Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Odchod Helmuta Marka po více než dvaceti letech představuje pro Red Bull i Maxe Verstappena zásadní zlom a jen umocňuje už tak napjatou atmosféru, která v týmu panovala po závěru sezony 2025. Jeden z architektů dominantní éry stáje potvrdil, že o svém rozhodnutí informoval Verstappena okamžitě poté, co jej oznámil vedení společnosti.
Marko popsal následný rozhovor s úřadujícím čtyřnásobným mistrem světa jako velmi emotivní. „Nebyl to normální rozhovor,“ řekl pro ORF. „Byla v tom určitá melancholie. Řekl, že si nikdy nepředstavoval, že dosáhne takového úspěchu.“ Podle Marka šlo o chvíli, která měla mnohem hlubší rozměr než jen předání zprávy.
K rezignaci dospěl po schůzce s CEO Red Bull GmbH Oliverem Mintzlaffem a zástupcem rodiny Yoovidhya, tedy majoritních vlastníků značky. Verstappen na jednání přítomen nebyl a o Markových úmyslech neměl tušení, což jejich následnému dialogu dodalo ještě silnější emocionální náboj. Marko doplnil: „Všechno jednou končí a popřál jsem mu do budoucna jen to nejlepší. A on mi řekl, že se určitě někde potkáme.“
Odloučení této dvojice je o to výraznější, že jejich vztah patřil k nejsilnějším v novodobé historii formule 1. Verstappen opakovaně naznačoval, že by byl ochoten z Red Bullu odejít, pokud by se vedení rozhodlo Marka odstavit. Jejich vzájemná důvěra a otevřenost byla v paddocku téměř bezprecedentní. Marko to vystihl slovy: „To pouto bylo velmi intenzivní, možná nejbližší, jaké jsem kdy měl s jezdcem.“
Rakouský poradce zároveň připomněl, že Verstappen rok co rok posouval své limity, i když už patřil na absolutní vrchol. „Max byl každým rokem rychlejší, vyspělejší a lepší. Nevidím konec tohoto vývoje, i když je už teď nejlepším jezdcem,“ uvedl.
Z jeho slov jasně vyplývá, že jejich spolupráce byla založena na vzácné harmonii. „Téměř jsme se nikdy nepřeli. Na začátku udělal pár hloupých věcí, ale čím byl úspěšnější, tím jednodušší byl jeho přístup,“ dodal Marko a vyzdvihl i Verstappenův osobnostní růst: „Stal se mnohem klidnější, téměř už nemá ty výkyvy či výbuchy, které měl na začátku. Je neuvěřitelně dokonalou osobností na svůj věk.“
Markův odchod navíc přichází ve chvíli, kdy Red Bull prochází jednou z největších proměn své existence, protože tým předtím opustil i Christian Horner a mistrovský titul získal nový šampion Lando Norris. Stáj tak vstupuje do nejisté etapy, v níž se bude muset obejít bez dvou klíčových postav, které stály u vzestupu a dominance Maxe Verstappena.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.