Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Mohammed Ben Sulayem byl znovuzvolen prezidentem Mezinárodní automobilové federace FIA a povede organizaci další čtyři roky. Volby proběhly v Taškentu v Uzbekistánu těsně před slavnostním vyhlášením výsledků sezony 2025. Šedesátiletý Ben Sulayem nakonec kandidoval bez soupeře, což vyvolalo silnou kritiku části veřejnosti motorsportu.
Ben Sulayem byl poprvé zvolen v roce 2021, kdy získal 61,62 % hlasů a porazil tehdejšího zástupce prezidenta pro sport Grahama Stokera. Tentokrát měl mít formálně více vyzyvatelů, mezi nimi bývalého komisaře FIA Tima Mayera, závodnici Lauru Villarsovou a influencerku Virginii Philippotovou. Žádný z nich však nesplnil podmínky kandidatury, které vyžadují sestavení týmu sedmi viceprezidentů zastupujících šest globálních regionů FIA.
Klíčovým bodem se stal post viceprezidenta pro Jižní Ameriku. Jediná způsobilá kandidátka, Fabiana Ecclestoneová, se rozhodla podpořit Ben Sulayema, čímž znemožnila ostatním uchazečům splnit volební podmínky. Tim Mayer celý proces označil za „iluzi demokracie“ a naznačil, že někteří potenciální kandidáti mohli být k neúčasti „přesvědčeni, pod tlakem nebo za určitých slibů“.
Kontroverze kolem voleb posílila také právní cesta Laury Villarsové, která FIA zažalovala kvůli údajně nedemokratickému nastavení volebního procesu. Pařížský soud 3. prosince rozhodl, že případ půjde k plnému projednání, které je naplánováno na 16. února. Teoreticky tak stále existuje možnost zneplatnění letošní prezidentské volby.
Sama FIA však ve svém oficiálním prohlášení zdůraznila, že volby proběhly „v souladu se stanovami FIA prostřednictvím robustního a transparentního hlasovacího procesu“, který má odrážet demokratické principy federace a vůli její globální členské základny.
Ben Sulayem po svém znovuzvolení poděkoval členským klubům za důvěru a slíbil kontinuitu. „Překonali jsme mnoho překážek, ale dnes jsme společně silnější než kdy dřív,“ uvedl. Ve druhém funkčním období se chce nadále zaměřovat nejen na motorsport, ale i na oblast mobility a posilování role FIA napříč jednotlivými regiony světa.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.