Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Po Velké ceně Velké Británie se na Charlese Leclerca snesla vlna kritiky – a ta nejtvrdší přišla od mistra světa z roku 2009 Jensona Buttona. Ten v přímém přenosu pro Sky Sports ironicky poznamenal, že v proměnlivých podmínkách je pro ostatní jezdce nejlepší strategií „dělat opak toho, co udělá Leclerc“.
Ferrari s Leclercem zariskovalo hned na konci zaváděcího kola, když přezulo na suché pneumatiky v době, kdy trať byla stále příliš mokrá. Tento tah se ukázal jako naprosté fiasko – Leclerc se několikrát ocitl mimo trať, bojoval s nedostatkem přilnavosti a jeho tempo bylo naprosto bezkonkurenční.
Monegask se neudržel na asfaltu v klíčových pasážích Maggots/Becketts a později i ve Stowe. Problémy s volbou pneumatik a adaptací na přechodné podmínky přitom nejsou v jeho případě výjimkou – podobné chyby se opakují prakticky při každé dešťové loterii.
V cíli se Leclerc propadl až na čtrnácté místo, se ztrátou neuvěřitelných 84 sekund na vítězného Landa Norrise a 45 sekund na čtvrtého Lewise Hamiltona. Výsledek nejenže potvrzuje Leclercovu slabinu v dešti, ale znovu rozdmýchává otázky nad taktickými rozhodnutími Ferrari.
Button přitom nezůstal jen u kritiky Leclerca. Naopak pochválil Hamiltona za agresivní, ale přesné manévry v úvodu závodu. Obzvlášť vypíchl jeho předjetí dvou soupeřů v nájezdu do třetí zatáčky po restartu, které označil za „nádherné“ a „epické“.
Zatímco Hamilton znovu ukázal své mistrovství v měnících se podmínkách, Leclerc se ocitl na druhém konci spektra. A pro Ferrari to znamená další frustraci – nejen z výsledku, ale i z neschopnosti zvládat strategicky složité závody, které často rozhodují o šampionátu.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.