Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Franco Colapinto doufal, že britská Grand Prix přinese svěží obrat v jeho zatím komplikované sezóně ve Formuli 1. Namísto toho ale zažil víkend, který jen prohloubil otazníky visící nad jeho budoucností v týmu Alpine. Na okruhu, kde chtěl ukázat potenciál, skončil dříve, než závod vůbec odstartoval.
Sobota přinesla první těžkou ránu – v deštivé kvalifikaci nezvládl Q1 a po hodinách šel do bariéry, což znamenalo konec nadějí na solidní startovní pozici. Poškozené auto a následné výměny komponentů ho navíc odsunuly na start z boxové uličky, i přesto však věřil, že s novou pohonnou jednotkou má šanci posunout se vpřed.
Colapintova šance ale nepřišla. Odstoupil ještě před startem závodu, už během zaváděcího kola. Tým Alpine dlouho mlčel a oficiální vysvětlení přišlo až více než hodinu a půl po závodě, kdy uvedli, že příčinou byla porucha hnacího ústrojí.
Jenže paddockem se mezitím šířila jiná verze. Podle zákulisních informací měl Colapinto znovu spálit spojku – údajně už podruhé v letošní sezóně, informuje RacingNews365. Pokud se spekulace potvrdí, šlo by o základní chybu, kterou by si žádný jezdec Formule 1 neměl dovolit, natož opakovaně.
„Pokud se to stalo už podruhé, těžko si představit, že bude Franco v autě i příště,“ řekl novinář Ian Parkes. „Byl bych překvapený, kdyby byl za volantem při GP Belgie. Tým ztrácí trpělivost.“
Pro Colapinta znamenal závod na Silverstonu nejen technický problém, ale i jasné varování. Ve světě špičkového motorsportu nejsou chyby tolerovány a čas, který má na to, aby přesvědčil Alpine o své hodnotě, se rychle krátí.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.