Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Kimi Antonelli prožil na Silverstonu další těžký den v letošní sezóně, když jeho Mercedes utrpěl extrémní poškození po kolizi s Isackem Hadjarem ve vysokorychlostní zatáčce Copse. Incident přišel v 18. kole, kdy Hadjar v hustém dešti a téměř nulové viditelnosti nedokázal zareagovat na zpomalujícího Antonelliho a tvrdě narazil do jeho zadní části. Výsledek? Totálně zničený monopost Racing Bulls a Mercedes s poškozeným difuzorem.
Antonelli musel na pokyn inženýra Petera Bonningtona okamžitě odstoupit ze závodu, což pro něj znamenalo už čtvrté nedokončení z posledních šesti startů. Po kolizi s Hadjarem jeho Mercedes přišel o přibližně 100 bodů přítlaku, tedy síly, která přitlačuje vůz k trati. To se projevilo obrovskou ztrátou tempa, zhruba 2,5 sekundy na jedno kolo. Pro srovnání Lewis Hamilton ztratil v Kanadě kvůli zásahu sviště jen 20 bodů přítlaku a půl sekundy na kolo. Antonelli tak prakticky pokračoval s neovladatelným autem.
„Mám pocit, že se nám momentálně všechno sype. Těžko hledám nějaká pozitiva,“ řekl Antonelli novinářům, informuje RN365. Popsal, jak se tým pokusil zariskovat s brzkým přezutím, ale výjezd VSC mu překazil snahu zahřát pneumatiky. Následný návrat na přechodné gumy situaci nezlepšil – podmínky byly mizerné a viditelnost katastrofální.
Přesto odmítl hledat viníka. „Nebyl to ničí přímý zavinění. Brzdil jsem dřív, protože jsem skoro neviděl, kde začíná zatáčka, a Isack mě nemohl zahlédnout. V takových podmínkách jsme byli všichni pasažéry,“ uvedl Antonelli, který v sobě nezapřel závodnickou vyspělost navzdory frustraci.
Hadjar ze své strany přiznal, že kolizi v podstatě očekával. Podle něj bylo restartování závodu v takových podmínkách zbytečné a nebezpečné. „Bylo to skoro nevyhnutelné,“ poznamenal francouzský jezdec.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.