Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Lewis Hamilton zažil na Velké ceně Velké Británie v Silverstonu velmi náročný závod, který se nevyvíjel podle jeho představ. Přiznal, že ztratil „mnoho míst“ kvůli nevydařené strategii, a zároveň neměl dostatečnou důvěru ve svůj vůz Ferrari SF-25, který v těchto proměnlivých a kluzkých podmínkách „neustále klouzal a ztrácel kontrolu“. To mu výrazně zkomplikovalo šanci na první umístění na stupních vítězů s italským týmem.
Závod ovlivněný deštěm přinesl několik překvapení. McLaren si zajistil jedno-dva, přičemž Lando Norris zvítězil před Oscarem Piastrim, který však později dostal penalizaci. Hamilton se na trati utkával s Nico Hülkenbergem a Lancem Strollem o poslední místo na pódiu. I přes tvrdý boj se mu nepodařilo Hülkenberga překonat, protože jeho soupeř zastavil v boxech o kolo později a dokázal si tak vybudovat dostatečný náskok k zisku svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1.
Situaci Hamiltonovi ještě ztížila chyba při výjezdu z boxů, kde ztratil cenné pozice. „Nevím, jak jsem se z čtvrté pozice propadl na osmou, ale opravdu to značně zkomplikovalo můj závod,“ uvedl. Dlouhou dobu se zasekával za soupeři, což mu znemožnilo útočit na lepší umístění. Když zkusil podstoupit risk dřívější zastávky v boxech a sázel na tzv. undercut, vůz mu však ve vlhkých podmínkách nedělal radost. „V zatáčce číslo tři jsem ztratil kontrolu a to mě stálo spoustu času. Udělal jsem i další chyby, prostě to nebyl dobrý den,“ shrnul Hamilton.
Hamilton také zdůraznil, že Ferrari mělo velké potíže s autem na mokré trati. informuje PlanetF1. „Tento vůz nemá rád tyhle podmínky, je to hodně komplikované,“ dodal. Připustil, že řízení vozu v těchto proměnlivých podmínkách bylo pro něj velmi těžké a že některé konstrukční prvky SF-25 by podle něj neměly být přeneseny do nové generace vozů pro sezónu 2026. „Měl bych si sednout s konstruktéry a probrat, co z této konstrukce nesmí přejít do nového vozu,“ dodal s ohledem na plánované změny pravidel.
Po tomto závodě tak Hamilton odjíždí se smíšenými pocity. Na jedné straně je frustrace z nepříznivého průběhu a výsledku, na druhé straně je motivován připravit se na budoucnost. V průběžném pořadí šampionátu je nyní šestý, se ztrátou 16 bodů na vedoucího Charlese Leclerca, což ukazuje, že i přes komplikace je boj o špičku stále otevřený.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.