Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Carlos Sainz po Velké ceně Velké Británie rozhodně neskrýval zklamání – a vlastně ani frustraci. Dvanácté místo, které si připsal po závodě plném zvratů a deště, přirovnal ke klasickému odstoupení. „Pro mě je dvanáctá pozice jako když nedojedu. Z pohledu, kde se aktuálně nacházíme, je to jako závod vzdát,“ posteskl si. A není těžké pochopit proč.
Španělský pilot, který letos hájí barvy Williamsu, měl podle svých slov rozjetý jeden z nejlepších závodů sezony. Stabilní tempo, správná strategie, dobrá pozice – v jednu chvíli se pohyboval na hraně bodů a bojoval s Charlesem Leclercem o sedmé místo. Jenže právě souboj s bývalým týmovým kolegou se mu stal osudným. Leclerc na výjezdu ze zatáčky Stowe nezvládl své Ferrari, dostal smyk a trefil Sainzův vůz.
„Měli jsme to rozjeté dobře. Pak deset kol před cílem Charles vyjel ze stopy, dostal se na slickách do smyku a narazil do mě. A bylo po všem. Poškozené auto, konec bodů, pád na dvanácté místo,“ líčil rozladěně Sainz, který zdůraznil, že šlo o další situaci, kterou nemohl ovlivnit. „Bez urážky pro Charlese – tohle se může stát komukoli. Ale zrovna když se blíží čistý víkend a čistý závod, přijde další smůla.“
Tým Williams zažívá náročnou sérii. Po solidním začátku sezony se na stáj vedenou Jamesem Vowlesem valí jedna komplikace za druhou – od technických poruch po smolné incidenty. V Rakousku Sainz kvůli požáru brzd vůbec neodstartoval, jeho kolega Alex Albon vypadl z jiného důvodu. A Silverstone měl být alespoň malou náplastí – místo toho ale přišlo další rozčarování.
Přesto Sainz ocenil práci týmu během závodu. „Ano, ostatní možná zariskovali trochu víc se strategií. Ale my jsme odjeli velmi solidní závod, tempo i rozhodnutí byly správné. A znovu jsme na to nedostali žádnou odměnu,“ řekl s trpkostí. „Chybělo málo k tomu, abychom si zapsali top sedm nebo osm.“
Na závěr přiznal, že se těší na nadcházející dvoutýdenní přestávku. „Snad se změní aspoň trochu moje štěstí. Protože tahle sezona zatím opravdu nestojí za nic.“ Jeho slova jsou odrazem nejen osobní frustrace, ale i širšího trápení týmu, který se po mnoha letech znovu snaží vrátit mezi konkurenceschopné.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.