Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Lewis Hamilton má za sebou první sezónu u Ferrari, která dopadla úplně jinak, než mnozí očekávali. Po úspěšných letech v Mercedesu, kde získal šest ze svých sedmi titulů, měl společně s Ferrari v roce 2025 bojovat o špičku. Nakonec ale tým z Maranella výsledkově propadl a Hamilton ani Charles Leclerc nezískali v hlavních závodech jediné vítězství.
Zatímco v roce 2024 obsadilo Ferrari druhé místo v Poháru konstruktérů, letos kleslo na čtvrté. Hamilton vyhrál pouze sprint v Číně a jeho sezónu poznamenala série tří kvalifikací, ve kterých nepostoupil z Q1. To se v historii Ferrari ještě nikdy nestalo a rozpoutalo to debatu o tom, zda má čtyřicetiletý jezdec stále dost motivace pokračovat.
Hamilton však všechny spekulace o konci kariéry odmítá. Po závodě v Abú Zabí prohlásil, že jeho odhodlání je stále pevné a že nikdo z kritiků nedokázal to, co on. Podle svých slov se stále cítí silný a má chuť bojovat o další úspěchy, informuje Motorsport.com.
Zároveň prozradil, co ho během náročné sezóny udrželo v psychické pohodě. Je to láska k tomu, co dělá, podpora blízkých i fanoušků a také sen, který má v srdci. Tím snem je vítězit s Ferrari a získat mistrovský titul v červené kombinéze. Nová technická pravidla, která vstoupí v platnost v roce 2026, mohou být podle Hamiltona i Ferrari ideální příležitostí k restartu, protože se na ně tým intenzivně připravuje už od jara 2025.
Hamilton přiznal, že některé povinnosti spojené s F1 mu jednou chybět rozhodně nebudou. Uvedl, že se těší na období, kdy bude moci utéct od neustálého focení a dalších mediálních aktivit. Závodění však pro něj stále zůstává hlavní prioritou.
Jak bude Hamiltonova cesta u Ferrari pokračovat, ukážou až nové předpisy a to, zda dokáže tým využít šanci, která před ním stojí.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.