Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Carlos Sainz po Velké ceně Velké Británie rozhodně neskrýval zklamání – a vlastně ani frustraci. Dvanácté místo, které si připsal po závodě plném zvratů a deště, přirovnal ke klasickému odstoupení. „Pro mě je dvanáctá pozice jako když nedojedu. Z pohledu, kde se aktuálně nacházíme, je to jako závod vzdát,“ posteskl si. A není těžké pochopit proč.
Španělský pilot, který letos hájí barvy Williamsu, měl podle svých slov rozjetý jeden z nejlepších závodů sezony. Stabilní tempo, správná strategie, dobrá pozice – v jednu chvíli se pohyboval na hraně bodů a bojoval s Charlesem Leclercem o sedmé místo. Jenže právě souboj s bývalým týmovým kolegou se mu stal osudným. Leclerc na výjezdu ze zatáčky Stowe nezvládl své Ferrari, dostal smyk a trefil Sainzův vůz.
„Měli jsme to rozjeté dobře. Pak deset kol před cílem Charles vyjel ze stopy, dostal se na slickách do smyku a narazil do mě. A bylo po všem. Poškozené auto, konec bodů, pád na dvanácté místo,“ líčil rozladěně Sainz, který zdůraznil, že šlo o další situaci, kterou nemohl ovlivnit. „Bez urážky pro Charlese – tohle se může stát komukoli. Ale zrovna když se blíží čistý víkend a čistý závod, přijde další smůla.“
Tým Williams zažívá náročnou sérii. Po solidním začátku sezony se na stáj vedenou Jamesem Vowlesem valí jedna komplikace za druhou – od technických poruch po smolné incidenty. V Rakousku Sainz kvůli požáru brzd vůbec neodstartoval, jeho kolega Alex Albon vypadl z jiného důvodu. A Silverstone měl být alespoň malou náplastí – místo toho ale přišlo další rozčarování.
Přesto Sainz ocenil práci týmu během závodu. „Ano, ostatní možná zariskovali trochu víc se strategií. Ale my jsme odjeli velmi solidní závod, tempo i rozhodnutí byly správné. A znovu jsme na to nedostali žádnou odměnu,“ řekl s trpkostí. „Chybělo málo k tomu, abychom si zapsali top sedm nebo osm.“
Na závěr přiznal, že se těší na nadcházející dvoutýdenní přestávku. „Snad se změní aspoň trochu moje štěstí. Protože tahle sezona zatím opravdu nestojí za nic.“ Jeho slova jsou odrazem nejen osobní frustrace, ale i širšího trápení týmu, který se po mnoha letech znovu snaží vrátit mezi konkurenceschopné.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.