Jack Doohan pod tlakem. Dvakrát havaroval při testech Super Formule

Jack Doohan
Jack Doohan, foto: Alpine F1 Team
Dominik Sysel DNES 19:40
Sdílej:

Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.

Jack Doohan, australský závodník a syn legendárního motocyklového jezdce Micka Doohana, zažil v roce 2025 turbulentní vstup do světa Formule 1. Doohan naskočil do sedačky Alpine po boku Pierra Gaslyho poté, co tým v zimě 2024 potvrdil jeho postup z role rezervního jezdce do hlavní sestavy pro sezonu 2025.

Jeho premiérové kilometry v šampionátu však postrádaly výraznější výsledky a navíc byly provázeny několika výraznými nehodami. Během volného tréninku na Velkou cenu Japonska v Suzuce Doohan havaroval poté, co nezavřel systém DRS při vysoké rychlosti do první zatáčky, což mělo za následek smyk a tvrdý náraz do bariér. Po incidentu byl sice zdravotně v pořádku, ale to jen podtrhlo náročnost jeho debutové sezony.

Po šesti závodech 2025 sezony Alpine oznámilo, že jeho místo na pět závodů převezme argentinský jezdec Franco Colapinto, ačkoliv původně mělo jít o dočasný „rotující“ systém sedadel. Colapinto nakonec setrval do konce sezony a do budoucna získal také smlouvu na sezonu 2026, což pro Doohana znamená, že jeho šance se do kokpitu Alpine vrátit jsou nyní výrazně menší. 

V důsledku toho se Doohan začal poohlížet po jiných závodních možnostech a jeho jméno bylo spojeno s účastí v japonské Super Formule u týmu Kondo Racing poháněném Toyotou. Během třídenního testu na okruhu v Suzuce se ale opět setkal s technickými a jezdeckými problémy, když havaroval ve dvou dnech testování ve stejné zatáčce, což situaci jen zkomplikovalo. 

Zatím neexistuje žádná oficiální dohoda ohledně Doohanova působení v Super Formule ani o jeho případné roli rezervního jezdce u Haasu, přičemž stále zůstává pod smlouvou s Alpine až do konce roku 2026. V zákulisí se však spekuluje, že angažmá u Haasu by mu mohlo umožnit zůstat v kontaktu s F1 a připravit cestu k návratu na startovní rošt v sezóně 2027, informuje PlanetF1.

Stalo se