnější, přesto realistický. „Tým dnes udělal pár dobrých strategických rozhodnutí a celkově je to pro nás slušný výsledek. Bohužel jsem v závěru bojoval s velkým opotřebením pneumatik a nebylo možné ubránit pozici,“ popsal Kanaďan svůj závěr závodu. „Hülkenberg měl v posledním stintu mnohem víc přilnavosti, a tak jsme nakonec vytěžili maximum z toho, co bylo k dispozici.“
Aston Martin tak odjíždí z Velké Británie s prvním dvojitým bodovým ziskem v sezóně, ale také s vědomím, že šlo o víc. Strategické rozhodování v proměnlivých podmínkách stále není jejich silnou stránkou – a v těsném středu pole může každý omyl znamenat rozdíl mezi pódii a zklamáním.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.