McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Charles Leclerc si v sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska připsal jedno z nejcennějších pole position své kariéry. V závěrečném pokusu na vysychající trati překonal favorizované McLareny a překvapivě ovládl kvalifikaci – na okruhu, který sám v minulosti označil za své „prokleté místo“. Ferrari tak dostalo nečekanou vzpruhu, zatímco McLaren musel skousnout těsné druhé místo.
Zatímco po celý víkend dominovali právě jezdci McLarenu, zejména Oscar Piastri, závěrečné minuty třetí části kvalifikace nabídly dramatický zvrat. Leclerc využil nejlepšího momentu na trati a jako jediný zajel čas pod hranici 1:15.400. Těsně za ním skončil Piastri, zatímco Norris se musel spokojit se třetím místem.
„Dnes to nebylo jednoduché. Auto se chovalo jinak každé kolo a s podmínkami to bylo jako na houpačce,“ přiznal Leclerc po kvalifikaci. „Ale věřil jsem si, že pokud se mi podaří dát všechno dohromady, bude to stačit. A povedlo se.“
Kvalifikace začala na suchu, ale hrozba deště visela nad Hungaroringem od samého počátku. Týmy tak taktizovaly s výjezdy na trať, což přineslo chaos i těsné rozestupy. V prvním segmentu dominoval McLaren, ve druhém se blýskl Alonso a do třetí části nepostoupili mimo jiné Hamilton a Sainz.
Ve finále kvalifikace to vypadalo, že si McLaren připíše další pole position. Piastri držel první místo, ale v posledních minutách zaútočil Leclerc s nečekanou silou. Jeho jízda byla precizní a bezchybná, přičemž porazil konkurenty o desetiny sekundy.
Zatímco Leclerc slavil, Max Verstappen skončil až osmý. Red Bull se celý víkend trápí s nastavením vozu a ani kvalifikace jejich trápení nezlomila. Pro Ferrari je však pole position na technické trati jako Hungaroring ideální příležitostí, jak bojovat o vítězství, zejména pokud Leclerc dokáže přenést sobotní formu i do závodu.
Q3 – Finále kvalifikace
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:15.372
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.026
3. Lando Norris (McLaren) – +0.041
4. George Russell (Mercedes) – +0.053
5. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.109
6. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.126
7. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.353
8. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.356
9. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.449
10. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.543
Q2 – Prostřední část
1. Lando Norris (McLaren) – 1:14.890
2. Oscar Piastri (McLaren) – +0.051
3. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.239
4. George Russell (Mercedes) – +0.311
5. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.505
6. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.565
7. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.579
8. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.657
9. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.740
10. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.797
—
11. Oliver Bearman (Haas) – +0.804
12. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.812
13. Carlos Sainz (Williams) – +0.891
14. Franco Colapinto (Alpine) – +1.269
15. Kimi Antonelli (Mercedes) – +1.496
Q1 – Úvodní část
1. Oscar Piastri (McLaren) – 1:15.211
2. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.070
3. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.305
4. Lando Norris (McLaren) – +0.312
5. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.371
6. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +0.375
7. George Russell (Mercedes) – +0.416
8. Carlos Sainz (Williams) – +0.441
9. Lance Stroll (Aston Martin) – +0.462
10. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.522
11. Max Verstappen (Red Bull Racing) – +0.525
12. Oliver Bearman (Haas) – +0.539
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.571
14.Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.638
15. Franco Colapinto (Alpine) – +0.664
—
16. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.688
17. Pierre Gasly (Alpine) – +0.755
18. Esteban Ocon (Haas) – +0.812
19. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +0.870
20. Alexander Albon (Williams) – +1.012
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.