Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Charles Leclerc prožil v Silverstonu závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout. V chladných a proměnlivých podmínkách se rozhodl zariskovat hned po zaváděcím kole, kdy jako jeden z mála přezul z přechodných pneumatik na suché slicky. Tato sázka se však nevyplatila – trať byla stále příliš kluzká a Leclerc se marně snažil dostat dopředu.
Jak se závod vyvíjel, situace se zkomplikovala ještě víc. Déšť se vrátil a vyžádal si návrat na intermediálky, než se podmínky opět začaly zlepšovat. Leclerc se ale během těchto změn trápil s ovladatelností vozu. V závěru navíc vyjel mimo trať v rychlé pasáži Maggotts/Becketts, což zpečetilo jeho osud – cílem projel až čtrnáctý, mimo bodované pozice.
Po závodě byl Monačan viditelně frustrovaný. "Jedna z nejtěžších Velkých cen v mé kariéře, ne-li úplně nejtěžší," přiznal pro web F1.com. "Od prvního kola až po šachovnicový praporek jsem měl problém udržet auto na trati." Jeho slova jasně vystihovala tíživou realitu Ferrari, které se už několik závodů potýká s výkonnostním propadem.
Leclerc připustil, že část problémů by mohla souviset s nastavením vozu. Podle něj možná zvolil příliš extrémní směr, který se v nestabilních podmínkách obrátil proti němu. "Těžko se mi věří, že samotné nastavení udělá takový rozdíl, ale musíme se na to podívat," řekl zamyšleně.
Na otázku, jak se z této situace s Ferrari dostat a jak se připravit na nadcházející Velkou cenu Belgie, odpověděl stručně, ale výstižně: "Nejprve musíme analyzovat a pochopit, co se dnes stalo. Bylo to extrémní trápení…" Je jasné, že v Maranellu mají před sebou mnoho práce, pokud chtějí znovu konkurovat těm nejlepším.
Zatímco Leclerc bojoval s autem i podmínkami, jeho týmový kolega Lewis Hamilton předvedl mnohem silnější výkon. V domácím závodě dojel na solidním čtvrtém místě a jen těsně mu uniklo pódium, o které ho připravil výborně jedoucí Nico Hülkenberg s vozem Kick Sauber. Výsledky obou jezdců Ferrari tak ukazují na velké rozdíly ve výkonnosti a nastavují otázky, které bude tým muset neodkladně řešit.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.