Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Carlos Sainz po Velké ceně Velké Británie rozhodně neskrýval zklamání – a vlastně ani frustraci. Dvanácté místo, které si připsal po závodě plném zvratů a deště, přirovnal ke klasickému odstoupení. „Pro mě je dvanáctá pozice jako když nedojedu. Z pohledu, kde se aktuálně nacházíme, je to jako závod vzdát,“ posteskl si. A není těžké pochopit proč.
Španělský pilot, který letos hájí barvy Williamsu, měl podle svých slov rozjetý jeden z nejlepších závodů sezony. Stabilní tempo, správná strategie, dobrá pozice – v jednu chvíli se pohyboval na hraně bodů a bojoval s Charlesem Leclercem o sedmé místo. Jenže právě souboj s bývalým týmovým kolegou se mu stal osudným. Leclerc na výjezdu ze zatáčky Stowe nezvládl své Ferrari, dostal smyk a trefil Sainzův vůz.
„Měli jsme to rozjeté dobře. Pak deset kol před cílem Charles vyjel ze stopy, dostal se na slickách do smyku a narazil do mě. A bylo po všem. Poškozené auto, konec bodů, pád na dvanácté místo,“ líčil rozladěně Sainz, který zdůraznil, že šlo o další situaci, kterou nemohl ovlivnit. „Bez urážky pro Charlese – tohle se může stát komukoli. Ale zrovna když se blíží čistý víkend a čistý závod, přijde další smůla.“
Tým Williams zažívá náročnou sérii. Po solidním začátku sezony se na stáj vedenou Jamesem Vowlesem valí jedna komplikace za druhou – od technických poruch po smolné incidenty. V Rakousku Sainz kvůli požáru brzd vůbec neodstartoval, jeho kolega Alex Albon vypadl z jiného důvodu. A Silverstone měl být alespoň malou náplastí – místo toho ale přišlo další rozčarování.
Přesto Sainz ocenil práci týmu během závodu. „Ano, ostatní možná zariskovali trochu víc se strategií. Ale my jsme odjeli velmi solidní závod, tempo i rozhodnutí byly správné. A znovu jsme na to nedostali žádnou odměnu,“ řekl s trpkostí. „Chybělo málo k tomu, abychom si zapsali top sedm nebo osm.“
Na závěr přiznal, že se těší na nadcházející dvoutýdenní přestávku. „Snad se změní aspoň trochu moje štěstí. Protože tahle sezona zatím opravdu nestojí za nic.“ Jeho slova jsou odrazem nejen osobní frustrace, ale i širšího trápení týmu, který se po mnoha letech znovu snaží vrátit mezi konkurenceschopné.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.