Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Max Verstappen po pátečním tréninku v Mexiku vyjádřil obavy, že Red Bull by mohl mít problém s konkurenceschopností proti soupeřům.
Nizozemský pilot vynechal první volný trénink, aby nováček Red Bullu Arvid Lindblad získal povinné zkušenosti na trati podle pravidel FIA. Ve druhém tréninku se ale Verstappen ukázal jako nejrychlejší a porazil Charlese Leclerca o 0,153 sekundy a titulové soupeře Landa Norrise a Oscara Piastriho o 0,251 a 0,840 sekundy.
„U krátkého stintu na měkké směsi se nám povedl dobrý čas,“ komentoval Verstappen. „Ale všechno ostatní bylo docela špatné. Stint na střední směsi nebyl ideální a největší problém jsou dlouhé jízdy, kde se zdá, že máme velké potíže. To je samozřejmě velké znepokojení pro závod.“
Během dlouhého dvanáctikolového stintu na starých středních pneumatikách si Verstappen stěžoval na rádio. „Je to hrozné, nemám žádnou přilnavost, je to jako jezdit po ledě.“
Když se Verstappena později ptali na příčinu problémů, přiznal, že ještě neví přesně, co za nimi stojí. „Rovnováha auta nebyla špatná, problém je nulová přilnavost. Jakmile se pustíte do dlouhého stintu, pneumatiky se přehřívají. Byli jsme úplně mimo,“ vysvětlil.
Nizozemský pilot zdůraznil, že rychlost na jedno kolo mu pro vítězství nestačí. „Nevyhrajete závod jen tak. Můžete být rychlí na jedno kolo, ale pokud nemáte tempo v závodě, bude to velmi těžké. Raději chci být rychlý v závodě než na jedno kolo.“
Red Bullův poradce Helmut Marko Verstappenovu analýzu potvrdil. „Viděli jsme tento nedostatek přilnavosti. Bylo to jako po ledě, a viděli jste, že byl dost bočně. Musíme něco najít, jinak proti Norrisovi a také Ferrari a Mercedesu to bude hodně těžké.“
Marko dodal, že tým byl stále konkurenceschopný při kvalifikačních simulacích. „Na měkkých pneumatikách jsme byli konkurenceschopnější, stále ale ne tak dobří jako Norris. Na dlouhých stintech Norris jen odjížděl. Pokud to tak zůstane, bude pryč.“
Na pozitivní poznámku Marko doplnil: „Dobré je, že Norris se znovu ukázal jako mnohem konkurenceschopnější než Piastri. Závod je dlouhý, uvidíme, co se stane.“
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.