Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Kimi Antonelli prožil na Silverstonu další těžký den v letošní sezóně, když jeho Mercedes utrpěl extrémní poškození po kolizi s Isackem Hadjarem ve vysokorychlostní zatáčce Copse. Incident přišel v 18. kole, kdy Hadjar v hustém dešti a téměř nulové viditelnosti nedokázal zareagovat na zpomalujícího Antonelliho a tvrdě narazil do jeho zadní části. Výsledek? Totálně zničený monopost Racing Bulls a Mercedes s poškozeným difuzorem.
Antonelli musel na pokyn inženýra Petera Bonningtona okamžitě odstoupit ze závodu, což pro něj znamenalo už čtvrté nedokončení z posledních šesti startů. Po kolizi s Hadjarem jeho Mercedes přišel o přibližně 100 bodů přítlaku, tedy síly, která přitlačuje vůz k trati. To se projevilo obrovskou ztrátou tempa, zhruba 2,5 sekundy na jedno kolo. Pro srovnání Lewis Hamilton ztratil v Kanadě kvůli zásahu sviště jen 20 bodů přítlaku a půl sekundy na kolo. Antonelli tak prakticky pokračoval s neovladatelným autem.
„Mám pocit, že se nám momentálně všechno sype. Těžko hledám nějaká pozitiva,“ řekl Antonelli novinářům, informuje RN365. Popsal, jak se tým pokusil zariskovat s brzkým přezutím, ale výjezd VSC mu překazil snahu zahřát pneumatiky. Následný návrat na přechodné gumy situaci nezlepšil – podmínky byly mizerné a viditelnost katastrofální.
Přesto odmítl hledat viníka. „Nebyl to ničí přímý zavinění. Brzdil jsem dřív, protože jsem skoro neviděl, kde začíná zatáčka, a Isack mě nemohl zahlédnout. V takových podmínkách jsme byli všichni pasažéry,“ uvedl Antonelli, který v sobě nezapřel závodnickou vyspělost navzdory frustraci.
Hadjar ze své strany přiznal, že kolizi v podstatě očekával. Podle něj bylo restartování závodu v takových podmínkách zbytečné a nebezpečné. „Bylo to skoro nevyhnutelné,“ poznamenal francouzský jezdec.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.