Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Nico Hülkenberg se po 239 startech konečně dočkal svého historicky prvního pódiového umístění ve Formuli 1. V ikonickém závodě, který přinesl dramatické změny počasí a nepředvídatelné strategie, zajel famózní jízdu z 19. místa na startu až na třetí příčku a vybojoval nejen pódiové umístění, ale i titul Driver of the Day. Pro Sauber to byl jeden z největších okamžiků posledních let a svět motorsportu to náležitě ocenil.
Na oslavy v garáži švýcarského týmu rychle zareagoval Mercedes, který Hülkenbergovi a celému týmu věnoval dvě láhve šampaňského s jednoduchým, ale srdečným vzkazem: „Gratulujeme k prvnímu pódiu. Váš tým Mercedes.“ Gesto, které ukazuje, že i v tvrdě konkurenčním prostředí Formule 1 je místo pro vzájemný respekt a sportovního ducha. Stejně jako Mercedes se přidal také tým Aston Martin, který Sauberu rovněž zaslal šampaňské.
Podpora přišla i od jezdeckých kolegů. Max Verstappen, čtyřnásobný mistr světa a současný lídr šampionátu, Hülkenbergovi napsal: „Yessss Nicooo. Mám obrovskou radost.“ Esteban Ocon se přidal slovy: „Mega výkon, kámo. Neskutečně zasloužené.“ V paddocku se často říká, že F1 nezapomíná, a právě Hülkenbergova vytrvalost a trpělivost si zasloužily své místo v paměti tohoto sportu.
Samotný Hülkenberg neskrýval dojetí. „Jsem nadšený, je to mimořádný den pro celý tým a i pro mě osobně,“ uvedl v tiskovém prohlášení. „Tohle první pódium... nedá se to popsat slovy. Celý závod byl extrémně náročný, podmínky se měnily každou chvíli a člověk musel jet neustále na hraně. Ale udělali jsme správná rozhodnutí, hlavně s výměnou na slicky, to bylo klíčové.“
Dojemná byla i jeho zmínka o souboji s Lewisem Hamiltonem. „Lewis se dotahoval, ale dokázal jsem ho udržet za sebou a pak i trochu poodjet, když pneumatiky začaly fungovat. V suchých podmínkách by tenhle den vypadal úplně jinak, ale my využili každou šanci naplno.“ Hülkenberg přiznal, že mu chvíli potrvá, než celý moment vstřebá. „Začínat z posledního místa a skončit na pódiu? To je skoro jako sen.“
Zisk 15 bodů posunul Sauber na šesté místo v Poháru konstruktérů, kde teď ztrácí 18 bodů na pátý Williams. Hülkenberg se navíc vyšvihl na deváté místo v šampionátu jezdců se ziskem 37 bodů. V týmu teď mají dva týdny na to, aby si radost naplno užili, než znovu začnou bojovat o další přelomové momenty v druhé polovině sezony.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.