Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Charles Leclerc prožil v Silverstonu závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout. V chladných a proměnlivých podmínkách se rozhodl zariskovat hned po zaváděcím kole, kdy jako jeden z mála přezul z přechodných pneumatik na suché slicky. Tato sázka se však nevyplatila – trať byla stále příliš kluzká a Leclerc se marně snažil dostat dopředu.
Jak se závod vyvíjel, situace se zkomplikovala ještě víc. Déšť se vrátil a vyžádal si návrat na intermediálky, než se podmínky opět začaly zlepšovat. Leclerc se ale během těchto změn trápil s ovladatelností vozu. V závěru navíc vyjel mimo trať v rychlé pasáži Maggotts/Becketts, což zpečetilo jeho osud – cílem projel až čtrnáctý, mimo bodované pozice.
Po závodě byl Monačan viditelně frustrovaný. "Jedna z nejtěžších Velkých cen v mé kariéře, ne-li úplně nejtěžší," přiznal pro web F1.com. "Od prvního kola až po šachovnicový praporek jsem měl problém udržet auto na trati." Jeho slova jasně vystihovala tíživou realitu Ferrari, které se už několik závodů potýká s výkonnostním propadem.
Leclerc připustil, že část problémů by mohla souviset s nastavením vozu. Podle něj možná zvolil příliš extrémní směr, který se v nestabilních podmínkách obrátil proti němu. "Těžko se mi věří, že samotné nastavení udělá takový rozdíl, ale musíme se na to podívat," řekl zamyšleně.
Na otázku, jak se z této situace s Ferrari dostat a jak se připravit na nadcházející Velkou cenu Belgie, odpověděl stručně, ale výstižně: "Nejprve musíme analyzovat a pochopit, co se dnes stalo. Bylo to extrémní trápení…" Je jasné, že v Maranellu mají před sebou mnoho práce, pokud chtějí znovu konkurovat těm nejlepším.
Zatímco Leclerc bojoval s autem i podmínkami, jeho týmový kolega Lewis Hamilton předvedl mnohem silnější výkon. V domácím závodě dojel na solidním čtvrtém místě a jen těsně mu uniklo pódium, o které ho připravil výborně jedoucí Nico Hülkenberg s vozem Kick Sauber. Výsledky obou jezdců Ferrari tak ukazují na velké rozdíly ve výkonnosti a nastavují otázky, které bude tým muset neodkladně řešit.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.