Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Franco Colapinto doufal, že britská Grand Prix přinese svěží obrat v jeho zatím komplikované sezóně ve Formuli 1. Namísto toho ale zažil víkend, který jen prohloubil otazníky visící nad jeho budoucností v týmu Alpine. Na okruhu, kde chtěl ukázat potenciál, skončil dříve, než závod vůbec odstartoval.
Sobota přinesla první těžkou ránu – v deštivé kvalifikaci nezvládl Q1 a po hodinách šel do bariéry, což znamenalo konec nadějí na solidní startovní pozici. Poškozené auto a následné výměny komponentů ho navíc odsunuly na start z boxové uličky, i přesto však věřil, že s novou pohonnou jednotkou má šanci posunout se vpřed.
Colapintova šance ale nepřišla. Odstoupil ještě před startem závodu, už během zaváděcího kola. Tým Alpine dlouho mlčel a oficiální vysvětlení přišlo až více než hodinu a půl po závodě, kdy uvedli, že příčinou byla porucha hnacího ústrojí.
Jenže paddockem se mezitím šířila jiná verze. Podle zákulisních informací měl Colapinto znovu spálit spojku – údajně už podruhé v letošní sezóně, informuje RacingNews365. Pokud se spekulace potvrdí, šlo by o základní chybu, kterou by si žádný jezdec Formule 1 neměl dovolit, natož opakovaně.
„Pokud se to stalo už podruhé, těžko si představit, že bude Franco v autě i příště,“ řekl novinář Ian Parkes. „Byl bych překvapený, kdyby byl za volantem při GP Belgie. Tým ztrácí trpělivost.“
Pro Colapinta znamenal závod na Silverstonu nejen technický problém, ale i jasné varování. Ve světě špičkového motorsportu nejsou chyby tolerovány a čas, který má na to, aby přesvědčil Alpine o své hodnotě, se rychle krátí.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.