Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Lewis Hamilton zažil na Velké ceně Velké Británie v Silverstonu velmi náročný závod, který se nevyvíjel podle jeho představ. Přiznal, že ztratil „mnoho míst“ kvůli nevydařené strategii, a zároveň neměl dostatečnou důvěru ve svůj vůz Ferrari SF-25, který v těchto proměnlivých a kluzkých podmínkách „neustále klouzal a ztrácel kontrolu“. To mu výrazně zkomplikovalo šanci na první umístění na stupních vítězů s italským týmem.
Závod ovlivněný deštěm přinesl několik překvapení. McLaren si zajistil jedno-dva, přičemž Lando Norris zvítězil před Oscarem Piastrim, který však později dostal penalizaci. Hamilton se na trati utkával s Nico Hülkenbergem a Lancem Strollem o poslední místo na pódiu. I přes tvrdý boj se mu nepodařilo Hülkenberga překonat, protože jeho soupeř zastavil v boxech o kolo později a dokázal si tak vybudovat dostatečný náskok k zisku svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1.
Situaci Hamiltonovi ještě ztížila chyba při výjezdu z boxů, kde ztratil cenné pozice. „Nevím, jak jsem se z čtvrté pozice propadl na osmou, ale opravdu to značně zkomplikovalo můj závod,“ uvedl. Dlouhou dobu se zasekával za soupeři, což mu znemožnilo útočit na lepší umístění. Když zkusil podstoupit risk dřívější zastávky v boxech a sázel na tzv. undercut, vůz mu však ve vlhkých podmínkách nedělal radost. „V zatáčce číslo tři jsem ztratil kontrolu a to mě stálo spoustu času. Udělal jsem i další chyby, prostě to nebyl dobrý den,“ shrnul Hamilton.
Hamilton také zdůraznil, že Ferrari mělo velké potíže s autem na mokré trati. informuje PlanetF1. „Tento vůz nemá rád tyhle podmínky, je to hodně komplikované,“ dodal. Připustil, že řízení vozu v těchto proměnlivých podmínkách bylo pro něj velmi těžké a že některé konstrukční prvky SF-25 by podle něj neměly být přeneseny do nové generace vozů pro sezónu 2026. „Měl bych si sednout s konstruktéry a probrat, co z této konstrukce nesmí přejít do nového vozu,“ dodal s ohledem na plánované změny pravidel.
Po tomto závodě tak Hamilton odjíždí se smíšenými pocity. Na jedné straně je frustrace z nepříznivého průběhu a výsledku, na druhé straně je motivován připravit se na budoucnost. V průběžném pořadí šampionátu je nyní šestý, se ztrátou 16 bodů na vedoucího Charlese Leclerca, což ukazuje, že i přes komplikace je boj o špičku stále otevřený.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.