Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Fernando Alonso odjížděl ze Silverstonu s pocitem promarněné šance. Po startu ze solidní sedmé příčky a slibném tempu v úvodu se závod postupně proměnil ve frustraci. Výsledné deváté místo sice znamenalo body, ale pro zkušeného Španěla to bylo málo. V proměnlivých podmínkách, které nabízely prostor pro kreativitu a odvahu, měl Alonso pocit, že tým nezareagoval správně.
Naopak Lance Stroll, který startoval až ze 17. místa, dokázal využít strategické okno a díky chytré volbě měkkých pneumatik během fáze Virtual Safety Caru se vyšvihl až do první desítky. Kanaďan dokonce v jednu chvíli držel třetí místo a dlouho se držel na dohled pódiu. V závěru však zaplatil daň za rychlé tempo – vysoké opotřebení pneumatik ho odsunulo na konečné sedmé místo.
Alonso se v závěru rozhodl riskovat a jako první zvolil středně tvrdou směs na osychající trati. Zásah, který mohl znamenat zisk, ale přišel o pár kol příliš brzy. Španěl musel několik kol šetřit přilnavost a ztratil drahocenný čas, který ho mohl posunout výš. V rádiové komunikaci nezakrýval rozladění a ironicky se ptal, „jestli ostatní mají horší gumy, nebo my jen ztrácíme pozice pro zábavu.“
Jeho frustrace byla patrná i po závodě. „Upřímně, velmi zklamání. Startovali jsme sedmí a dojeli devátí, to není výsledek, který jsme chtěli,“ řekl Alonso. „Měli jsme na víc, ale strategické chyby nás stály lepší výsledek. Minulý týden v Rakousku jsme možná získali víc, než jsme si zasloužili, dnes jsme naopak promarnili šanci.“
Stroll byl ve svém hodnocení umírněnější, přesto realistický. „Tým dnes udělal pár dobrých strategických rozhodnutí a celkově je to pro nás slušný výsledek. Bohužel jsem v závěru bojoval s velkým opotřebením pneumatik a nebylo možné ubránit pozici,“ popsal Kanaďan svůj závěr závodu. „Hülkenberg měl v posledním stintu mnohem víc přilnavosti, a tak jsme nakonec vytěžili maximum z toho, co bylo k dispozici.“
Aston Martin tak odjíždí z Velké Británie s prvním dvojitým bodovým ziskem v sezóně, ale také s vědomím, že šlo o víc. Strategické rozhodování v proměnlivých podmínkách stále není jejich silnou stránkou – a v těsném středu pole může každý omyl znamenat rozdíl mezi pódii a zklamáním.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.