Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Lewis Hamilton zažil na Velké ceně Velké Británie v Silverstonu velmi náročný závod, který se nevyvíjel podle jeho představ. Přiznal, že ztratil „mnoho míst“ kvůli nevydařené strategii, a zároveň neměl dostatečnou důvěru ve svůj vůz Ferrari SF-25, který v těchto proměnlivých a kluzkých podmínkách „neustále klouzal a ztrácel kontrolu“. To mu výrazně zkomplikovalo šanci na první umístění na stupních vítězů s italským týmem.
Závod ovlivněný deštěm přinesl několik překvapení. McLaren si zajistil jedno-dva, přičemž Lando Norris zvítězil před Oscarem Piastrim, který však později dostal penalizaci. Hamilton se na trati utkával s Nico Hülkenbergem a Lancem Strollem o poslední místo na pódiu. I přes tvrdý boj se mu nepodařilo Hülkenberga překonat, protože jeho soupeř zastavil v boxech o kolo později a dokázal si tak vybudovat dostatečný náskok k zisku svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1.
Situaci Hamiltonovi ještě ztížila chyba při výjezdu z boxů, kde ztratil cenné pozice. „Nevím, jak jsem se z čtvrté pozice propadl na osmou, ale opravdu to značně zkomplikovalo můj závod,“ uvedl. Dlouhou dobu se zasekával za soupeři, což mu znemožnilo útočit na lepší umístění. Když zkusil podstoupit risk dřívější zastávky v boxech a sázel na tzv. undercut, vůz mu však ve vlhkých podmínkách nedělal radost. „V zatáčce číslo tři jsem ztratil kontrolu a to mě stálo spoustu času. Udělal jsem i další chyby, prostě to nebyl dobrý den,“ shrnul Hamilton.
Hamilton také zdůraznil, že Ferrari mělo velké potíže s autem na mokré trati. informuje PlanetF1. „Tento vůz nemá rád tyhle podmínky, je to hodně komplikované,“ dodal. Připustil, že řízení vozu v těchto proměnlivých podmínkách bylo pro něj velmi těžké a že některé konstrukční prvky SF-25 by podle něj neměly být přeneseny do nové generace vozů pro sezónu 2026. „Měl bych si sednout s konstruktéry a probrat, co z této konstrukce nesmí přejít do nového vozu,“ dodal s ohledem na plánované změny pravidel.
Po tomto závodě tak Hamilton odjíždí se smíšenými pocity. Na jedné straně je frustrace z nepříznivého průběhu a výsledku, na druhé straně je motivován připravit se na budoucnost. V průběžném pořadí šampionátu je nyní šestý, se ztrátou 16 bodů na vedoucího Charlese Leclerca, což ukazuje, že i přes komplikace je boj o špičku stále otevřený.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.