Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Charles Leclerc prožil v Silverstonu závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout. V chladných a proměnlivých podmínkách se rozhodl zariskovat hned po zaváděcím kole, kdy jako jeden z mála přezul z přechodných pneumatik na suché slicky. Tato sázka se však nevyplatila – trať byla stále příliš kluzká a Leclerc se marně snažil dostat dopředu.
Jak se závod vyvíjel, situace se zkomplikovala ještě víc. Déšť se vrátil a vyžádal si návrat na intermediálky, než se podmínky opět začaly zlepšovat. Leclerc se ale během těchto změn trápil s ovladatelností vozu. V závěru navíc vyjel mimo trať v rychlé pasáži Maggotts/Becketts, což zpečetilo jeho osud – cílem projel až čtrnáctý, mimo bodované pozice.
Po závodě byl Monačan viditelně frustrovaný. "Jedna z nejtěžších Velkých cen v mé kariéře, ne-li úplně nejtěžší," přiznal pro web F1.com. "Od prvního kola až po šachovnicový praporek jsem měl problém udržet auto na trati." Jeho slova jasně vystihovala tíživou realitu Ferrari, které se už několik závodů potýká s výkonnostním propadem.
Leclerc připustil, že část problémů by mohla souviset s nastavením vozu. Podle něj možná zvolil příliš extrémní směr, který se v nestabilních podmínkách obrátil proti němu. "Těžko se mi věří, že samotné nastavení udělá takový rozdíl, ale musíme se na to podívat," řekl zamyšleně.
Na otázku, jak se z této situace s Ferrari dostat a jak se připravit na nadcházející Velkou cenu Belgie, odpověděl stručně, ale výstižně: "Nejprve musíme analyzovat a pochopit, co se dnes stalo. Bylo to extrémní trápení…" Je jasné, že v Maranellu mají před sebou mnoho práce, pokud chtějí znovu konkurovat těm nejlepším.
Zatímco Leclerc bojoval s autem i podmínkami, jeho týmový kolega Lewis Hamilton předvedl mnohem silnější výkon. V domácím závodě dojel na solidním čtvrtém místě a jen těsně mu uniklo pódium, o které ho připravil výborně jedoucí Nico Hülkenberg s vozem Kick Sauber. Výsledky obou jezdců Ferrari tak ukazují na velké rozdíly ve výkonnosti a nastavují otázky, které bude tým muset neodkladně řešit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.